gunsteam Skrevet 5. august 2021 #1 Del Skrevet 5. august 2021 TS spør i åpningsinnlegget om råd angående avlastning. Nesten alle svarene går ut på at TS skal kontakte barnevernet. Barnevernet er som kjent de som jobber for å overta omsorgen for barn. Dette er ikke en person som skal miste omsorgen, men kanskje en som trenger en barnevakt av og til. Håper moderator går inn og modererer tråden og gir veiledning til brukerne som vil at TS skal miste omsorgen for sine barn på spekulative grunnlag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. august 2021 #2 Del Skrevet 6. august 2021 Hei Takk for henvendelsen. Så lenge tråden eller innleggene ikke bryter med reglene, ser vi ingen grunn til å moderere eller på andre måter involvere oss i tråden. Anglofil (teamleder) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunsteam Skrevet 12. august 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 12. august 2021 Anglofil skrev (På 2021-8-6 den 20.41): Hei Takk for henvendelsen. Så lenge tråden eller innleggene ikke bryter med reglene, ser vi ingen grunn til å moderere eller på andre måter involvere oss i tråden. Anglofil (teamleder) Det er merkelig at det ikke bryter med reglene at man skal skille barn fra foreldre uten grunn. En sånn holdning skulle ikke vært godkjent på et stort forum som dette. Da har dere en jobb å ta tak i innenfor deres lederskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 12. august 2021 #4 Del Skrevet 12. august 2021 Det er du som må få litt bedre kunnskap om barnevernet. Jeg vet om mange som er meldt til barnevernet eller har kontaktet selv som enten har henlagt sak eller fått hjelp de er fornøyd med selv. De få jeg vet om som har mistet omsorg har vært virkelig alvorlige tilfeller der jeg er mest sjokkert over at det ikke skjedde før. Dette er subjektive observasjoner, men du kan se selv på statistikken hvor få tilfeller som ender med omsorgsovertakelse. De aller fleste vet også om mange familier som kanskje ikke burde hatt barn men som like fullt har dem. Også etter at BV har vært inne i bildet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaybird Skrevet 12. august 2021 #5 Del Skrevet 12. august 2021 On 8/5/2021 at 1:01 PM, gunsteam said: Barnevernet er som kjent de som jobber for å overta omsorgen for barn. Du har misforstått hva barnevernet er kjent for. En svært lav prosent av bekymringsmeldinger til BV fører til omsorgsovertakelse. Barnevernet gir i all hovedsak råd og støtte, avlastning og andre tiltak for å gjøre det bedre for barna - relativt sjeldent omsorgsovertakelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunsteam Skrevet 20. august 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 20. august 2021 Embla82 skrev (På 12.8.2021 den 20.34): Det er du som må få litt bedre kunnskap om barnevernet. Jeg vet om mange som er meldt til barnevernet eller har kontaktet selv som enten har henlagt sak eller fått hjelp de er fornøyd med selv. De få jeg vet om som har mistet omsorg har vært virkelig alvorlige tilfeller der jeg er mest sjokkert over at det ikke skjedde før. Dette er subjektive observasjoner, men du kan se selv på statistikken hvor få tilfeller som ender med omsorgsovertakelse. De aller fleste vet også om mange familier som kanskje ikke burde hatt barn men som like fullt har dem. Også etter at BV har vært inne i bildet. Jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har erfaring og kunnskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunsteam Skrevet 20. august 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 20. august 2021 Jaybird skrev (På 12.8.2021 den 20.37): Du har misforstått hva barnevernet er kjent for. En svært lav prosent av bekymringsmeldinger til BV fører til omsorgsovertakelse. Barnevernet gir i all hovedsak råd og støtte, avlastning og andre tiltak for å gjøre det bedre for barna - relativt sjeldent omsorgsovertakelse. Jeg har ikke misforstått hva barnevernet er kjent for. Desverre vet jeg nok veldig godt hva jeg snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaybird Skrevet 20. august 2021 #8 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) 36 minutter siden, gunsteam said: Jeg har ikke misforstått hva barnevernet er kjent for. Desverre vet jeg nok veldig godt hva jeg snakker om. Det gjør jeg også. Jeg har vært under barnevernets omsorg fra jeg var et år gammel til jeg var 20 (ja, de støtter utover 18 år). De reddet livet mitt, uten tvil, og har fulgt meg godt opp siden da. Jeg vet vi faller under anekdotisk bevisføring her, men det mistenker jeg de fleste som mener noe om BV gjør, ev. så er de påvirket av historier som florerer i suspekte miljøer, hvor man svært ofte har en agenda, eller personlig motivasjon for å sverte BV mest mulig (ofte en absurd form for hevn, som bunner i manglende evne til å ta vare på barn). Og statistikk viser at barnevernet bidrar til rådgivning, støttetiltak og annen hjelp. Det er en svært lav andel av sakene som blir meldt til BV som fører til omsorgsovertakelse. Og etter hva jeg har sett, så er det svært gode grunner til det, når det skjer. Som en som er vokst opp under barnevernets omsorg, har jeg naturlig nok hatt en ekstra interesse for tematikken, igjennom både oppvekst og videre inn i mitt voksne liv. Endret 20. august 2021 av Jaybird 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunsteam Skrevet 20. august 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 20. august 2021 Jaybird skrev (1 time siden): Det gjør jeg også. Jeg har vært under barnevernets omsorg fra jeg var et år gammel til jeg var 20 (ja, de støtter utover 18 år). De reddet livet mitt, uten tvil, og har fulgt meg godt opp siden da. Jeg vet vi faller under anekdotisk bevisføring her, men det mistenker jeg de fleste som mener noe om BV gjør, ev. så er de påvirket av historier som florerer i suspekte miljøer, hvor man svært ofte har en agenda, eller personlig motivasjon for å sverte BV mest mulig (ofte en absurd form for hevn, som bunner i manglende evne til å ta vare på barn). Og statistikk viser at barnevernet bidrar til rådgivning, støttetiltak og annen hjelp. Det er en svært lav andel av sakene som blir meldt til BV som fører til omsorgsovertakelse. Og etter hva jeg har sett, så er det svært gode grunner til det, når det skjer. Som en som er vokst opp under barnevernets omsorg, har jeg naturlig nok hatt en ekstra interesse for tematikken, igjennom både oppvekst og videre inn i mitt voksne liv. Jeg vet at barnevernet kan "støtte" til de er 25. Personlig har jeg også vokst opp under bv sin omsorg, og jeg har inn i voksen alder hjulpet barn og tenåringer gjennom mange år i kommunikasjonen overfor de ansatte i Barnevernet. Statistikk som er gjennomført viser til at 70 prosent av forsterhjemsplasserte barn og tenåringer ikke blir snakket med verken før og etter omsorgsovertakelse og plassering. Jeg opplever at når de ansatte da først snakker med dem, så er det motvillig etter at de har blitt forelest hva som er barnas og ungdommens rettigheter. Den gjensidige dialogen uteblir også under samtale. Det er ikke rart at det er konflikter mellom barnevern og familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå