AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1 Del Skrevet 3. august 2021 Hei! Jeg og min kjære har nå prøvd å bli gravide i 4 måneder. Nå er det 1 uke til mensen, og jeg var skikkelig kvalm igår, kvalm i dag også, mensensmerter nederst i magen, vondt i nipplene, de prikkene som er rundt niplene er mer synlige/større. Har også nysi en del de to siste ukene. Kan dette være at jeg er gravid? Noen andre som har hatt noe lignende symptomer? Anonymkode: 9c161...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Del Skrevet 3. august 2021 Ta en test... Anonymkode: f9bd9...a4d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymprøvere Skrevet 3. august 2021 #3 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ta en test... Anonymkode: f9bd9...a4d Redd den uansett blir negativ da det er 7 dager til forventet mens.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Del Skrevet 3. august 2021 Anonymprøvere skrev (40 minutter siden): Redd den uansett blir negativ da det er 7 dager til forventet mens.. Da er det nok dessverre ikke graviditetsrelaterte symptomer du kjenner på akkurat nå heller:) Har man så mye HCG i blodet at man kjenner kvalme (som blir forårsaket av hormonendringer i kroppen), så skal det være mer enn nok HCG i kroppen til at det slår ut på en tidlig graviditetstest. Det betyr ikke at du ikke er gravid altså, men at det du kjenner på nå mest sannsynlig ikke er på grunn av en eventuell graviditet Anonymkode: 1d1c5...7a1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymprøvere Skrevet 3. august 2021 #5 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Da er det nok dessverre ikke graviditetsrelaterte symptomer du kjenner på akkurat nå heller:) Har man så mye HCG i blodet at man kjenner kvalme (som blir forårsaket av hormonendringer i kroppen), så skal det være mer enn nok HCG i kroppen til at det slår ut på en tidlig graviditetstest. Det betyr ikke at du ikke er gravid altså, men at det du kjenner på nå mest sannsynlig ikke er på grunn av en eventuell graviditet Anonymkode: 1d1c5...7a1 Takk for svar Bare leste at man kan begynne å kjenne på kvalme og andre symptomer allerede fra uke 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #6 Del Skrevet 3. august 2021 Hvor mange dager etter eggløsning er du nå da? Jeg testet positiv 9 dager etter eggløsning, men har allerede IKM på dag 11 (bare 25 dagers syklus). Tror jeg begynte å føle kvalme allerede sånn på dag 14-15 etter eggløsning egentlig. Mine symptomer i alle graviditetene mine i prøveperioden var ganske vond stikking i livmoren fra dpo 5. I den ene hadde jeg vel litt ømme nipler, men ellers lite. Du kan være gravid. Men tipper du må smøre deg med tålmodighet litt nærmere IKM for å få svar 😄 Anonymkode: b8957...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #7 Del Skrevet 3. august 2021 Jeg blir veldig kvalm rundt 7 dpo hver syklus. Akkurat som det skjer noe med hormoner eller noe akkurat rundt da. Men har vært både gravid og ikke. Men uansett er det for tidlig med symptomer på svangerskap. Anonymkode: 034ff...84b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Del Skrevet 3. august 2021 Anonymprøvere skrev (6 minutter siden): Takk for svar Bare leste at man kan begynne å kjenne på kvalme og andre symptomer allerede fra uke 3 Tror nok ikke det er helt vanlig, eller i så fall noe omdiskutert. Mange kan nok kjenne på kvalme og andre symptomer i denne perioden, men mest sannsynlig skyldes kvalmen/symptomene man kjenner en økning av hormonet progesteron (som når en topp ca. 6-10 dager etter eggløsning). Økt progesteron kan gi mange av de samme symptomene som HCG-hormonet, og det kan derfor være veldig forvirrende (og frustrerende!) i denne perioden om man forsøker å bli gravid. Anbefaler derfor ikke å tolke noensærlig utfra symptomer så tidlig - det sikreste svaret får du ved å ta en graviditetstest om et par dager☺️ Dette står f.eks i gravidappen min (og andre steder på nettet) om veldig tidlig graviditet: Anonymkode: 1d1c5...