Gå til innhold

Desperate mødre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er jeg anonym så ingen grunn til å gå til angrep, dere vet ikke hvem jeg er allikevel. 
Jeg har mann barn og nytt hus, nye biler og alt på stell. Vi har god økonomi, men lever normalt og liker ikke vise at vi har god råd. 
ser flere mødre legge ut noe voldsomt på SoMe der de viser at de har penger. Tar en selfie og «tilfeldigvis» ligger det ei veske av LV til 25.000 på en stol i bakgrunnen. Mye snobberi, og barna har klær fra Kalvin klein og ytterklær fra Norrøna, solbriller på 6 åringen til 1500 kr. Alt hun legger ut er for å vise status. 
synes dette er interessant.. det må være fryktelig slitsomt å bygge en fasade på insta for å vise materialisme og vellykkethet. Jeg har også kjøpt noen ganske dyre lamper som jeg er veldig fornøyd med, men kunne aldri falt meg inn å ta «snikbilder» eller legge det ut på SoMe.. det er jo bare flaut! Liker ikke skryte og vise fram status. 
vil heller by på meg selv på den måten at jeg tar naturbilder eller bilder av hunden vår. (Barna vil ikke på SoMe) så blir ingen bilder der. Bilder som ikke viser dyre ting. Hva er poenget med det? 
ingen blir imponert om noen har ei veske til 25.000 - folk tenker heller.. herregud så flaut!! 
Jeg kunne glatt kjøpt samme veska, men kjøper heller ei veske på H&M for 300 kr.  Jeg er vokst opp i en familie som har midler, men som aldri har vist det utad. Alltid vært jordnære og handler klær på kjedebutikkene. Slik er det led meg også, liker ikke vise at vi har penger. 
vi som har penger liker ikke flashe med det. 

Anonymkode: 001c5...1c5

Enig! Skjønner det heller ikke! Men som du ser er det fasade! Og de er kanskje ikke lykkelige og i forholdet men alt handler om materiale goder. Ikke kjærlighet og alt det gode, men ting som kan kjøpes for penger.Jo dyrere jo bedre! Tragisk , og det er en grunn til at mange skilles!

Anonymkode: 68dbc...64e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig! Skjønner det heller ikke! Men som du ser er det fasade! Og de er kanskje ikke lykkelige og i forholdet men alt handler om materiale goder. Ikke kjærlighet og alt det gode, men ting som kan kjøpes for penger.Jo dyrere jo bedre! Tragisk , og det er en grunn til at mange skilles!

Anonymkode: 68dbc...64e

Nettopp! Samfunnet har blitt så overfladisk på mange måter. Det er viktigere å vise andre at en har det bra, enn å ha det bra, og da er det noe fundamentalt galt 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet, men jeg legger heller ikke merke til at det er så mange som har lagt ut sånt. Kanskje vi har ulike vennegjenger eller følger ulike folk på some? 

Uansett, folk får nesten bare gjøre som de vil…

Anonymkode: a4e95...9cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For de av oss som fortsatt er unge, så er det mye kleinere at folk legger ut naturbilder og bilder av hundene sine. Å legge ut naturbilder er veldig "kjerring".

Anonymkode: 32471...5e0

• Liker 4
Skrevet

Ah.

I-landsproblemer, igjen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De liker vel det, ig svømmer jo over med  folk som flasher staussymboler, visst de liker det så værsegod - dessverre ler jeg av de av og til ( UTEN med tanke om respektløsthet ) men har reist i u-land og virkelig erfart fattigdom så står det stivpyntede folk med så dyre vesker at det kunne mettet barn i måneder... det blir så TEIT

Anonymkode: 00b2b...e46

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det relevant om folk som gjør slik er mødre (de jeg kjenner som holder på slik har ikke barn), og hvorfor kaller du dem desperate? Patetiske og harry, ja, men desperate? Mødre?

Anonymkode: 86359...c23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor er det relevant om folk som gjør slik er mødre (de jeg kjenner som holder på slik har ikke barn), og hvorfor kaller du dem desperate? Patetiske og harry, ja, men desperate? Mødre?

Anonymkode: 86359...c23

Tittelen på tråden henger ikke sammen med innholdet. 

Anonymkode: 45961...271

• Liker 1
Gjest Elpapi39
Skrevet

Kan man si det er litt patetisk at du betaler penger for å se hva andre har og ikke har? Bare lufter ideen.

AnonymBruker
Skrevet

Dette minner meg om typisk misunnelse fra ungdomskolen der noen har fått seg noe nytt og fint og jentene snur seg for å baksnakke ved å si «hvem tror hun at hun er som viser seg?»

Anonymkode: e2073...291

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er et diskusjonsforum, liker dere ikke det som diskuteres kan dere jo bare forlate tråden 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: f486c...01e

Men da blir det vel litt lite diskusjon 🙄🤔🤯🤷‍♀️

Anonymkode: ddb16...16b

• Liker 2
Gjest Henkjønnet
Skrevet (endret)

Du har rett i en ting: de rikeste flasher ikke. Da snakker vi old money

Det at mødrene flasher penger er ganske enkelt. Det handler jo bare om å være best og penger er et mål på hvor vellykket man er.

Endret av Henkjønnet
Skrevet

jeg skjønner hva du mener TS! Jeg husker at da jeg student i tidlig 20-årene var jeg så stolt over at jeg hadde en Michael Kors veske🤣 da måtte jeg legge ut noen skrytebilder! Blir helt flau når Facebook "minner" meg om det. Nå har jeg bikket 30 og kunne ikke falle meg inn å  snikskryte over en veske, spesielt ikke en MK veske.

