AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Del Skrevet 2. august 2021 Jeg har aldri syklet noe særlig siden jeg var ungdom. Jeg får nemlig gnagsår nedentil etter en tur på 5-6 km. Men jeg har så utrolig lyst til å sykle mer. Nå har jeg lest en del, og begynt å tenke på om det kan være sittestillingen som gjør at jeg får gnagsår. For når jeg reiser meg opp på sykkelsetet så blir det bedre. Men da når jeg jo ikke bort til styret skikkelig. Så kom jeg over sykkelpikene og deres sykler. Kanskje dette kan være noe for meg. Er det noen her som har erfaring med en oppreist sykkelstilling som denne f.eks https://www.sykkelpikene.no/ og evt deres sykler? Anonymkode: f5de4...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg tenker at du må bare prøve deg frem litt. Å bytte sette på sykkelen, å løfte opp rattet. Hva med å prøve sykkelshorts med sånn ekstra padding? Jeg løftet opp rattet på sykkelen min da jeg var gravid, og magen var i veien, og det er fire år siden, og jeg har aldri fått ned rattet etter det, trives godt med min nye sittestilling. Anonymkode: 86c0d...0ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg har en sånn sykkel, og sykler en mil til sammen hver dag (til og fra jobb) og sliter ikke med gnagsår. Er ikke vondt å sitte på setet engang. Lenge siden jeg har syklet på noe annet, men på spinningsykler får jeg i hvert fall grusomt vondt nedentil. Anonymkode: 25209...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Del Skrevet 8. august 2021 Du må ikke bruke terrengsykkel eller slikt, kjøp en bysykkel. Anonymkode: 2ce61...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Del Skrevet 9. august 2021 Hvis du har sykkel, så kan du forsøke å kjøpe en slags forlenger til styret-heter det stem tro? Og så et godt sete og sykkelbukser eller -truser med padding. Få hjelp i en sykkelbutikk. Anonymkode: cc88f...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Del Skrevet 9. august 2021 Høyden på sykkelen og justering av setet og styret er viktig, når du tråkker så skal foten være helt strekt ut når pedalene er på det laveste. Det er mange som som ikke vet dette og det ser ut som de sitter på huk når de sykler, dette er også viktig for barn som lærer å sykle siden det er bedre for balanse og kraften man klarer å tråkke med. Anonymkode: eb861...22c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikken Skrevet 9. august 2021 #7 Del Skrevet 9. august 2021 Jeg har sykkel fra sykkelpikene! Mye bedre sittestilling og ingen fare for gnagsår, dessuten er den utstyrt med et ordentlig sete som man faktisk sitter komfortabelt på Den egner seg dog bare til bybruk (hvertfall min modell) - helt fullstendig uegnet i terrenget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #8 Del Skrevet 10. august 2021 Marikken skrev (På 2021-8-9 den 10.35): Jeg har sykkel fra sykkelpikene! Mye bedre sittestilling og ingen fare for gnagsår, dessuten er den utstyrt med et ordentlig sete som man faktisk sitter komfortabelt på Den egner seg dog bare til bybruk (hvertfall min modell) - helt fullstendig uegnet i terrenget... Tusen takk for svar alle sammen. Jeg uvrderer faktisk en elsykkel fra sykkelpikene, men må være sikker på at den ikke gir gnagsår, da det i såfall blir en dyr lærepenge Jeg sykler uansett ca 80% på asfalt og 15% på grus. Men jeg har skjønt at man kan få en demping til setet på de syklene også. AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 7.34): Hvis du har sykkel, så kan du forsøke å kjøpe en slags forlenger til styret-heter det stem tro? Og så et godt sete og sykkelbukser eller -truser med padding. Få hjelp i en sykkelbutikk. Anonymkode: cc88f...c20 Jeg får jo gnagsår av å sykle til en venninne som bor 2-3 km herifra. Kan ikke skifte til sykkelbukse riktig hver gang jeg skal ut. (Er nok min anatomi som er problemet, frykter jeg.) AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 9.46): Høyden på sykkelen og justering av setet og styret er viktig, når du tråkker så skal foten være helt strekt ut når pedalene er på det laveste. Det er mange som som ikke vet dette og det ser ut som de sitter på huk når de sykler, dette er også viktig for barn som lærer å sykle siden det er bedre for balanse og kraften man klarer å tråkke med. Anonymkode: eb861...22c Jeg strekker ut foten helt. men bare det å sitte på setet er ubehagelig, da jeg sitter som hardest rett over inngangen til skjeden, om du skjønner. ANdre klager over vondt i rumps, men jeg sitter jo nesten ikke nedpå med den. ( Mulig setet mitt er feil vinklet. Skal forsøke å gjøre noen små endringer. Anonymkode: f5de4...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikken Skrevet 10. august 2021 #9 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg uvrderer faktisk en elsykkel fra sykkelpikene, men må være sikker på at den ikke gir gnagsår, da det i såfall blir en dyr lærepenge Jeg sykler uansett ca 80% på asfalt og 15% på grus. Men jeg har skjønt at man kan få en demping til setet på de syklene også. Mulig man kan få prøve dem om du bor et sted hvor de har fysisk butikk? Setet på sykkelen min er et ordentlig, gammeldags damesete. Det er bredt og så komfortabelt som det kan være å sitte på. Sykkelen funker fin-fint på grusveier, tenkte mer på ånkli terreng - der funker den overhodet ikke. Min erfaring er hvertfall veldig bra, har brukt den året rundt nå i vel 6 år 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå