Gå til innhold

Magefett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 9.38):

Helt feil! Hvorfor komme med slike kommentarer når du har ingen kunnskap til å backe det opp? Du kan IKKE punktforbrenne og magetrening vil IKKE gi henne en «stram» mage, det er kaloriunderskudd og evt en utredning for lipødem (hvis mistanke) som fungerer. Magefettet er det mest sta fettet hos kvinner. Dessuten er ikke 63 kg lite når du er 164 cm lav, hvor uopplyst er du? Hun ligger nesten akkurat mot grensen for overvekt.

Anonymkode: dee61...55d

Det virker ikke som at du har så mye kunnskap heller. Måten du bruker BMI her er jo helt feil. TS trener endel styrke og trener mellom 4-6 dager i uken, å seg blind på BMI er en stor feil som mange gjør. Jeg er på grensen til undervektig, men jeg er ikke undervektig så hva har det å si for meg at jeg er «på grensen» til undervektig? Virker som enkelte har et forvridd syn på hvordan en kropp skal se ut og alt ikke passer inn i deres trange boks er feil. Det er andres kropper vi snakker om her, hvem bryr seg om din personlige mening om kroppen til en kvinne som er normalvektig?

Anonymkode: 19e4c...7f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan kan du ha en god del fett på magen? Jeg er 167 og veier 56. Har ikke en god del fett på magen, men de fleste av oss har da litt?

Anonymkode: d7a84...fd2

Er meget spinkel på resten av kroppen. Magefett pga Prednisolon og svangerskap hjalp ikke akkurat på. 

Anonymkode: 161b8...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 9.43):

Jeg er absolutt ikke i nærheten av overvekt, bare så det er klart. 

Anonymkode: 4aa68...848

Hjelper fortsatt ikke å trene mage, for å bli kvitt magefett. Punktslanking går ikke an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 12.28):

 

Min erfaring er også at magen ser mindre ut når jeg trener styrke selv om vekta er lik. 

Anonymkode: 0d14a...8d9

Er ikke rart om vekten er den samme, men ikke livvidden. 
Om du trener styrketrening, så øker su muskelmassen din. Muskler veier mye mer en fett.

vekt sier meg ingen ting om kroppen til en person. Du kan gå ned flere buksestørrelser, mens vekten er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan kan du ha en god del fett på magen? Jeg er 167 og veier 56. Har ikke en god del fett på magen, men de fleste av oss har da litt?

Anonymkode: d7a84...fd2

Det er fordi vekt er ubrukelig for å beskrive en kropp. Samme er egentlig BMi.

Om det skal fortelle noe som helst, må man også vite fettprosenten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan kan du ha en god del fett på magen? Jeg er 167 og veier 56. Har ikke en god del fett på magen, men de fleste av oss har da litt?

Anonymkode: d7a84...fd2

Bildebevis 😅 168 cm og kun 52 kg, men masse magefett. Cushings syndrom, Prednisolon, svangerskap og selvfølgelig usunn. 

IMG_20210804_140639.jpg

Anonymkode: 161b8...869

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

received_286812481959812.jpeg.91a29ed1ba3058310ded2b1358be691b.jpeg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bildebevis 😅 168 cm og kun 52 kg, men masse magefett. Cushings syndrom, Prednisolon, svangerskap og selvfølgelig usunn. 

IMG_20210804_140639.jpg

Anonymkode: 161b8...869

Oi! 😳

Kostholdsendring hadde nok hjulpet en del hvertfall da. Jeg har to barn, og dette er min mage:

Anonymkode: e683e...e8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bildebevis 😅 168 cm og kun 52 kg, men masse magefett. Cushings syndrom, Prednisolon, svangerskap og selvfølgelig usunn. 

IMG_20210804_140639.jpg

Anonymkode: 161b8...869

Nå vet ikke jeg ordentlig hva Cushings syndrom er, men det forklarer jo mer :) Da er det jo flere faktorer i bildet som kan årsaksforklare. Vær stolt av kroppen din, den har gjennomgått svangerskap og du er fin som du er ❤️ 

Anonymkode: d7a84...fd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

received_286812481959812.jpeg.91a29ed1ba3058310ded2b1358be691b.jpeg

Oi! 😳

Kostholdsendring hadde nok hjulpet en del hvertfall da. Jeg har to barn, og dette er min mage:

Anonymkode: e683e...e8e

Du har sikkert ikke Cushing syndrome o.l som hun har forklart at hun har da? Det bilde du postet av din mage er det færre enn 10% av verdens befolkning som har. Misforstå meg rett, du har flat mage og en en fin kropp. Men liker ikke jaget etter "idealkroppen" som skal fremstilles overalt. Det hjelper ikke resten av befolkningens selvfølelse. Liten utblåsning. Hadde du hatt litt mer fett, hadde du fortsatt hatt en flott kropp. Men da ville du kanskje droppa å posta bilde?

Anonymkode: d7a84...fd2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer med forskjellige kroppsformer. Noen er spinkle i underkroppen der alt legger seg på overkroppen, gjerne magen. Mens en med timeglass figur vil fordele fett mere jevnt på kroppen. Noen får mye på underkroppen og lite på overkroppen.  Det er bare sånn vi er skapt å kan ikke gjøre noe særlig med. Du må nok ned i fettprosent for å få mindre mage. Så et lite kaloriunderskudd med styrketrening vil nok hjelpe på😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er 168 cm høy og veier 52 kilo. En god del fett på magen, tenker du at jeg bør gå ned i vekt? 

Anonymkode: 161b8...869

Ja hvis du tenker å bli kvitt fettet så må du det. Det går ikke å punktforbrenne fett. Fettet forbrennes like mye over alt på kroppen og da farer det sist der det er tykkest.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du har sikkert ikke Cushing syndrome o.l som hun har forklart at hun har da? Det bilde du postet av din mage er det færre enn 10% av verdens befolkning som har. Misforstå meg rett, du har flat mage og en en fin kropp. Men liker ikke jaget etter "idealkroppen" som skal fremstilles overalt. Det hjelper ikke resten av befolkningens selvfølelse. Liten utblåsning. Hadde du hatt litt mer fett, hadde du fortsatt hatt en flott kropp. Men da ville du kanskje droppa å posta bilde?

Anonymkode: d7a84...fd2

Nå skriver vedkommende at hun har fått cushings syndrom av prednisolon-bruk, og de fleste sykdommer som krever den slags medikamenter kan bedres kraftig med kostholdsendring.

Autoimmune/betennelsessykdommer generelt kan bedres kraftig/fullstendig av livsstilsendringer, og da særlig kostholdsendringer og sporebasert probiotika.

Jeg har en veldig sunn livsstil (beskrevet på forrige side), og magen min er et av mange positive resultater av livsstilen. 

Jeg har aldri hatt noen komplekser for magen min selv rett etter fødsel, bildet var bare fordi det tydeligvis kreves bildebevis for å bli tatt seriøst i denne tråden. ;)

Anonymkode: e683e...e8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

de fleste sykdommer som krever den slags medikamenter kan bedres kraftig med kostholdsendring.

Alvorlig talt. Jeg er alvorlig syk og kan ikke bli frisk med kosthold, skjerp deg. Har faktisk fått dekket fettsuging av magen av det offentlige, pga sykdom. 

Anonymkode: 161b8...869

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alvorlig talt. Jeg er alvorlig syk og kan ikke bli frisk med kosthold, skjerp deg. Har faktisk fått dekket fettsuging av magen av det offentlige, pga sykdom. 

Anonymkode: 161b8...869

Folk spiser seg frisk fra alvorlige sykdommer hele tiden, inkl cushings syndrom. 🤷‍♀️

Anonymkode: e683e...e8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Folk spiser seg frisk fra alvorlige sykdommer hele tiden, inkl cushings syndrom. 🤷‍♀️

Anonymkode: e683e...e8e

Står på høydose Prednisolon og kommer til å gjøre det til jeg dør. 

Anonymkode: 161b8...869

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Står på høydose Prednisolon og kommer til å gjøre det til jeg dør. 

Anonymkode: 161b8...869

For hva? Som jeg sier er det mye man kan gjøre med autoimmune og betennelsesrelaterte sykdommer. Kanskje du trenger prednisolon, men med bedre kosthold og bedre tarmflora kan du senke dosen kraftig og samtidig få bedre livskvalitet?

Skjønner ikke denne motstanden mot å prøve å bli bedre. 🤷‍♀️

Anonymkode: e683e...e8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 18.29):

Jeg er en relativ slank kvinne på 35 år(164 høy og 63 kilo). Jeg er fornøyd med alt på kroppen utenom magen, der det er en del fett. Jeg kan fort se gravid ut hvis jeg går med stram topp/kjole. Jeg har forestått det slik at dette kommer av matinntaket mitt, noe som nok stemmer. Trener styrke og kondisjon 4-6 dager i uken. Noen som har tips til hva jeg kan spise som har mye grønnsaker osv? Jeg sliter med matlysten for tiden og kjøper en del Take away,men prøver å holde det relativt sunt. Drikker også en del Pepsi Max og er litt for glad i smågodt.

Anonymkode: 4aa68...848

Jeg syns at når du er så flink til å trene, så er det verdt det med litt magefett for å kunne kose seg litt ekstra🙂 Jeg personlig syns det er viktig🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial
Kwest skrev (7 minutter siden):

Jeg syns at når du er så flink til å trene, så er det verdt det med litt magefett for å kunne kose seg litt ekstra🙂 Jeg personlig syns det er viktig🙂 

👏👏 Yass! 
 

Altså, damer har gjerne litt ekstra på magen, særlig etter barn og div div. 
 

Hvis man skal drive med bikini fitness så kjør på med mageruter, hvis ikke🤷‍♀️ helt greit det også. Det er uhorvelig vanskelig å få en helt flat mage om man ikke har genetikken på sin side. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, fasting er noe jeg driver med i blant. Faster mellom kl. 19-12 og syns det er fint å gjøre det en sjelden gang. Gjør det gjerne etter ferie, hvor jeg har spist mye usunn mat og føler meg oppblåst.

Anonymkode: 19e4c...7f7

Fasting kan øke hormonet kortisol i kroppen, som igjen gir magefett.

Anonymkode: 57f0e...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

For hva? Som jeg sier er det mye man kan gjøre med autoimmune og betennelsesrelaterte sykdommer. Kanskje du trenger prednisolon, men med bedre kosthold og bedre tarmflora kan du senke dosen kraftig og samtidig få bedre livskvalitet?

Skjønner ikke denne motstanden mot å prøve å bli bedre. 🤷‍♀️

Anonymkode: e683e...e8e

Ja, nei, alle spesialistene jeg går til aner nok ikke hva de snakker om. Skulle bare endret kosthold, så enkelt. 

Anonymkode: 161b8...869

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...