Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2021-8-3 den 13.37):

Tror nok ikke det er helt vanlig, eller i så fall noe omdiskutert. Mange kan nok kjenne på kvalme og andre symptomer i denne perioden, men mest sannsynlig skyldes kvalmen/symptomene man kjenner en økning av hormonet progesteron (som når en topp ca. 6-10 dager etter eggløsning).

Økt progesteron kan gi mange av de samme symptomene som HCG-hormonet, og det kan derfor være veldig forvirrende (og frustrerende!) i denne perioden om man forsøker å bli gravid. Anbefaler derfor ikke å tolke noensærlig utfra symptomer så tidlig - det sikreste svaret får du ved å ta en graviditetstest om et par dager☺️

Dette står f.eks i gravidappen min (og andre steder på nettet) om veldig tidlig graviditet:

E488491B-5897-438F-B85D-7B7EBA83140B.thumb.png.0db18b61be63bad4276d35be13c7d49b.png

Anonymkode: 1d1c5...7a1

Hvilken app/ side er det?

Anonymkode: d6873...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvilken app/ side er det?

Anonymkode: d6873...ba3

Det er appen Preggers, veldig grei app å følge med på uke for uke i graviditeten☺️

Anonymkode: 1d1c5...7a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan har denne tråden fått så mange svar? Jeg tror jeg er gravid 7 dpo hver pp på grunn av diverse symptomer hodet mitt dikter opp at jeg har - TR kommer ubønnhørlig hver eneste syklus likevel.

Har innstilt meg på å ikke gi alle disse symptomene noe særlig oppmerksomhet fremover, jeg blir bare skuffet uansett.

Du får ta en test hvis TR ikke kommer 😊 på nåværende tidspunkt er det relativt umulig å spå om du er gravid, som andre sier her, symptomer i dpo-land er ikke noe å vektlegge.

Anonymkode: 5e28b...bbe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...