Gå til innhold

Hvor registrere barn ved innreise når foresatte er fullvaksinerte?

Gundaen

Anbefalte innlegg

Ved innreise til Norge, fra f.eks Sverige skal man jo fylle ut skjema dersom man ikke er fullvaksinert og har sertifikat. Er man fullvaksinert skal man registrere barn, men hvor gjør man det? 

Inne på registreringsskjemaet gjentas det at man ikke skal registreres hvis man er fullvaksinert, men jeg får ikke til å registrere kun barna. Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gundaen skrev (41 minutter siden):

Ved innreise til Norge, fra f.eks Sverige skal man jo fylle ut skjema dersom man ikke er fullvaksinert og har sertifikat. Er man fullvaksinert skal man registrere barn, men hvor gjør man det? 

Inne på registreringsskjemaet gjentas det at man ikke skal registreres hvis man er fullvaksinert, men jeg får ikke til å registrere kun barna. Noen som vet? 

Er det det på entry Norway du bruker? Bare registrer deg selv med antall mindreårige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (8 minutter siden):

Er det det på entry Norway du bruker? Bare registrer deg selv med antall mindreårige

Det er der jeg har logga inn, ja. Skulle/burde vært et alternativ der man krysser at man selv er fullvaksinert, men registrerer barna. Men da får jeg registrere der. 

Endret av Gundaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gundaen skrev (8 minutter siden):

Det er der jeg har logga inn, ja. Skulle/burde vært et alternativ der man krysser at man selv er fullvaksinert, men registrerer barna. Men da får jeg registrere der. 

Enig i dette. Er også egentlig usikker på om du i det hele tatt behøver registrere barna, men jeg gjør det i alle fall selv. De sier jo vi fullvaksinerte kan reise fritt men vi viser jo alltid innreise dokumentasjon. Hvor gamle er barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (1 time siden):

Enig i dette. Er også egentlig usikker på om du i det hele tatt behøver registrere barna, men jeg gjør det i alle fall selv. De sier jo vi fullvaksinerte kan reise fritt men vi viser jo alltid innreise dokumentasjon. Hvor gamle er barna?

Det står at barn skal registreres selv om foresatte er fullvaksinerte. De er mellom 7 og 12. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gundaen skrev (56 minutter siden):

Det står at barn skal registreres selv om foresatte er fullvaksinerte. De er mellom 7 og 12. 

Ja, for når vi har kjørt over har de kun testet de over 12.

zemer skrev (4 minutter siden):

Skal ikke barn testes? Hva med barn av uvaksinerte foreldre?

Jo og nei. Vårt yngste barn blir ikke testet på grensen.. disse reglene er veldig random egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fyller ut egne skjema for barna. 

Barn skal testes, men om det er til stor ulempe, så kan man droppe testing. Det betyr likevel ikke at de er fritatt karantene, de må testes ut av karantene etter 3 dager og prøvesvaret tar gjerne dagevis... 🙄 Til nå har ungene vært 5 dager i karantene fordi prøvesvarene er så treige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onyx skrev (59 minutter siden):

Du fyller ut egne skjema for barna. 

Barn skal testes, men om det er til stor ulempe, så kan man droppe testing. Det betyr likevel ikke at de er fritatt karantene, de må testes ut av karantene etter 3 dager og prøvesvaret tar gjerne dagevis... 🙄 Til nå har ungene vært 5 dager i karantene fordi prøvesvarene er så treige...

Fra grønne land er det ikke karantene ut fra hva jeg har klart å lese meg opp på. 

Når det gjelder egne skjema, så måtte jeg logge inn på alternativ måte, og ikke via ID-porten (Ringte "hjelpetelefonen). Da fikk jeg registrert ett barn på mitt telefonnummer. De andre fikk jeg ikke registrert, da det ikke var mulig å legge til flere linjer, og jeg kun fikk opp det første barnet da jeg logga inn igjen. Endte med å ringe "hjelpetelefonen" en gang til, og de registrerte dem manuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...