Jeg har en venn som deler veldig mye på SoMe, hvilke merkeklær hun kjøper, hvor mye enkelte plagg koster, masse om alle merkeklærne barnet hennes får etc + nesten daglige bilder av "champagne og hjemmespa" etc. Først syntes jeg det var veldig merkelig og harry å skryte så mye av det hun kjøper, men etter jeg ser hvordan andre forkler skrytebilder som "ønsker alle en god helg!" "ønsker deg en super Fredag" etc med merkevesker tilfeldig plassert i bakgrunnen, interiørræl etc, så foretrekker jeg heller hun som ikke later som hun ikke skryter. Har du fine og dyre ting, post så mye du orker, tenker jeg, bare ikke post teite snikskrytebilder, er så lett gjennomskuelig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (3 minutter siden):

jeg skjønner hva du mener TS! Jeg husker at da jeg student i tidlig 20-årene var jeg så stolt over at jeg hadde en Michael Kors veske🤣 da måtte jeg legge ut noen skrytebilder! Blir helt flau når Facebook "minner" meg om det. Nå har jeg bikket 30 og kunne ikke falle meg inn å  snikskryte over en veske, spesielt ikke en MK veske.

Jeg har en venn som deler veldig mye på SoMe, hvilke merkeklær hun kjøper, hvor mye enkelte plagg koster, masse om alle merkeklærne barnet hennes får etc + nesten daglige bilder av "champagne og hjemmespa" etc. Først syntes jeg det var veldig merkelig og harry å skryte så mye av det hun kjøper, men etter jeg ser hvordan andre forkler skrytebilder som "ønsker alle en god helg!" "ønsker deg en super Fredag" etc med merkevesker tilfeldig plassert i bakgrunnen, interiørræl etc, så foretrekker jeg heller hun som ikke later som hun ikke skryter. Har du fine og dyre ting, post så mye du orker, tenker jeg, bare ikke post teite snikskrytebilder, er så lett gjennomskuelig. 

Helt enig med deg. Jeg synes det er ganske interessant hva som driver oss mennesker. Det er jo ganske tydelig at penger og status er viktig å promotere. Det motsatte av status og penger er mislykkethet. Mange tenker kanskje at jeg er mislykket som ikke viser meg frem, jeg har mer enn de fleste og har ikke behov for å vise meg frem. Folk kan oppføre seg veldig rart med en gang de hører at du har penger, på godt og vondt. 
ang snikskrytebilder - det er bare helt komisk, virker desperat 

• Liker 1
Gjest Kritisk
Skrevet

For veldig mange er penger status.Jeg tror det er usikkerhet som skinner igjenom,mulig jeg tar feil.

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

For de av oss som fortsatt er unge, så er det mye kleinere at folk legger ut naturbilder og bilder av hundene sine. Å legge ut naturbilder er veldig "kjerring".

Anonymkode: 32471...5e0

Vent til du får barn selv. Da skjønner du at barn bør man ikke legge ut bilder av. Så da gjenstår det ikke så mange andre ting, annet enn dyr og natur..

Anonymkode: c7dc0...8f7

Skrevet

Jeg la nettopp ut et bilde på insta med et nytt dritkult (og også dyrt) møbel i bakgrunnen. Som jeg er ekstra fornøyd med fordi jeg har drømt om den i flere år, men ikke kjøpt fordi den er for dyr.. men så fant jeg den nå nettopp på Finn, så JIPPI! Er bare så glad over at jeg er så heldig som fikk tak i den at jeg har lyst å vise den frem litt. Men burde vel skrevet at jeg fikk den på Finn tenker jeg nå, når jeg ser hvordan det kan provosere folk. Men tror de som følger meg på insta bare synes det er gøy å se hvordan jeg har det hjemme. Jeg synes hvertfall det er noe av det gøyeste selv, å se hvordan folk jeg kjenner har det hjemme…. Tenker ikke at de flasher, men deler inspirasjon og at det er gøy om de har råd til fine ting 😕

AnonymBruker
Skrevet
Oxytenis skrev (1 time siden):

Jeg la nettopp ut et bilde på insta med et nytt dritkult (og også dyrt) møbel i bakgrunnen. Som jeg er ekstra fornøyd med fordi jeg har drømt om den i flere år, men ikke kjøpt fordi den er for dyr.. men så fant jeg den nå nettopp på Finn, så JIPPI! Er bare så glad over at jeg er så heldig som fikk tak i den at jeg har lyst å vise den frem litt. Men burde vel skrevet at jeg fikk den på Finn tenker jeg nå, når jeg ser hvordan det kan provosere folk. Men tror de som følger meg på insta bare synes det er gøy å se hvordan jeg har det hjemme. Jeg synes hvertfall det er noe av det gøyeste selv, å se hvordan folk jeg kjenner har det hjemme…. Tenker ikke at de flasher, men deler inspirasjon og at det er gøy om de har råd til fine ting 😕

Så kult! Det er stor forskjell på det jeg snakker om og det å legge ut noe en er skikkelig fornøyd med. Jeg er opptatt av interiør og følger mange flinke interiør damer på Instagram for å få inspirasjon. 
veldig mange flasher ikke, men en god del gjør det..en ser fort forskjell 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så kult! Det er stor forskjell på det jeg snakker om og det å legge ut noe en er skikkelig fornøyd med. Jeg er opptatt av interiør og følger mange flinke interiør damer på Instagram for å få inspirasjon. 
veldig mange flasher ikke, men en god del gjør det..en ser fort forskjell 

Hvordan ser du forskjellen?

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er enda verre med folk som flasher stygge ting, eller ting som var ekstremt poppulært for 10-15 år siden. Folk som «flasher» den stripene Kähler vasen for eksempel. 

Anonymkode: e069c...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...