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymprøvere Skrevet 3. august 2021 #9 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor mange dager etter eggløsning er du nå da? Jeg testet positiv 9 dager etter eggløsning, men har allerede IKM på dag 11 (bare 25 dagers syklus). Tror jeg begynte å føle kvalme allerede sånn på dag 14-15 etter eggløsning egentlig. Mine symptomer i alle graviditetene mine i prøveperioden var ganske vond stikking i livmoren fra dpo 5. I den ene hadde jeg vel litt ømme nipler, men ellers lite. Du kan være gravid. Men tipper du må smøre deg med tålmodighet litt nærmere IKM for å få svar 😄 Anonymkode: b8957...ec5 Følger med på flo appen, så utifra den så er jeg 8 dager etter eggløsning i dag. Tusen takk for svar Krysser fingrene for at jeg er det denne gangen, er så kjedelig og frustrerende å må prøve så lenge Vil helst at alt klaffer på første forsøk haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymprøvere Skrevet 3. august 2021 #10 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg blir veldig kvalm rundt 7 dpo hver syklus. Akkurat som det skjer noe med hormoner eller noe akkurat rundt da. Men har vært både gravid og ikke. Men uansett er det for tidlig med symptomer på svangerskap. Anonymkode: 034ff...84b Åå, kan hende det er det som er på meg også. Har bare aldri vært kvalm før mens tidligere Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #11 Del Skrevet 3. august 2021 46 minutter siden, AnonymBruker said: Da er det nok dessverre ikke graviditetsrelaterte symptomer du kjenner på akkurat nå heller:) Har man så mye HCG i blodet at man kjenner kvalme (som blir forårsaket av hormonendringer i kroppen), så skal det være mer enn nok HCG i kroppen til at det slår ut på en tidlig graviditetstest. Det betyr ikke at du ikke er gravid altså, men at det du kjenner på nå mest sannsynlig ikke er på grunn av en eventuell graviditet Anonymkode: 1d1c5...7a1 Dette er riktig. Før egget har festet seg i livmoren og begynt å produsere hcg, så vet ikke kroppen selv om den er gravid ennå. Det er dette hormonet som både gir typiske graviditetssymptomer som kvalme, og som slår ut på graviditetstester. Om egget festet seg tidligere enn gjennomsnittet, og du er ekstremt sensitiv for hcg, så kan det være derfor du er kvalm. (Ville dog håpet det ikke var tilfelle, da har du et krevende svangerskap foran deg!) Men i så fall vil en tidligtest også slå ut, så om du vil vite sikkert er det bare å teste... Men mest sannsynlig er det tilfeldig eller skyldes progesteron som noen skrev over. Vet det er slitsomt å vente - ble helt skrullete da jeg var prøver selv og klarte å overbevise meg selv om at jeg var gravid flere ganger, for visst var puppene ømmere enn vanlig, eller var jeg ikke litt ekstra trøtt, eller kvalm? 😂 Da jeg faktisk ble gravid merket jeg ingenting før uteblitt mens, og kvalme, trøtthet og slikt kom i uke 6-7. Lykke til, uansett! 😊 Anonymkode: 159ec...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymprøvere Skrevet 3. august 2021 #12 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror nok ikke det er helt vanlig, eller i så fall noe omdiskutert. Mange kan nok kjenne på kvalme og andre symptomer i denne perioden, men mest sannsynlig skyldes kvalmen/symptomene man kjenner en økning av hormonet progesteron (som når en topp ca. 6-10 dager etter eggløsning). Økt progesteron kan gi mange av de samme symptomene som HCG-hormonet, og det kan derfor være veldig forvirrende (og frustrerende!) i denne perioden om man forsøker å bli gravid. Anbefaler derfor ikke å tolke noensærlig utfra symptomer så tidlig - det sikreste svaret får du ved å ta en graviditetstest om et par dager☺️ Dette står f.eks i gravidappen min (og andre steder på nettet) om veldig tidlig graviditet: Anonymkode: 1d1c5...7a1 Åå, ja er veldig frustrerende å gå å vente hver måned og iallfall når man gang på gang får en negativ test. Aldri følt på kvalme tidligere før mens, så tenkte det kanskje hadde klaffa denne gangen, men får smøre meg litt med tålmodighet Tusen takk for godt og langt svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymprøvere Skrevet 3. august 2021 #13 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er riktig. Før egget har festet seg i livmoren og begynt å produsere hcg, så vet ikke kroppen selv om den er gravid ennå. Det er dette hormonet som både gir typiske graviditetssymptomer som kvalme, og som slår ut på graviditetstester. Om egget festet seg tidligere enn gjennomsnittet, og du er ekstremt sensitiv for hcg, så kan det være derfor du er kvalm. (Ville dog håpet det ikke var tilfelle, da har du et krevende svangerskap foran deg!) Men i så fall vil en tidligtest også slå ut, så om du vil vite sikkert er det bare å teste... Men mest sannsynlig er det tilfeldig eller skyldes progesteron som noen skrev over. Vet det er slitsomt å vente - ble helt skrullete da jeg var prøver selv og klarte å overbevise meg selv om at jeg var gravid flere ganger, for visst var puppene ømmere enn vanlig, eller var jeg ikke litt ekstra trøtt, eller kvalm? 