Gå til innhold

Store barn i vogn

Fremhevede innlegg

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er akkurat det der med å ha noen svar på lager hvis noen kommenterer det. Tenker i så fall jeg skal si noe om at alternativet er rullestol. 

ts

Anonymkode: 5eb65...014

Du skal ikke trenge å forsvare deg. 

Uansett er det heldigvis bare et fåtall idioter som kommenterer sånt. De fleste oppegående mennesker skjønner at det er som oftest er en grunn. 

Og jeg tror ikke så mange dømmer som du tror. Som mange her bekrefter så legger en merke til det og automatisk lure på hvorfor og hva som er galt med barnet. Det er helt naturlig og de fleste føler nok med deg. Men så blir det litt kleint for de ser kanskje litt lengre enn de tenkte... 

Videoannonse
Annonse
Gjest Gliffy
Skrevet

Når jeg ser store barn i vogn tenker jeg at de antageligvis har spesielle behov. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske at jeg har tenkt over det? Har sikkert passert "store" barn i vogn i familieparker og  ellers, men er ikke så opptatt av folk rundt meg og bryr meg ikke noe om barn sitter i vogn. De som ikke går selv har nok en god grunn, slik som dere har en god grunn, tenker jeg. 🙂

Brukte forresten vogn noe lenger enn det som strengt tatt var nødvendig da vi ikke har bil og vogna var veldig praktisk, spesielt på handletur.  Har ikke fått noen kommentarer om det.  

Anonymkode: fdba0...6fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-5 den 23.41):

Jeg lurer på hva dere tenker om store barn som sitter i vogn. Tenker dere noe spesielt? Stirrer dere? Tenker dere at foreldrene har vært late med oppdragelsen? Blir dere fristet til å si noe?

Jeg har et barn i småskolen som har sittet litt i vogn i sommer, type stor og bred joggevogn med plass til to barn og mye bagasje. Og jeg har jo ikke klart å unngå blikkene fra andre. Barnet mitt ser helt vanlig ut, men holder på med en tøff behandling og er ut og inn av sykehus. Dette blir hun sliten og svimmel av, men vil som andre barn gjerne oppleve ting i sommer også. Så vi var i Dyreparken blant annet, men klarer ikke slike aktiviteter uten at hun kan trilles nå og da. Hun har fått tilbud om å låne rullestol av kommunen, men vil ikke. Hun syns det er bedre å hvile seg i denne store vogna og går også en del selv. Og vi vil så gjerne at hun skal få oppleve ting, men håper så inderlig at hun ikke merker blikkene… 

Tenker dere noen gang at det kan være gode grunner til at store barn sitter i vogn, altså streifer det tankene deres at barnet kan være sykt for eksempel? Jeg er rett og slett nysgjerrig, fordi jeg husker ikke hva jeg selv tenkte den gangen jeg hadde et friskt barn.

Anonymkode: 5eb65...014

Jeg har et funksjonshemmet barn som ser helt normalt ut og som tidvis sitter i vogn for skjerming. Jeg aner ikke hva jeg tenkte før, men nå når jeg ser store barn i vogn tenker jeg at de har sånne utfordringer som oss selv. Så jeg tror bare ikke jeg tenkte over det før i det hele tatt

Anonymkode: b61dc...2e2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dersom et barn som er eldre enn vanlig alder for vogn sitter i vogn tenker jeg at det er sykt ja.

Edit: Jeg set at dette kan misforstås. Jeg syntes ikke det er sykt at barn sitter i vogn, jeg mener at jeg forstår at barnet kan være sykt og derfor har behov for å sitte i vogn.

Endret av minister-mio
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var vanlig å bruke vogn på store barn også. Vi er en familie som flyr mye ute, og jeg hadde 40.000 skritt på telleren før klokken 15.00 i går. Jeg kan naturligvis ikke kreve at min på 5 går flere mil om dagen. 

Da tenker jeg heller at de som går uten er late, for hvor mye får de egentlig beveget seg (voksne). En tur til butikken er ikke nok om man vil holde seg frisk tenker jeg. 

Anonymkode: f0b5f...9e1

AnonymBruker
Skrevet

NEi jeg verken stirrer eller tenker noe som helst. Har jobbet med barn med spesielle behov i 15 år og vet at det er mye, mye vi ikke vet om barn og familier vi møter, det finnes mange ulike behov og grunner til at noen trenger noe litt utenom «normalen» (liker ikke det ordet). 
Hvis noen stirrer er det de som har et problem. 

Anonymkode: 59136...c31

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Det er helt merkelig hvor mye folk kan blande seg bort i.  Jeg tenker som dere andre her, at selvfølgelig er det en grunn, og at dere er gode foreldre som ordner det greit.

AnonymBruker
Skrevet
minister-mio skrev (9 minutter siden):

Dersom et barn som er eldre enn vanlig alder for vogn sitter i vogn tenker jeg at det er sykt ja.

Hvorfor det? Det har stort sett sine grunner. Som i TS sitt tilfelle. Nå sitter ikke min eldste i vogn, men har lett pu og kan fort komme med for andre rare kommentarer. 

Til deg TS drit i de andre, bra barnet koser seg vogn eller ikke.

Disse barna som er mye inn og ut av sykehus trenger det ekstra mye.

Bare en liten uke siden mitt barn var akutt på sykehuset. 

Anonymkode: 7901d...672

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker som så at ungen har nok sine medisinske begrensninger og at det er godt at foreldrene gjør det beste for barnet.

Anonymkode: a5ee5...d4d

• Liker 1
Gjest CrystalGold
Skrevet (endret)

Jeg satt i vogn til jeg ble ca 5 år. Skal sies at dette var fordi jeg ikke kunne gå så langt, siden jeg hadde balanse problemer og ble fort sliten av å gå, da jeg hele tiden måtte anstrenge meg for å ikke tryne. (lærte ikke å gå før jeg var 2 1/2 år så grov motorikken var ikke så godt). Tenker derfor ikke noe spesielt når jeg ser store barn i vogn.

Endret av CrystalGold
skriveleif
AnonymBruker
Skrevet
minister-mio skrev (31 minutter siden):

Sier mer om deg enn om mora med ungen i vogn.

Ikke alle evner og se at noen barn ikke er født like friske og sterke som dem selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? Det har stort sett sine grunner. Som i TS sitt tilfelle. Nå sitter ikke min eldste i vogn, men har lett pu og kan fort komme med for andre rare kommentarer. 

Til deg TS drit i de andre, bra barnet koser seg vogn eller ikke.

Disse barna som er mye inn og ut av sykehus trenger det ekstra mye.

Bare en liten uke siden mitt barn var akutt på sykehuset. 

Anonymkode: 7901d...672

Fordi jeg tenker de har sine grunner som du sier.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sier mer om deg enn om mora med ungen i vogn.

Ikke alle evner og se at noen barn ikke er født like friske og sterke som dem selv.

Jeg forstår ikke hva du mener med at det sier mer om meg enn mora med ungen i vogn? Det at jeg antar at barnet ikke er friskt gjør at jeg evner å se at alle ikke er født like friske?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 7 åring har en fysisk somatisk diagnose som gjør at han blir fort sliten og ikke kan gå like mye som andre barn, og at han har behov for søvn på dagtid. 

Han ser frisk ut, så vi får en del blikk, men det driter vi i. 

Når han skal sove vill han ha det svarte regntrekket uten åpning på slik at ingen ser inn. 

Anonymkode: 5f675...157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...