Gå til innhold

Gave til halvsøster konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min sønn skal I konfirmasjon til sin halvsøster, jeg er invitert jeg også men velger å ikke gå siden jeg ikke har bil hatt noe relasjon til jenta på mange år, og har større konflikter med far og hans foreldre.. 

Jeg lure på hva som er vanlig gave gi?

Nesten alle jeg kjenner sier jeg ikke skal bry meg med det, at det er fars ansvar, men jeg føler ikke det er riktig og vil gi henne noe.. 

Anonymkode: 881c1...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte ikke helt.. hva er fars ansvar? 
 

Anonymkode: 1ecb7...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du har kranglet med barnefar, vil du ikke at sønnen din skal gi gave til søsteren sin? 

Anonymkode: dc85c...ec0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne 500.- og ett pent kort. Eller ett pent kjede/armbånd som ungdom liker å bruke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje kjøpt av gave og ikke penger. Det er egentlig fars ansvar, men siden du også er invitert ville jeg kanskje kjøpt smykke eller noe som passer til hennes hobbyer eller noe. Skjønner det er vanskelig.

Anonymkode: fcdc5...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt en gave til rundt 1000kr (enten smykke/annen gave eller penger). Har hun kjent deg tidligere, som i at du er hennes tidligere «stemor» ville jeg gitt gaven fra sønnen din og deg. Om ikke, kun sønnens navn.

Anonymkode: 03ac0...4d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det fra deg og din sønn? Eller bare din sønn? For dersom det er bare din sønn så hadde jeg overlatt det til far. 
dersom det er fra deg og, hadde jeg gitt et armbånd eller 400kr… ikke no mer…

Anonymkode: 810e5...85a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville gitt en gave til rundt 1000kr (enten smykke/annen gave eller penger). Har hun kjent deg tidligere, som i at du er hennes tidligere «stemor» ville jeg gitt gaven fra sønnen din og deg. Om ikke, kun sønnens navn.

Anonymkode: 03ac0...4d7

Ja, det ville jeg ha gjort også. 

Anonymkode: e4d81...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco

Hvis jeg var 100% sikker på at far hadde ordnet gave fra sitt eget barn til sitt eget barn, ville jeg sendt med en gave/penger bare fra meg. Og værtfall siden du var invitert også. Sikkert greit med bare penger og et kort, siden dere ikke har en relasjon lenger. Ville også følt det var riktig å gi noe! Det er jo ikke barnets feil at dere ikke har kontakt lenger/skyld i bruddet/del av konflikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ga min sine halvsøsken som er en del år eldre, 1500kr til broren og noe til bunaden til samme pris til søsteren sin

Anonymkode: 714eb...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at søsken gir egne gaver til konfirmant? Aldri Hørt om

Anonymkode: 9528e...4f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønte ikke helt.. hva er fars ansvar? 
 

Anonymkode: 1ecb7...0f3

Mangejeg har snakket med mener at far skal stå for gave fra sønnen vår, da jeg selv ikke har noen kontakt med dem

Anonymkode: 881c1...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi du har kranglet med barnefar, vil du ikke at sønnen din skal gi gave til søsteren sin? 

Anonymkode: dc85c...ec0

Nei, jeg vil selvfølgelig at han skal få gi søsteren sin gave, beklager om jeg skrev litt knotete så du ikke forsto.. 

Anonymkode: 881c1...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ville kanskje kjøpt av gave og ikke penger. Det er egentlig fars ansvar, men siden du også er invitert ville jeg kanskje kjøpt smykke eller noe som passer til hennes hobbyer eller noe. Skjønner det er vanskelig.

Anonymkode: fcdc5...ed9

Jeg ønsker at min sønn skal ha egen gave fordi han ønsker det selv, søsteren hans vet ikke hvem jeg er, så derfor skjønner jeg heller ikke hvorfor jeg fikk invitasjon 😶

Anonymkode: 881c1...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Er det fra deg og din sønn? Eller bare din sønn? For dersom det er bare din sønn så hadde jeg overlatt det til far. 
dersom det er fra deg og, hadde jeg gitt et armbånd eller 400kr… ikke no mer…

Anonymkode: 810e5...85a

Kun sønnen min, jeg har ikke hatt med henne å gjøre siden hun var 2 år, hun husker meg ikke, og synes derfor det blir rart å gi henne gave, men er noe usikker på om far gir fra sønnen vår.. 

Anonymkode: 881c1...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, kruspersilletaco said:

Hvis jeg var 100% sikker på at far hadde ordnet gave fra sitt eget barn til sitt eget barn, ville jeg sendt med en gave/penger bare fra meg. Og værtfall siden du var invitert også. Sikkert greit med bare penger og et kort, siden dere ikke har en relasjon lenger. Ville også følt det var riktig å gi noe! Det er jo ikke barnets feil at dere ikke har kontakt lenger/skyld i bruddet/del av konflikten

Er ikke sikker I det hele tatt, min sønn har veldig lyst å gi henne noe, men jeg vet ikke hva som er normalt å gi fra søsken.. 

Anonymkode: 881c1...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mangejeg har snakket med mener at far skal stå for gave fra sønnen vår, da jeg selv ikke har noen kontakt med dem

Anonymkode: 881c1...d27

Jeg hadde nok hjelpt han å kjøpe gave. Fint kort, og noen gode ord. 

Fint bidrag til oppdragelsen. Vise at man verdsetter folk rundt seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Millimani said:

.Dobbelpost

Hva mener du? 

Anonymkode: 881c1...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det vanlig at søsken gir egne gaver til konfirmant? Aldri Hørt om

Anonymkode: 9528e...4f9

Jeg har aldri hørt at det ikke er vanlig

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker at min sønn skal ha egen gave fordi han ønsker det selv, søsteren hans vet ikke hvem jeg er, så derfor skjønner jeg heller ikke hvorfor jeg fikk invitasjon 😶

Anonymkode: 881c1...d27

Kanskje du ble invitert av ren høflighet. Du kan gi en blomsterbukett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...