😂 Da jeg faktisk ble gravid merket jeg ingenting før uteblitt mens, og kvalme, trøtthet og slikt kom i uke 6-7. Lykke til, uansett! 😊 Anonymkode: 159ec...a63 Tusen takk for svar Får krysse fingrene for en eventuelt graviditet, men da er det nok mest sannsynlig ikke derfor jeg har disse symptomene allerede nå Er så slitsomt å vente atte, man vil jo helst at det skal klaffe på første prøveperiode Haha, det er typisk at man er gravid når man minst venter det Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #14 Del Skrevet 3. august 2021 Anonymprøvere skrev (6 minutter siden): Følger med på flo appen, så utifra den så er jeg 8 dager etter eggløsning i dag. Tusen takk for svar Krysser fingrene for at jeg er det denne gangen, er så kjedelig og frustrerende å må prøve så lenge Vil helst at alt klaffer på første forsøk haha Lenge...? 🙄 Anonymkode: e52d2...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymprøvere Skrevet 3. august 2021 #15 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lenge...? 🙄 Anonymkode: e52d2...bb7 Hehe, er nok ikke lenge i forhold til mange andre, men bare føles veldig lenge ut Leser så mye om folk som får det til på første forsøk.. Endret 3. august 2021 av Anonymprøvere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #16 Del Skrevet 3. august 2021 Anonymprøvere skrev (1 minutt siden): Åå, ja er veldig frustrerende å gå å vente hver måned og iallfall når man gang på gang får en negativ test. Aldri følt på kvalme tidligere før mens, så tenkte det kanskje hadde klaffa denne gangen, men får smøre meg litt med tålmodighet Tusen takk for godt og langt svar Det blir veldig spennende å se da🤞🏻☺️Jeg prøver å ikke uttale meg så bastant, fordi jeg vet kroppen er så forunderlig og at det alltid finnes unntak fra reglene. Så - det kan godt hende det er ekstremt tidlig symptom du kjenner på (selv om det mest sannsynlig ikke er det). Jeg fikk forresten (svak) positiv test 9 dpo! Når har du planer om å teste? Anonymkode: 1d1c5...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymprøvere Skrevet 3. august 2021 #17 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir veldig spennende å se da🤞🏻☺️Jeg prøver å ikke uttale meg så bastant, fordi jeg vet kroppen er så forunderlig og at det alltid finnes unntak fra reglene. Så - det kan godt hende det er ekstremt tidlig symptom du kjenner på (selv om det mest sannsynlig ikke er det). Jeg fikk forresten (svak) positiv test 9 dpo! Når har du planer om å teste? Anonymkode: 1d1c5...7a1 Jaa veldig Jaa, håper det er det, tenkte jeg måtte spørre i og med at jeg ikke har kjent på så mange symptomer før mens tidligere. Har hatt litt ømme nipler, men nå kjenner jeg det uten å være nær dem også. Åå, så gøy Er det lenge siden? Litt usikker, har en test liggende, men er så nedtur med negativ test - igjen. Er 8 dpo nå, så vet ikke om jeg burde vente noen dager til, ææ vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Del Skrevet 3. august 2021 Anonymprøvere skrev (4 minutter siden): Jaa veldig Jaa, håper det er det, tenkte jeg måtte spørre i og med at jeg ikke har kjent på så mange symptomer før mens tidligere. Har hatt litt ømme nipler, men nå kjenner jeg det uten å være nær dem også. Åå, så gøy Er det lenge siden? Litt usikker, har en test liggende, men er så nedtur med negativ test - igjen. Er 8 dpo nå, så vet ikke om jeg burde vente noen dager til, ææ vanskelig Jeg fikk positiv test i slutten av juni😍 Hvis du kun har en test igjen ville jeg nok ventet et par dager ja! Kanskje til 11-12 dpo for å være helt sikker? Selv om det er ren tortur å vente så lenge🙊 Ååå, lykke til - håper det klaffer denne måneden🤞🏻 Anonymkode: 1d1c5...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymprøvere Skrevet 3. august 2021 #19 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk positiv test i slutten av juni😍 Hvis du kun har en test igjen ville jeg nok ventet et par dager ja! Kanskje til 11-12 dpo for å være helt sikker? Selv om det er ren tortur å vente så lenge🙊 Ååå, lykke til - håper det klaffer denne måneden🤞🏻 Anonymkode: 1d1c5...7a1 Åå, gratulerer så myee!! 😍 Kan jeg spørre hvor lenge dere prøvde og hvor ofte? Må ikke svare altså ❤️ Jaa, får prøve å vente ett par dager til 🙈 Jaa, det er det virkelig det 🙊 Tuusen taaakk, krysser fingrene! 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #20 Del Skrevet 8. august 2021 Spent på om det klaffet, ts?😍🤞🏼 Anonymkode: 64e37...242 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå