Gå til innhold

Menstruse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke det. Har aldri klart bind. Fuktig, ekkelt.. har store blødninger og menstruen tar alt, ser ikke at det er blod i den. Helt tørr gjennom hele dagen. 

Anonymkode: 6f8d6...43b

Fascinerende. Jeg får lyst til å prøve, egentlig, men bruker menskopp i kombinasjon med tøybind og er veldig fornøyd med det. Blir kanskje unødvendig å anskaffe noe mer da.

Anonymkode: a4884...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Albbas skrev (1 time siden):

Hvordan funker disse egentlig? Hvorfor greier de å holde bedre på blod og lukt enn bind? 🤔

Lurer også på det.  Jeg måtte på det verste bruke både største tampax + bruke nattbind og bytte hver time.   Disse må være til de som har lett mens uten koagler og klumper. 

Anonymkode: 0d469...9f6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (20 timer siden):

Hvordan funker disse egentlig? Hvorfor greier de å holde bedre på blod og lukt enn bind? 🤔

Fordi innlegget i bomull og bambus absorberer bedre enn .. ja, hva inneholder bind, det er visst hemmelig. Mikrofiber holder det tørt på overflaten. Skal ikke si jeg ikke var skeptisk selv før jeg prøvde. Det er vel som med alt annet, verden går framover og vi finner bedre, enklere og mer miljøvennlige alternativer. 
Til sammenligning , lurer på hva kvinner som vokste opp med tøybind tenkte når tamponger først kom på markedet 🤔 

Anonymkode: 6f8d6...43b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi innlegget i bomull og bambus absorberer bedre enn .. ja, hva inneholder bind, det er visst hemmelig. Mikrofiber holder det tørt på overflaten. Skal ikke si jeg ikke var skeptisk selv før jeg prøvde. Det er vel som med alt annet, verden går framover og vi finner bedre, enklere og mer miljøvennlige alternativer. 
Til sammenligning , lurer på hva kvinner som vokste opp med tøybind tenkte når tamponger først kom på markedet 🤔 

Anonymkode: 6f8d6...43b

Jeg er egentlig ikke så skeptisk, bare nysgjerrig. :) Jeg aner heller ikke hva bind inneholder. 😅 Jeg bruker menskopp, og det var jo mange ekstremt skeptiske til før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 minutt siden):

Jeg er egentlig ikke så skeptisk, bare nysgjerrig. :) Jeg aner heller ikke hva bind inneholder. 😅 Jeg bruker menskopp, og det var jo mange ekstremt skeptiske til før. 

Jeg googlet det faktisk, og det jeg fikk var at det var noe produsentene ikke ville oppgi. Antar det ikke er spesielt miljøvennlig ihvertfall .

Anonymkode: 6f8d6...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Henter opp igjen denne i håp om å høre flere erfaringer…Lindex har jo tilbud på disse trusene nå. Jeg blør så mye at jeg bytter bind eller tampong ca.10 ganger i døgnet de første 2 dagene. Deretter avtar det til omtrent det halve etter det. Er det noe vits å kjøpe en slik truse da? Er mest redd for at det vil lukte eller blø igjennom.

Anonymkode: 7c865...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har brukt Iconica menstruse siden januar og er utrolig glad jeg kjøpte disse trusene. Lekker ikke og holder godt i flere timer, lett og slippe tenke på om man blør forbi eller igjennom. Føles ikke våt och blir ikke ukomfortabel utover dagen. Jeg blør "normal" og en truse i løpet av en arbeidsdag er greit for meg. Venninnen min blør mye og bruker kopp og truse i kombinasjon. Vi har disse: https://no.iconicawear.com/products/iconica-mensentruser-summer

Anonymkode: bee47...276

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Noen som har prøvd lindex-sine eller har andre merker å anbefale?

