Gå til innhold

Menstruse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd menstruse og kan anbefale en type? Og gjerne dele erfaringer også. Har midt-på-treet-mengde-blødning

Anonymkode: 5ee72...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. Fikk opp reklame på Instagram fra disse nå: https://no.iconicawear.com/products/iconica-period-panties

De tar opp mengden av tre tamponger, men holder det fra morgen til kveld, eller er det meningen å skifte truse etter jobb? Det avhenger så klart av mengden blod, men tre tamponger kan gå med fort enklere dager. Og blir det ikke tungt eller klissete etter hvert? Det blir kanskje ikke det.

Erfaringer?

Anonymkode: 108aa...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det må jo uansett begynne å lukte etter noen timer? Så greit at trusa kan ta like mye blod som tre tamponger, men den må uansett skiftes etter 8 timer, ser jeg for meg. Så ja, man må absolutt ha flere. Så bruker disse trusene sikkert litt tid på å tørke? I og med de er absorberende, så absorberer de like mye vann ved vask også. 

Altså, jeg har brukt tøybleier på mine barn, bruker selv tøybind (men egentlig mest mensekopp). Det virker egentlig litt upraktisk med hele trusa, enklere å skifte og vaske en tøybind? 

Også var er prisen på disse, for tøybind får man kjøpt ganske billig på eBay.. 

Anonymkode: 2417f...507

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, nå så jeg prisen på de 😂 Her er alternativer fra eBay: 

 

Screenshot_20220110-231251_eBay.jpg

Anonymkode: 2417f...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du må bytte ute, og det MÅ du hvis du blør mye så må du av med bukse, sko og bytte hele trusa?   Nei, ob er helt ok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (12 timer siden):

Hvis du må bytte ute, og det MÅ du hvis du blør mye så må du av med bukse, sko og bytte hele trusa?   Nei, ob er helt ok. 

Leste en plass at det er meningen at man skal kunne bruke de en hel dag, så lenge man velger en med absorberingsevne som passer til menstruasjonen din. 

Men jeg er fortsatt litt skeptisk :sjenert:

 

Anonymkode: 283c4...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leste en plass at det er meningen at man skal kunne bruke de en hel dag, så lenge man velger en med absorberingsevne som passer til menstruasjonen din. 

Men jeg er fortsatt litt skeptisk :sjenert:

 

Anonymkode: 283c4...d73

Ja hvis du blør ut 4-5 store ob i løpet av dagen sier det seg selv at det ikke går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker menstruse siste dag av mens og det funker fint men jeg blør ikke veldig mye siste dagen. 

Anonymkode: 4e538...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf! Aldri hørt om - er dette vanlig?

Anonymkode: e3ac9...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring, men anbefaler heller menskopp. Tømmer den morgen og kveld. Ikke noe søl og aldri lekkasje.

Anonymkode: bdf3c...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende den er genial for noen, men holder meg til bind for det føler jeg er best for meg. Hvert sitt valg.

Anonymkode: e166d...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte det en periode, men landet på tøybind. Tror nok alt i alt jeg synes det er mest praktisk. Her kombinerer jeg med menskopp som en sikkerhet mot lekkasje.

Anonymkode: a4884...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de g streng å? Orker ikke sånne svære truser

Anonymkode: d426c...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke hvor jeg bestilte mine, men veldig fornøyd! Nå bruker jeg de sammen med nattbind og tampong på de 2-3 verste dagene, fordi jeg blør så mye og ofte lekker utenfor. Det har jeg aldri gjort med disse trusene! De er også geniale å ha om natta for å unngå søl i senga. Endelig klarer jeg å sove godt om natta uten å være redd for lekkasje. De første og siste dagene kan jeg bruke kun trusa. Har ikke opplevd lukt. 

Anonymkode: 8fd52...327

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen erfaring, men anbefaler heller menskopp. Tømmer den morgen og kveld. Ikke noe søl og aldri lekkasje.

Anonymkode: bdf3c...15f

Jeg ønsker helst ikke å putte noe inn der, men ønsker gjerne å kunne ta på meg en slik truse på fest for å unngå at noen ser vind e. L. Bruker tøybind til vanlig, er mest komfortabel med det. 

Anonymkode: 8295c...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen erfaring, men anbefaler heller menskopp. Tømmer den morgen og kveld. Ikke noe søl og aldri lekkasje.

Anonymkode: bdf3c...15f

Hva er mens kopp? 

Anonymkode: 46313...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husker ikke hvor jeg bestilte mine, men veldig fornøyd! Nå bruker jeg de sammen med nattbind og tampong på de 2-3 verste dagene, fordi jeg blør så mye og ofte lekker utenfor. Det har jeg aldri gjort med disse trusene! De er også geniale å ha om natta for å unngå søl i senga. Endelig klarer jeg å sove godt om natta uten å være redd for lekkasje. De første og siste dagene kan jeg bruke kun trusa. Har ikke opplevd lukt. 

Anonymkode: 8fd52...327

Godt å se jeg ikke er eneste som blør så mye du beskriver her 😐 Jeg kan ikke gå ut på de verste dagene mine engang, pleier å blø skikkelig ille i minst 3 dager før det blir normal blod mengde. Har mensen i rundt 7-8 dager til sammen 😫  jeg sover med bleier fra apoteket på meg om natta, noe annet er nytteløst for da blør det igjennom 😫

Anonymkode: 46313...12b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har de g streng å? Orker ikke sånne svære truser

Anonymkode: d426c...87d

Hvis du kan bruke g-streng når du har mensen, så blør du ekstremt lite! 

Jeg kunne godt tenkt meg sånne truser - i kombinasjon med kopp, for jeg blør mye!

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen erfaring, men anbefaler heller menskopp. Tømmer den morgen og kveld. Ikke noe søl og aldri lekkasje.

Anonymkode: bdf3c...15f

Jeg må tømme min 6-8 ganger om dagen de første 3 dagene, etter det roer det seg. Og det blir alltid søl og alltid lekkasje ila. natten eller hvis jeg drøyer for lenge mellom hver tømming 😅

Anonymkode: 73d97...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skjønner jeg rett og slett ikke poenget med.

Anonymkode: a3c38...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...