Gå til innhold

Dere som spontanaborterer gjentatte ganger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Hva er grunnen til at dere mister?

Har selv mistet 6 ganger og alle i uke 7. De finner ikke årsaken og neste steg blir nok IVF. 

Anonymkode: 2ecab...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lilje blomst skrev (4 timer siden):

Får du progreston-støtte? Kan være noe så enkelt som det du trenger ❤️

Ja har sjekket :) Har gått til utredning, men alt er normalt både hos meg og mannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du sjekket stoffskiftet ditt? 

Anonymkode: 0a895...538

Ja det er sjekket :) Normalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med har sjekket - Hadde du prøvd progesteronstøtte? 

Jeg mistet 3 ganger. Fikk progesteron (crinone vaginalgel) som jeg tok fra EL ut uke 12 og blodfortynnende som jeg tok ut uke 37. Beholdt endelig og har nå termin denne uken ❤️ 

Anonymkode: a5744...065

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg mistet 3 ganger. Fikk progesteron (crinone vaginalgel) som jeg tok fra EL ut uke 12 og blodfortynnende som jeg tok ut uke 37. Beholdt endelig og har nå termin denne uken ❤️ 

Kan legge til at jeg gikk til en fertiltietsekspert og vedkommende viste til flere forskningsrapporter som tyder på at progesteronstøtte og blodfortynnende kan hjelpe gravide å beholde, så vi prøvde det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mistet 2 ggr og årsaken var at barnefar og jeg hadde forskjellige blodtyper. Husker ikke helt, men jeg dannet antistoffer mot blodet til babyen eller noe sånt. Jeg er rh- og han er rh+.
Jeg fikk en sprøyte etter siste SA og eter det har jeg ikke mistet noen.

Anonymkode: a5698...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan legge til at jeg gikk til en fertiltietsekspert og vedkommende viste til flere forskningsrapporter som tyder på at progesteronstøtte og blodfortynnende kan hjelpe gravide å beholde, så vi prøvde det. 

Har tatt blodprøver for å sjekke om det var progesteronet, men fikk beskjed om at alle prøvene som var tatt hadde normale verdier. Hvert på utredning hos Medicus. Både jeg og mannen har tatt en sånn fertilitetssjekk. 

Men jeg har ikke fått noe beskjed om blodfortynnende. Funket det for dere? Er det vanlig å bruke om man mister? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja så nå at det funket for dere 👏🏻 Gratulerer 😊 Og lykke til med fødsel 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mistet 2 ggr og årsaken var at barnefar og jeg hadde forskjellige blodtyper. Husker ikke helt, men jeg dannet antistoffer mot blodet til babyen eller noe sånt. Jeg er rh- og han er rh+.
Jeg fikk en sprøyte etter siste SA og eter det har jeg ikke mistet noen.

Anonymkode: a5698...975

Åssen sprøyte var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått utredning for habituell abort siden du har mistet så mange ganger? Det har du rett på etter å ha mistet 3 ganger med samme mann. Da tar de en del utvidede blodprøver som kanskje kan gi svar. 

Jeg mener også at når du har mistet så mange ganger så hadde det vært innafor å gi deg progesteron bare for å gjøre det, liksom. Men det er jo meg.

Har 1 sa og 3 ma bak oss. Mest trolig har jeg antistoffer som gjør det vanskelig for foster å utvikle seg, på grunn av en autoimmun sykdom. Blodfortynnende kan hjelpe meg, likevel er ikke statistikken så oppløftende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha mistet 2 på rad, så ble jeg satt på progesteron uke 12 og blodfortynnende for "sikkerhetsskyld". Har termin om et par uker.

Anonymkode: 2ca95...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde 6 SA, alle rundt uke 7. De fant ingenting feil med noen av oss, og ingen årsak til hvorfor jeg mistet. Vi hadde og barn fra før. Jeg fikk progesteron og prøvde det gang 5 og 6, men mistet jo. Så gang nummer 7 brukte jeg ikke noe, og fikk en frisk fin gutt til termin. 

Anonymkode: 23853...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neutral90 skrev (2 timer siden):

Har du fått utredning for habituell abort siden du har mistet så mange ganger? Det har du rett på etter å ha mistet 3 ganger med samme mann. Da tar de en del utvidede blodprøver som kanskje kan gi svar. 

Jeg mener også at når du har mistet så mange ganger så hadde det vært innafor å gi deg progesteron bare for å gjøre det, liksom. Men det er jo meg.

Har 1 sa og 3 ma bak oss. Mest trolig har jeg antistoffer som gjør det vanskelig for foster å utvikle seg, på grunn av en autoimmun sykdom. Blodfortynnende kan hjelpe meg, likevel er ikke statistikken så oppløftende.

Vurderer å gå over til noen andre. Føler det er mye info jeg kanskje burde fått på Medicus som  jeg ikke har fått. For eksempel blodfortynnende eller progesteron. Kanskje det hjelper. 

Men kanskje det er lurt å få en vurdering et annet sted. 

Har ikke fått noen utredning på det nei 😕 

Har du lyktes med en graviditet eller prøver dere ennå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde 6 SA, alle rundt uke 7. De fant ingenting feil med noen av oss, og ingen årsak til hvorfor jeg mistet. Vi hadde og barn fra før. Jeg fikk progesteron og prøvde det gang 5 og 6, men mistet jo. Så gang nummer 7 brukte jeg ikke noe, og fikk en frisk fin gutt til termin. 

Anonymkode: 23853...191

Så rart. Har ikke prøve progesteron selv, så kanskje det hjelper, men mister alltid i uke 7. Syns det er frustrerende og føler stor skyldfølelse ovenfor barnet som kunne ha blitt. Det er trolig jeg som er problemet ikke fosteret, og utrolig vanskelig å tenke at det er min skyld at de ikke overlever. 

Gratulerer med den lille gutten ♥️ Godt å lese at det løste seg til slutt for flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter å ha mistet 2 på rad, så ble jeg satt på progesteron uke 12 og blodfortynnende for "sikkerhetsskyld". Har termin om et par uker.

Anonymkode: 2ca95...efe

Gratulerer 😊♥️

Flere nevner blodfortynnende så det er interessant. Det skal jeg foreslå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gratulerer 😊♥️

Flere nevner blodfortynnende så det er interessant. Det skal jeg foreslå. 

Jeg syntes du burde settes på begge for sikkerhetsskyld. Progresteronstøtten gir bare en boost. Jeg tok aldri en blodprøve for å sjekke verdiene av progresteron. Volvat satt meg rett på progresteron og blodfortynnende siden det er det første tiltaket de gjør ved mange aborter før videre utredning, jf. de forskningsrapportene de henviste til. Syntes de satt inn tiltak raskt, det ble billig for meg og det fungerte, så veldig fornøyd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...