Gå til innhold

Dekker nav ferietur for barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå har vi kun sosialhjelp å leve på,å sist jeg var på møte med NAV fikk jeg beskjed om at de nå har veldig fokus på at barn ikke skal mangle noe selv om foreldrene har dårlig råd. Så trengte jeg klær eller utstyr til sønnen min så fikk jeg dekket det av NAV. De støtter også fritidsaktivitet osv. 

Siden vi har så dårlig råd så har vi ikke vært på ferie i år. Men nå har vi vært så heldige å få inngangsbilletter til dyreparken! :) Vi bor i Bergen men har fått ordnet overnatting i nærheten av Kristiansand,men bare kystbussen og tog kommer på ca 2000 kr. Det var en del mer enn vi har råd til. Kan jeg høre om NAV kan dekke for reiseutgiftene så sønnen min får en ferie? Han er 9 år så i den alderen er det jo ekstra viktig med en kjekk ferie.

Anonymkode: f37ce...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mye dere kunne gjort som er nærmere Bergen enn Kristiansand, det blir nok avslag fra NAV. De skal ikke dekke ferie, det er jo ganske mange som ikke er på sosialstønad som ikke kan unne seg ferie som det til dyreparken. Vi var i dyreparken i år som eneste ferie, jeg er alene med barna 60 prosent. Den turen spinket og sparte jeg til selv.. 

Kommunen kan ha ulike tilbud, er noe å sjekke ut til neste sommer. 

Anonymkode: 3eb1e...6a2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvis billettene til dyreparken er på en hvilken som helst dag, så unngå reise mandag, fredag, lørdag og søndag. Det er ukens dyreste dager. 

Jeg tenker selvsagt at du kan høre med NAV men jeg aner ikke hva de kommer til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (6 minutter siden):

Hvis billettene til dyreparken er på en hvilken som helst dag, så unngå reise mandag, fredag, lørdag og søndag. Det er ukens dyreste dager. 

Jeg tenker selvsagt at du kan høre med NAV men jeg aner ikke hva de kommer til å svare.

Jeg tenkte midt i uken ja :)

Anonymkode: f37ce...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri hørt om før...  En ting er fritidsaktiviteter men ferie?

Men herlighet, hvis du vil prøve deg på å få det dekket så gjør du det. Verste du kan få er vel et avslag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet ikke kg, så du må høre med nav

Anonymkode: 31efe...3de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NAV dekker ikke ferieturer nei... Det skulle tatt seg ut.

Anonymkode: f3bc3...ae1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Akkurat nå har vi kun sosialhjelp å leve på,å sist jeg var på møte med NAV fikk jeg beskjed om at de nå har veldig fokus på at barn ikke skal mangle noe selv om foreldrene har dårlig råd. Så trengte jeg klær eller utstyr til sønnen min så fikk jeg dekket det av NAV. De støtter også fritidsaktivitet osv. 

Siden vi har så dårlig råd så har vi ikke vært på ferie i år. Men nå har vi vært så heldige å få inngangsbilletter til dyreparken! :) Vi bor i Bergen men har fått ordnet overnatting i nærheten av Kristiansand,men bare kystbussen og tog kommer på ca 2000 kr. Det var en del mer enn vi har råd til. Kan jeg høre om NAV kan dekke for reiseutgiftene så sønnen min får en ferie? Han er 9 år så i den alderen er det jo ekstra viktig med en kjekk ferie.

Anonymkode: f37ce...49b

Og hvordan skal du ordne med kost osv når du er på tur? 

Anonymkode: 92fde...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Og hvordan skal du ordne med kost osv når du er på tur? 

Anonymkode: 92fde...5e2

Det blir jo ikke dyrere å spise på ferie enn hjemme. Er bare til å ta med seg mat i parken.

Anonymkode: f37ce...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader jo ikke å prøve. :) Du hadde nok ikke fått dekket full ferie, men nå har du jo både overnatting og inngangsbilletter, så jeg ville gitt det et forsøk.

Anonymkode: 9282b...25f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det blir jo ikke dyrere å spise på ferie enn hjemme. Er bare til å ta med seg mat i parken.

Anonymkode: f37ce...49b

Og det tror du selv? Det er jo derfor du får dårlig råd. Du tar ikke høyde for at du må kjøpe inn mat for å ta med også, og spesielt når dere skal overnatte et annet sted. Buss til og fra parken. Is i parken osv. Det baller på seg. 

