Gå til innhold

Jeg har et alkohol problem. Hva skjer om jeg forteller det til legen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, man gjør alt dette her.

Jeg ville tenkt meg veldig nøye om før jeg oppsøkte hjelp for noe sånt fra det offentlige. Med alle de represaliene man får for å oppsøke hjelp er det bedre å klare seg på egenhånd. Eventuelt gå inn med en fiktiv identitet.

Husk også at er det først havnet i journalen din er det for sent for all fremtid. Dette kan bli brukt mot deg resten av livet.

Tenk deg om.

Anonymkode: 94bc2...11a

Men dette stemmer ikke, jeg har en venninne hvis mann er alkoholiker - har vært hele sitt liv, inn og ut av rehab i perioder. Han er yrkessjåfør innen tungtransport, aldri kjørt i fylla - beholdt jobben til tross for at han tidvis har havnet på fylla og ikke kommet på jobb på Mandager, noen ganger tirsdag.. egenmeldinger, u name it - men han har fått hjelp, de har beholdt ungene, så dette stemmer bare ikke. Dette dere driver med her er å skremme folk som ønsker hjelp - hvorfor? Hva gir det dere? TS bør snakke med fastlegen sin eller ta direkte kontakt med et senter for å få hjelp og veiledning.

Anonymkode: acbf4...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men dette stemmer ikke, jeg har en venninne hvis mann er alkoholiker - har vært hele sitt liv, inn og ut av rehab i perioder. Han er yrkessjåfør innen tungtransport, aldri kjørt i fylla - beholdt jobben til tross for at han tidvis har havnet på fylla og ikke kommet på jobb på Mandager, noen ganger tirsdag.. egenmeldinger, u name it - men han har fått hjelp, de har beholdt ungene, så dette stemmer bare ikke. Dette dere driver med her er å skremme folk som ønsker hjelp - hvorfor? Hva gir det dere? TS bør snakke med fastlegen sin eller ta direkte kontakt med et senter for å få hjelp og veiledning.

Anonymkode: acbf4...08b

Ja da har han hatt griseflaks med personell som ikke har utført angiverplikten sin i henhold til det nye lovverket.

Jeg har gitt min advarsel, som jeg føler er min plikt overfor en medborger. Det blir med denne ene. Det er samme for meg hva TS eller andre måtte ta sjansen på å la det offentlige Norge få vite. Jeg fokuserer på å holde meg selv trygg.

Anonymkode: 94bc2...11a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 20.35):

I nærheten av stavanger... hvorfor spør du? 

Anonymkode: 0ce8c...5f2

Ikke for annen grunn enn for å se om jeg kunne anbefale deg hvem du kunne kontakte. Jeg anbefaler deg å ringe en klinikk som Trasoppklinikken (vet ikke hva dere har i nærheten) og legge frem situasjonen din. Da får du svar på alt det som hindrer deg i å søke hjelp.. Det er jo som regel en grunn til at man drikker også, så å gå til legen kun for å få antabus høres for enkelt ut, synes jeg. Masse lykke til!

Anonymkode: e2b98...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du forteller det så kan du risikere å få hjelp.
Dersom du ikke sier noe så er du sikker på å bli stadig dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg måtte det vært ille før jeg fortalte legen det. Helt avhengig av førerkortet og jobb. Men selvsagt om man er virkelig hardt rammet og risikerer både å miste jobb, familie og økonomi om man ikke slutter, så er det jo verdt det.

Anonymkode: 0dd8a...38f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 23.53):

Ikke for annen grunn enn for å se om jeg kunne anbefale deg hvem du kunne kontakte. Jeg anbefaler deg å ringe en klinikk som Trasoppklinikken (vet ikke hva dere har i nærheten) og legge frem situasjonen din. Da får du svar på alt det som hindrer deg i å søke hjelp.. Det er jo som regel en grunn til at man drikker også, så å gå til legen kun for å få antabus høres for enkelt ut, synes jeg. Masse lykke til!

Anonymkode: e2b98...6cc

I Stavanger er det A-sentret på Tasta. Med mindre det er lagt ned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Hvordan går det ts? Har du noen oppdateringer? Søkte du hjelp? 

Anonymkode: 7b81a...63e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (På 26.6.2023 den 19.19):

Dersom du forteller det så kan du risikere å få hjelp.
Dersom du ikke sier noe så er du sikker på å bli stadig dårligere.

Det mest vanlige utfallet er nok en kombo. Man søker hjelp, men blir fremdeles stadig dårligere. Eneste forskjellen er at man nå blir dårligere uten førerkort. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

månedsvis med ventetid på alkoholsykehusene.. nei man må så langt ned at edruskapet blir den nye beruselsen..ellers har jeg null tro på sånn her messing om å slutte og bli totalavhold ut i det blå..sprekker etter noter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktus skrev (2 timer siden):

månedsvis med ventetid på alkoholsykehusene.. nei man må så langt ned at edruskapet blir den nye beruselsen..ellers har jeg null tro på sånn her messing om å slutte og bli totalavhold ut i det blå..sprekker etter noter.

Enig. Jeg hadde god erfaring med Sinclair metoden der man også bruker Naltrexon, men Naltrexon er visst ikke lenger å oppdrive i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...