Gå til innhold

Vegansk lavfodmap kosthold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva spiser du som lever på et vegansk lavfodmap kosthold?

Jeg vet ikke hva jeg skal spise, og synes det er veldig vanskelig.

Tåler ikke melkeprodukter eller egg lengre, og må derfor spise vegansk (og tilsette litt kjøtt) Ernæringsfysiolog har ikke noe å komme med, så jeg må finne ut alt selv, men nå står jeg helt fast😐

Anonymkode: 639df...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva spiser du som lever på et vegansk lavfodmap kosthold?

Jeg vet ikke hva jeg skal spise, og synes det er veldig vanskelig.

Tåler ikke melkeprodukter eller egg lengre, og må derfor spise vegansk (og tilsette litt kjøtt) Ernæringsfysiolog har ikke noe å komme med, så jeg må finne ut alt selv, men nå står jeg helt fast😐

Anonymkode: 639df...b1a

Vær så snill å ikke kall kosthold med kjøtt for vegansk. Du spiser hovedsakelig plantebasert. Vegansime er et livsyn,ikke et kosthold

Anonymkode: a2f04...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan man kan leve vegansk på et low fodmap kosthold. Har selv gått gjennom en runde og to med low fodmap og det var vanskelig nok for en løkelsker men du kan ikke ha egg og melkeprodukter heller... Du får fortelle hva du har funnet ut du kan spise da for jeg er oppriktig nysgjerrig. 

Anonymkode: ad9f2...3d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva spiser du som lever på et vegansk lavfodmap kosthold?

Jeg vet ikke hva jeg skal spise, og synes det er veldig vanskelig.

Tåler ikke melkeprodukter eller egg lengre, og må derfor spise vegansk (og tilsette litt kjøtt) Ernæringsfysiolog har ikke noe å komme med, så jeg må finne ut alt selv, men nå står jeg helt fast😐

Anonymkode: 639df...b1a

Prøv Inge Lindseth på Balderklinikken. Han har en litt mer tverrfaglig tilnærming enn de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan man kan leve vegansk på et low fodmap kosthold. Har selv gått gjennom en runde og to med low fodmap og det var vanskelig nok for en løkelsker men du kan ikke ha egg og melkeprodukter heller... Du får fortelle hva du har funnet ut du kan spise da for jeg er oppriktig nysgjerrig. 

Anonymkode: ad9f2...3d1

Disse har hjulpet meg :) 

 

https://www.rachelpaulsfood.com/low-fodmap-vegan-tips-list-low-fodmap-vegan-foods-low-fodmap-vegetable-stock-recipe/

https://www.theconsciousplantkitchen.com/low-fodmap-vegan-diet/

Anonymkode: a2f04...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...