Anonymkode: 92fde...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og det tror du selv? Det er jo derfor du får dårlig råd. Du tar ikke høyde for at du må kjøpe inn mat for å ta med også, og spesielt når dere skal overnatte et annet sted. Buss til og fra parken. Is i parken osv. Det baller på seg. 

Anonymkode: 92fde...5e2

Herregud så frekk du er! Er ikke så vanskelig å ha med mat i parken! Er bare til å ta med noen skiver å litt frukt. Har som sagt ordnet overnatting så ingen problem å kjøpe inn brød og litt frukt,som er det samme som vi hadde kjøpt om vi var hjemme. Har også ordnet gratis skyss til og fra parken så bruker ikke en krone på det heller. Å en is i parken har vi faktisk råd til altså. Er forskjell på en is til 25 kr å reiseutgifter på 2000 kr.

Anonymkode: f37ce...49b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det skader jo ikke å prøve. :) Du hadde nok ikke fått dekket full ferie, men nå har du jo både overnatting og inngangsbilletter, så jeg ville gitt det et forsøk.

Anonymkode: 9282b...25f

Nei skjønner at jeg ikke hadde fått dekket full ferie,det har jeg full forståelse for. Var kun reiseutgiftene jeg tenkte på ettersom alt annet er fikset.

Anonymkode: f37ce...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får starte en spleis som så mange andre som trenger ferie gjør☺️

Anonymkode: 15c51...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke tenke meg at de gjør. Barn ha f.eks vintersko, men de ikke reise på ferie. 

Anonymkode: f7950...909

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

NAV dekker ikke ferieturer nei... Det skulle tatt seg ut.

Anonymkode: f3bc3...ae1

NAV kan dekke ferieopplevelser ja, noe annet skulle ha tatt seg ut! Når man går på sosialhjelp så er det så marginalt at ferie er utopi, her har TS fått en mulighet for en opplevelse for barnet og jeg tenker at hun må skrive en søknad til NAV og legge frem konkrete planer med et kostnadsoverslag og håpe på det beste. NAV er forpliktet til å ta særskilte hensyn til barn og jeg må si at dette var en nøktern pris på en ferieopplevelse!

Anonymkode: d99ba...d87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og det tror du selv? Det er jo derfor du får dårlig råd. Du tar ikke høyde for at du må kjøpe inn mat for å ta med også, og spesielt når dere skal overnatte et annet sted. Buss til og fra parken. Is i parken osv. Det baller på seg. 

Anonymkode: 92fde...5e2

Om de kjøper brød, pålegg og drikke på butikken hjemme eller i Kr.Sand blir da hipp som happ. Prisene er da de samme. 

Anonymkode: 08e62...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvordan skal du ordne med kost osv når du er på tur? 

Anonymkode: 92fde...5e2

Må de spise mer i Kristiansand enn i Bergen? Hva er osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat nå har vi kun sosialhjelp å leve på,å sist jeg var på møte med NAV fikk jeg beskjed om at de nå har veldig fokus på at barn ikke skal mangle noe selv om foreldrene har dårlig råd. Så trengte jeg klær eller utstyr til sønnen min så fikk jeg dekket det av NAV. De støtter også fritidsaktivitet osv. 

Siden vi har så dårlig råd så har vi ikke vært på ferie i år. Men nå har vi vært så heldige å få inngangsbilletter til dyreparken! :) Vi bor i Bergen men har fått ordnet overnatting i nærheten av Kristiansand,men bare kystbussen og tog kommer på ca 2000 kr. Det var en del mer enn vi har råd til. Kan jeg høre om NAV kan dekke for reiseutgiftene så sønnen min får en ferie? Han er 9 år så i den alderen er det jo ekstra viktig med en kjekk ferie.

Anonymkode: f37ce...49b

Ja, vi fikk dekket alle utgifter til tur til Legoland for mine to barn. Dette var før corona.

Anonymkode: 13106...087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fullt. 100 % turnus. 1 inntekt. Har heller Ikke råd til ferie. Hvem støtter oss i full Jobb som også fikk skattesmell på 420 000 året i årslønn. 😏🙄

Anonymkode: d41a4...e40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...