AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Del Skrevet 5. august 2021 Hei, jeg opplever at jeg er ganske svak i armene relativt til hva jeg klarer i andre øvelser. Jeg tar f.eks. 55kg x5 i benkpress, 35kg x5 i militærpress, 75kg x5 i knebøy og 110kg x5 i markløft. Jeg klarer å ta 7 pull ups. Men i armøvelser er jeg likevel latterlig svak. Hvordan er det mulig? jeg klarer f.eks. bare å ta 8-10 reps med 10kg manualer før jeg er helt utkjørt, og på kabelmaskinen klarer jeg 15kg x 10 før jeg begynner å jukse masse for å klare mer. Jeg klarer knapt å ta 5-6 repetsjoner med den vanlige 20kg stangen. I triceps pulldown med tau klarer jeg 15kg, kanskje 17,5 kg på en god dag (6-10 reps). Føler jeg har veldig svake armer. Ser de fleste ta tyngre vekter på armene. Kan det hende jeg er relativt veldig svak i armene? jeg har ganske lange armer, kan det være noe av issuet? Anonymkode: e76bb...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 6. august 2021 #2 Del Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): jeg har ganske lange armer, kan det være noe av issuet? Anonymkode Jo lenger avstand det er fra vekten til leddet vekten dreier om, jo større kraft må muskulaturen skape for å løfte samme vekt. Bare å prøve sidehev med manualer med bøyde kontra strake armer. Det har absolutt noe å si hvor lange armene er 🙂 Men nå synes jeg kanskje ikke 55 kg x 5 i benkpress hørtes helt sjukt ute av proporsjoner med 17,5 kg x 10 i tricepsekstensjon jeg da? Men du blir god til det du øver på, så om du vil bli bedre i armøvelser så kan du prioritere dem høyere i programmet ditt. Du kan ha perioder der du starter med disse og ikke de store baseøvelsene, rett og slett fordi det er armøvelser du fokuserer på i den perioden. Det vil nok hjelpe 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bippeti Skrevet 6. august 2021 #3 Del Skrevet 6. august 2021 Dette er ikke unormale forholdstall. Synes egentlig det ser ut som du er ganske sterk i overkroppen, om du er kvinne. Mye spiller inn her, som teknikkgrunnlag i de forskjellige øvelsene, og ikke minst kroppstype. Bare fortsett å trene, dette er ikke noe å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Del Skrevet 6. august 2021 Sandum.PT skrev (3 timer siden): Jo lenger avstand det er fra vekten til leddet vekten dreier om, jo større kraft må muskulaturen skape for å løfte samme vekt. Bare å prøve sidehev med manualer med bøyde kontra strake armer. Det har absolutt noe å si hvor lange armene er 🙂 Vekt x arm = moment. Samme som skjer i knebøy, lange lårbein og vekt på nakken er dårlig kombo for ryggen: http://fitnessbloggen.no/derfor-foles-kneboy-totalt-elendig/ Anonymkode: 23ff2...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 6. august 2021 #5 Del Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vekt x arm = moment. Samme som skjer i knebøy, lange lårbein og vekt på nakken er dårlig kombo for ryggen: http://fitnessbloggen.no/derfor-foles-kneboy-totalt-elendig/ Anonymkode: 23ff2...7dd Jada, det mest grunnleggende prinsippet i biomekanikk dette 👍 Har du lange lårbein får du bare håpe at du også har myke ankler 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Del Skrevet 6. august 2021 Sandum.PT skrev (Akkurat nå): Jada, det mest grunnleggende prinsippet i biomekanikk dette 👍 Har du lange lårbein får du bare håpe at du også har myke ankler 😉 Jo, men ikke så myke....hip to toe er 110 cm...183 hele meg....knebøy er helt katastråååf for både rygg og knær 🥴 Blir alternative øvelser😊 Anonymkode: 23ff2...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 6. august 2021 #7 Del Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jo, men ikke så myke....hip to toe er 110 cm...183 hele meg....knebøy er helt katastråååf for både rygg og knær 🥴 Blir alternative øvelser😊 Anonymkode: 23ff2...7dd Samme her... Har ankler som klemmer foran, helt håpløst stive. Litt lange lårbein og en hofte med femoroacetabulær impingement gjør knebøy umulig. Droppet knebøy og da fikk jeg endelig muskelvekst i beina! 👍👍😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå