Gå til innhold

Noen som driver med klatring her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har prøvd en del ganger å klatre nå og det er virkelig noe jeg kunne tenke meg å drive med videre. Jeg kunne også gjerne tenke meg å ta kurs, selv om jeg synes det virker veldig skummelt å skulle sikre noen, hva om man mister grepet eller gjør noe annet feil så personen faller? Kan noen som kan dette si noe om hvor vanskelig/lett det er å gjøre slike feil?

Anonymkode: d704f...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og hvor god må man være til å klatre før man tar kurs? Jeg er ganske overvektig og svak så er veldig dårlig. Kommer meg som oftest bare opp en tredjedel av veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[[Template forums/front/topics/postContainer is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
AnonymBruker
Metalbitch skrev (5 minutter siden):

Jeg har klatret noen år nå.

Det er sikringsteknikk som er hovedfokus i kurset og i brattkortprøven, ikke selve klatringa.

Er det vanskelig å sikre? Og hvor stor sjanse er det for å gjøre feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer teknikken på kurset. Viktigste er å aldri slippe tauet med begge hender, da kan du ikke gjøre feil. 

Jeg synes ikke det er vanskelig å sikre lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Metalbitch skrev (14 timer siden):

Du lærer teknikken på kurset. Viktigste er å aldri slippe tauet med begge hender, da kan du ikke gjøre feil. 

Jeg synes ikke det er vanskelig å sikre lengre.

Men hva skjer om man skulle f.eks glippe taket med en eller begge hender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har prøvd en del ganger å klatre nå og det er virkelig noe jeg kunne tenke meg å drive med videre. Jeg kunne også gjerne tenke meg å ta kurs, selv om jeg synes det virker veldig skummelt å skulle sikre noen, hva om man mister grepet eller gjør noe annet feil så personen faller? Kan noen som kan dette si noe om hvor vanskelig/lett det er å gjøre slike feil?

Ta brattkortkurs. Og bruk grigri til sikring. Den vil hindre fall selv om den som sikrer ikke holder i tauet :) 

både samboeren og jeg har klatra i flere år uten skader relatert til dårlig sikring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men hva skjer om man skulle f.eks glippe taket med en eller begge hender?

Med en arm;  ingenting. Med to hender; bakkefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...