Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min baby på snart 6 uker har de siste dagene hatt utslett/eksem/allergisk reaksjon i ansiktet. Det er mest på kinnene, på øret, bak øret, i nakken og litt i hårfestet ved pannen. 
Det var veldig mye rødere for to dager siden, nå har fargen dempet seg, men er tørt å ta på.

Noen som vet hva dette skyldes? 

1CACDEEF-E5A5-445A-BD0B-8F06B10344B4.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det ser ut som hormon-utslett, som er veldig vanlig og helt ufarlig. Jeg er dog ikke helsepersonell, så jeg kan ikke svare 100% sikkert. Det er sikkert mulig å stikke en kjapp tur innom helsestasjonen og få kikket på det.

Anonymkode: 24d41...bb2

• 4 år senere...
Skrevet

@BKathrine fant du ut hva dette utslettet var?

Anonymkode: 55ef8...31d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser ut som eksem. Min baby på 6 mnd fikk det samme . Veldig vanlig med atopisk eksem hos spedbarn fikk vi beskjed om av lege på helsestasjonen

Anonymkode: 2ea14...735

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg husker at begge mine fikk dette da de var rundt 6 uker. Tok noen dager og så gikk det bort av seg selv. 

Anonymkode: dedf8...baa

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg husker at begge mine fikk dette da de var rundt 6 uker. Tok noen dager og så gikk det bort av seg selv. 

Anonymkode: dedf8...baa

Min har hatt det i to uker nå og hun er 7 uker gammel. Skulle gjerne visst om @BKathrine fant ut hva det var fordi utslettet min har er helt likt! Helsesøster og lege på helsestasjonen visste ikke

AnonymBruker
Skrevet
Jes_ skrev (På 10.6.2026 den 15.11):

Min har hatt det i to uker nå og hun er 7 uker gammel. Skulle gjerne visst om @BKathrine fant ut hva det var fordi utslettet min har er helt likt! Helsesøster og lege på helsestasjonen visste ikke

Min baby på nå 6 måneder fikk også slik i kinnene sine som nyfødt. Kjøpte inn Bepathen CREAM ikke salve, smurte morgen og kveld (av og til enda) og det forsvant. 

Hun fikk dog påvist atopisk eksem når hun var litt over 4 måneder. Vanlig at det starter som dette i kinn, armer, bak knær, bryst og rundt halsen. 

Det spredde seg ikke før hun ble eldre, hun fikk da et veldig hissig utbrudd. Holder det i sjakk nå med et strengt smøreregime. 

Hadde jeg vært deg ville jeg sett over kroppen ofte om du så noe flekkvis eller prikker som dette. Atopisk eksem blir jo veldig trigget av for mye bading, klor, ull mot hud etc. 

Barnelegen her sa til oss at de siste årene har det blitt så normalt med små babyer og eksem. Siden det går under «astma, eksem og allergi» - og det er arvelig. Jeg er super allergisk mot pollen, så mulig derfor hun har fått eksem. 

Anonymkode: 2ea14...735

AnonymBruker
Skrevet

Hormonutslett.

Anonymkode: 81d30...30e

AnonymBruker
Skrevet

Jes_ skrev (På 10.6.2026 den 15.11):

Jenta mi så slik ut i den alderen. Helt normalt med hormonutslett/Acne neonatorum.

Merkelig at lege og helsesøster ikke vet hva det er.

Anonymkode: ac77f...5c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jenta mi så slik ut i den alderen. Helt normalt med hormonutslett/Acne neonatorum.

Merkelig at lege og helsesøster ikke vet hva det er.

Anonymkode: ac77f...5c4

De sa det ikke var hormonutslett eller varmeutslett .Ingen nevnte eksem. Melkeallergi ble nevnt, men fikk beskjed om å avvente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...