Anonymkode: 88e6f...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 0.15):

Godt å se jeg ikke er eneste som blør så mye du beskriver her 😐 Jeg kan ikke gå ut på de verste dagene mine engang, pleier å blø skikkelig ille i minst 3 dager før det blir normal blod mengde. Har mensen i rundt 7-8 dager til sammen 😫  jeg sover med bleier fra apoteket på meg om natta, noe annet er nytteløst for da blør det igjennom 😫

Anonymkode: 46313...12b

Huff, det er skikkelig ille, ja. Har du endometriose? 

Anonymkode: 9316a...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (På 4.8.2022 den 14.49):

Hvordan funker disse egentlig? Hvorfor greier de å holde bedre på blod og lukt enn bind? 🤔

 

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 16.16):

Lurer også på det.  Jeg måtte på det verste bruke både største tampax + bruke nattbind og bytte hver time.   Disse må være til de som har lett mens uten koagler og klumper. 

Anonymkode: 0d469...9f6

Fordi de observerer bedre. Det blir også helt tørt. Jeg klarer ikke og gå med bind på dagtid, fordi jeg føler meg skitten ,og derfor er trusene bedre. 
hvis du blør veldig mye er det jo ikke sikkert det hadde holdt med et skift om dagen for deg. Du kunne jo da evt brukt tampax og trusen istedenfor og gå med nattbind da. 
når man skyller og vrir opp trusen på kvelden er det overraskende hvor mye blod den inneholder. Første gang følte jeg at jrg måtte ha blødd veldig lite den dagen, siden jeg ikke så eller luktet noe. Hvordan den klarer og holde så mye blod vet jeg ikke, men glad det fungerer. Verden går fremover 😅

Anonymkode: 6f8d6...43b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 11.46):

Jeg googlet det faktisk, og det jeg fikk var at det var noe produsentene ikke ville oppgi. Antar det ikke er spesielt miljøvennlig ihvertfall .

Anonymkode: 6f8d6...43b

Det er godt mulig dessverre. Det er også være patent. Når man finner på noe genialt har man ikke lyst til og dele « oppskriften « med konkurrenter. 

Anonymkode: 6f8d6...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2022 at 8:49 PM, Albbas said:

Hvordan funker disse egentlig? Hvorfor greier de å holde bedre på blod og lukt enn bind? 🤔

 

On 2/13/2023 at 5:04 AM, AnonymBruker said:

Noen som har prøvd lindex-sine eller har andre merker å anbefale?

Anonymkode: 88e6f...75e

Hvorvidt de absorberer bedre enn bind avhenger av hvilken truse du velger, og hvilket bind du bruker... Både truser og bind har forskjellige absorpsjonsnivåer. Jeg har ikke prøvd lindex sine men jeg har brukt Iconica wear mensentruser i et år nå og jeg får mye mindre mensensmerter når jeg bruker trusene i stedet for tampong eller kopp (jag skjønner ikke logikken bak det, hvis noen vet let me know, jeg er nysgjerrig 😄). Aldri hatt problem med lukt

Anonymkode: bee47...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

 

Hvorvidt de absorberer bedre enn bind avhenger av hvilken truse du velger, og hvilket bind du bruker... Både truser og bind har forskjellige absorpsjonsnivåer. Jeg har ikke prøvd lindex sine men jeg har brukt Iconica wear mensentruser i et år nå og jeg får mye mindre mensensmerter når jeg bruker trusene i stedet for tampong eller kopp (jag skjønner ikke logikken bak det, hvis noen vet let me know, jeg er nysgjerrig 😄). Aldri hatt problem med lukt

Anonymkode: bee47...276

Takk for tips til merke!

Kanskje litt rart, men jeg synes det er dumt at menstruser ofte er svarte så man ikke ser noe. Skjønner jo ideen bak det så klart, men er jo også upraktisk for å vurdere hvor man er i løypa? 

Bruker du den samme trusa hele dagen og så bytter til en annen til natt? Man kan jo ikke vaske en og en truse.. så da skylder man de og samler de i en pose eller noe og vasker de etter en ukes tid?

Haha kanskje rare spørsmål, men vil ikke at det skal bli ekkelt for samboer.

Anonymkode: 88e6f...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...