AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Jeg plages ihjel av løs og urolig mage som styrer hele livet mitt. Jeg føler meg så ekkel og at det bare er jeg som er sånn. Men jeg hører ofte også at det er så mange som har mageproblemer av ulik art. Hvilke mageproblemer har du? Hvordan påvirker det livet ditt? Anonymkode: 40755...7f4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Mageknip/luftsmerter hver dag, synes det er veldig ubehagelig. Er jeg blant folk kan jeg ikke akkurat slippe løs luften i magen, som fører til enda mer smerter. Sliter med å trene på grunn av det, ettersom anstrengelser gjør at det er vanskelig å holde igjen. Elsker å løpe på tredemølle, men det er vanskelig med magesmerter og mye luft. Har generelt veldig tander mage som tåler lite. Da jeg var i forhold slet jeg også med sexlyst fordi jeg hadde magesmerter på kveldstid, noe som ikke akkurat gjorde at jeg hadde lyst til å ha sex. Er ikke så godt å ha sex når man har vondt i magen. Anonymkode: e61ef...edb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Chrons. Helvete i perioder. Gode perioder vil si forstoppelse uten smerter - takk gud for forstoppelse. Et helvete x1000 å få det ut når det må ut, men det er et problem for en annen dag. Men jeg får i alle fall fred i en uke eller to. smerteanfall. Løs mage av stress og uten grunn og bare fordi magen vil. Luftsmerter uten luft. Smerter uten årsak, kun fordi tarmen har lyst. Forstoppelse i perioder, vil ikke gå inn i detaljer for å få det ut når det må men analfødsel er en god beskrivelse. Jeg vet ikke hvordan det er å ha normal mage. Når jeg tenker meg om, så tror ikke jeg har møtt et menneske som ikke har mageproblemer. Begge mine venninner har IBS og chrons, min søster sliter og mamma sliter også med mage. Søster og mamma sliter begge på grunn av manglende galleblære. Poenget er, du er absolutt ikke alene. Tror nok mage- og tarmproblemer er vanligere enn man tror. Anonymkode: fa0fb...1e7
Ullvott Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Jeg har laktoseintoleranse, men jeg er ikke spesielt hardt rammet. Dessuten får jeg mageknip av enkelte andre råvarer, som løk og belgvekster.
pia mater Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Har ibs og spiser kun lav fodmap og gjort det i to måneder nå. Har bedring, men har en dårlig periode likevel. Hadde nylig to uker med intense smerter etter hvert måltid, kombinert med å bo på do. Ble til slutt sykmeldt. Nå har jeg "bare" nærmest konstant ubehag og rar følelse i magen, smerter vanligvis kun på kveldene. Kjipt å få det sånn i ferien når jeg egentlig hadde planlagt masse fjellturer. Har nok med å dra en liten tur ut. Velger å handle på butikker med lett tilgjengelig do, blant annet. Tørr ikke annet. 🤷🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 Jeg har det slik selv, men er overvektig så Blir ikke trodd. er alle dere som svarte her tynne/slanke/normale eller litt mer? Anonymkode: 20a49...d75 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har det slik selv, men er overvektig så Blir ikke trodd. er alle dere som svarte her tynne/slanke/normale eller litt mer? Anonymkode: 20a49...d75 Har 10 kilo for mye, men har ikke vært hos lege med magesmertene mine. Jeg er testet for cøliaki, men det har jeg ikke. Er nok noe i maten jeg spiser som er problemet ettersom jeg aldri sliter dersom jeg ikke spiser, men det er ikke noen løsning. Har prøvd meg frem mye med hva jeg kan og ikke kan spise, men jeg ser ingen sammenheng. Anonymkode: e61ef...edb 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 Masse luft, ofte oppblåst og av og til regelrett luftsmerter. Sjelden løs mage eller forstoppelse. Spiser masse frukt og grønt og fiberrik kost og har faktisk lurt på om jeg egentlig spiser for mye av det. Men det har jeg blitt fortalt egentlig bare er et gode og at magen regulerer det selv. Må ofte gjøre fra meg 3-4 ganger daglig. Det kan være litt plagsomt, særlig nå om sommeren når jeg er mye ute på tur. Anonymkode: e8ebe...9a6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 Jeg har også Crohns, men som den over her er jeg ikke så glad i forstoppelse. For meg betyr forstoppelse sterke smerter, aktiv betennelse med mye okkult blod, mye luftsmerter, og at et enda større oppbluss er underveis. I tillegg har jeg cøliaki og laktoseintoleranse. Anonymkode: f6daf...683
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 Lettere IBS. Blitt mye bedre når jeg finner ut hvilke matvarer jeg må droppe. Anonymkode: 4c68d...12f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 Treg mage dagene før mens, så løs mage første dag. Resten av måneden er det dønn stabilt. Men må være veldig forsiktig med raske karbohydrater og laktose, ellers blir jeg oppblåst/knip/løs mage. Så spiser ikke brød, sukker, chips/snop, melk og enkelte andre meieriprodukter. (slank, og godt trent) Anonymkode: 0c984...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 IBS. Heldigvis ikke grusomt plaget som mange andre, men har tidvis veldig travel mage (må på do NÅ!) og luftsmerter. I går hadde jeg så mye luft at jeg nesten ble overasket over at én mage kan produsere så mye. Ikke aner jeg hva jeg spiste som trigget det heller. Anonymkode: 52afb...4e5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #13 Skrevet 3. august 2021 Oppblåst, masse luft og sure oppstøt. Forsvant helt da jeg begynte på kjøttbasert kost. Anonymkode: 5a119...2c3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #14 Skrevet 3. august 2021 IBS. For det meste til å leve med, men med ujevne mellomrom får jeg "anfall". Føles ut som om alt av tarmer og magesekk trekker seg sammen i krampe. Helt vanvittig vondt (har hendt at jeg har besvimt) i flere timer, før det ender med skikkelig diaré i timesvis. Men når alt er tomt, er smertene i magen over. Men da er jeg ofte skikkelig urven i formen i et par dager etterpå. Anonymkode: 4fde3...be8 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): IBS. For det meste til å leve med, men med ujevne mellomrom får jeg "anfall". Føles ut som om alt av tarmer og magesekk trekker seg sammen i krampe. Helt vanvittig vondt (har hendt at jeg har besvimt) i flere timer, før det ender med skikkelig diaré i timesvis. Men når alt er tomt, er smertene i magen over. Men da er jeg ofte skikkelig urven i formen i et par dager etterpå. Anonymkode: 4fde3...be8 Sånne «anfall» er så vondt 😭 samboer lurer av og til på om han må ringe en lege eller noe fordi det høres ut som at jeg dør av mageknip på badet (stakar), men ikke mye man får gjort. Å så sliten man blir av det! Anonymkode: 52afb...4e5
Benazim Skrevet 3. august 2021 #16 Skrevet 3. august 2021 Jeg lurer på om dere er obs på enkelte av konsistensmidlene som finnes i veldig mange varer i butikken, og da spesielt E407, E433, E466 og E467. Det har vært skrevet altfor lite om dette, synes jeg. https://www.lmfnorge.no/undersider/nyhetsartikkel/flere-dyrestudier-med-alarmerende-funn-lovlige-tilsetningsstoffer-kan-fremkalle-tarminflammasjon?Action=1&PID=19 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #17 Skrevet 3. august 2021 Ibs. Er inne i en god periode på en hel uke nå, mens før det måtte jeg sitte på plastpose i bilen og bruke nattbind bak i trusa fordi jeg lakk slim. Må jeg på do så er det akutt så jeg er aldri mere enn 20 minutter hjemmefra. Det har ødelagt livet mitt. Har tatt alt av prøver, brukte et helt år på å gå til legen og finne ut av problemene. Men det var ingenting å gjøre. Anonymkode: 04301...f7a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg plages ihjel av løs og urolig mage som styrer hele livet mitt. Jeg føler meg så ekkel og at det bare er jeg som er sånn. Men jeg hører ofte også at det er så mange som har mageproblemer av ulik art. Hvilke mageproblemer har du? Hvordan påvirker det livet ditt? Anonymkode: 40755...7f4 Hemoroider. Det har plaget meg meg i over 20 år. Plaget med luft, magevondt osv pga det også. Tørr ikke å gjøre noe med det.. Redd for at det kan utvikle seg til kreft. Er også veldig plaget meg mandel steiner på begge sidene inne i munnen. Lukter helt grusomt, at jeg brekker meg ofte når jeg prøver å ta det bort. Men dessverre så kommer de like fort tilbake igjen .Vil operere mandlene, det er det eneste som fungerer, men er litt redd for det også. Begge disse tingene går utover livskvaliteten min 😕 Anonymkode: fa967...808
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #19 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånne «anfall» er så vondt 😭 samboer lurer av og til på om han må ringe en lege eller noe fordi det høres ut som at jeg dør av mageknip på badet (stakar), men ikke mye man får gjort. Å så sliten man blir av det! Anonymkode: 52afb...4e5 Samme her, mannen min har vurdert å ringe 113 innimellom. Da har jeg bare ropt at han må la meg være i fred og at det går over. Jeg takler ikke å ha noen i nærheten når det er så vondt, har nok med smertene. Og jeg vet jo at det går over, selv om det ikke virker slik akkurat der og da. Anonymkode: 4fde3...be8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #20 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): IBS. For det meste til å leve med, men med ujevne mellomrom får jeg "anfall". Føles ut som om alt av tarmer og magesekk trekker seg sammen i krampe. Helt vanvittig vondt (har hendt at jeg har besvimt) i flere timer, før det ender med skikkelig diaré i timesvis. Men når alt er tomt, er smertene i magen over. Men da er jeg ofte skikkelig urven i formen i et par dager etterpå. Anonymkode: 4fde3...be8 Åh, jeg sliter med akkurat det samme! Kaldsvetter, får blodtrykksfall og svimer nesten av, osv. Sitter på do og tror jeg skal dø. Aldri fortalt det til noen, og det skjer alltid på natta så ingen merker noe. Anonymkode: e61ef...edb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå