Gå til innhold

Dekker nav ferietur for barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, vi fikk dekket alle utgifter til tur til Legoland for mine to barn. Dette var før corona.

Anonymkode: 13106...087

Matutgifter ikke inkl. da.

Anonymkode: 13106...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laPistola

Tviler på at nav dekker dette, men det er jo verdt et forsøk. Behovsprøvd er jo opp til saksbehandler , så vil være ulikt fra sak til sak. Hvis du får avslag, kan du finne noen du kan sitte på med? Via Facebook feks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bv.tjenesten og vet om flere familier der NAV har dekket noe til ferietur for barna. Vi har også dekket noe feriepenger til barn og foreldre som har lite. 

Anonymkode: f1693...3b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber fullt. 100 % turnus. 1 inntekt. Har heller Ikke råd til ferie. Hvem støtter oss i full Jobb som også fikk skattesmell på 420 000 året i årslønn. 😏🙄

Anonymkode: d41a4...e40

Sikkert mulig og få støtte til noe via kommunen, frivillige, feriekoloni, røde kors. Du får selvsagt ikke sosialhjelp med så høy lønn. Antar at du visste at du skulle få skattesmell og har satt av fra det du har skattet for lite i fjor? Hvorfor fikk du ikke feriepenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber fullt. 100 % turnus. 1 inntekt. Har heller Ikke råd til ferie. Hvem støtter oss i full Jobb som også fikk skattesmell på 420 000 året i årslønn. 😏🙄

Anonymkode: d41a4...e40

Ingen som stopper deg fra å søke nav om midler til ferie?! Men alt i alt har du nok større økonomisk frihet enn en på sosialhjelp…

Anonymkode: d99ba...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan jeg ikke tenke meg at de gjør. Barn ha f.eks vintersko, men de ikke reise på ferie. 

Anonymkode: f7950...909

Barn måå ikke gå på en fritidsaktivitet heller,men de vil ikke at barn skal føle seg utenfor pga foreldrene ikke har råd til det.

Anonymkode: f37ce...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo søke å se hva svaret blir. Jeg hadde også forsøkt å søke sosiallegat fra kommunen. Det er sikkert andre legater du kan søke også. 

Anonymkode: 5df32...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig anbefaler jeg ferie for alle, som røde kors arrangerer, sommerferie, høstferie, juleferie, vinterferie og muligens påskeferie.

Anonymkode: d99ba...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det håper jeg ikke er vanlig , heller støtte til klær og aktiviteter ellers i året

Anonymkode: d1d3d...b51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg jobber fullt. 100 % turnus. 1 inntekt. Har heller Ikke råd til ferie. Hvem støtter oss i full Jobb som også fikk skattesmell på 420 000 året i årslønn. 😏🙄

Anonymkode: d41a4...e40

Får du skattesmell så har du for dårlig kontroll på økonomien og det er din egen feil 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 5a285...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får du skattesmell så har du for dårlig kontroll på økonomien og det er din egen feil 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 5a285...649

Og forskjellen på det og sosialhjelp? WTF? Hun er nå i jobb i motsetning til andre.

Anonymkode: 00506...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og forskjellen på det og sosialhjelp? WTF? Hun er nå i jobb i motsetning til andre.

Anonymkode: 00506...b1f

Mener du at folk som er så heldige og ha jobb ikke skal betale skatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialhjelp er vel en høyst midlertidig ordning, er vel ikke ment til å dekke ferie.

 

Anonymkode: a6652...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...