Gå til innhold

Magefett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en relativ slank kvinne på 35 år(164 høy og 63 kilo). Jeg er fornøyd med alt på kroppen utenom magen, der det er en del fett. Jeg kan fort se gravid ut hvis jeg går med stram topp/kjole. Jeg har forestått det slik at dette kommer av matinntaket mitt, noe som nok stemmer. Trener styrke og kondisjon 4-6 dager i uken. Noen som har tips til hva jeg kan spise som har mye grønnsaker osv? Jeg sliter med matlysten for tiden og kjøper en del Take away,men prøver å holde det relativt sunt. Drikker også en del Pepsi Max og er litt for glad i smågodt.

Anonymkode: 4aa68...848

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du holder brus og godt til 1 dag i uken vil du nok merke forskjell bare der. Vet ikke hva take away-en inneholder, men om det er mye raske karbohydrater, mye hvete, så kan det raskt bli mye kalorier som legger seg som fett fordi det er ting kroppen ikke trenger. Om du lager en proteinkilde med grønnsaker hjemme vil du nok merke forskjell. 

Du trenger ikke planlegge. Kjøp inn frosne og ferske grønnsaker du liker. Se i kjøleskapet og bestem deg for hvilken grønnsak du kunne tenke deg. Bland med en frossen grønnsak om det passer. Velg en proteinkilde som passer. Kok, stek, ha på noe krydder.

Det er vel egentlig det eneste du trenger gjøre. 

Anonymkode: fb204...deb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er en relativ slank kvinne på 35 år(164 høy og 63 kilo). Jeg er fornøyd med alt på kroppen utenom magen, der det er en del fett. Jeg kan fort se gravid ut hvis jeg går med stram topp/kjole. Jeg har forestått det slik at dette kommer av matinntaket mitt, noe som nok stemmer. Trener styrke og kondisjon 4-6 dager i uken. Noen som har tips til hva jeg kan spise som har mye grønnsaker osv? Jeg sliter med matlysten for tiden og kjøper en del Take away,men prøver å holde det relativt sunt. Drikker også en del Pepsi Max og er litt for glad i smågodt.

Anonymkode: 4aa68...848

Du må ned i vekt. Der det er mest fett vil det slippe sist. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (7 timer siden):

Du må ned i vekt. Der det er mest fett vil det slippe sist. 

Er det lurt å råde en normalvektig person til å slanke seg da? Blir fort jojo-slanking av det og det er ikke noe særlig lurt. 

Jeg vet ikke om jeg kjøper ts sine ord om at det er så mye magefett heller. Man kan se gravid ut om man er litt oppblåst. Har ikke noe med fett å gjøre. Pluss at det er en del som har forvridde tanker om hvordan en mage skal se ut. 

Anonymkode: 15a4e...6da

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Om du holder brus og godt til 1 dag i uken vil du nok merke forskjell bare der. Vet ikke hva take away-en inneholder, men om det er mye raske karbohydrater, mye hvete, så kan det raskt bli mye kalorier som legger seg som fett fordi det er ting kroppen ikke trenger. Om du lager en proteinkilde med grønnsaker hjemme vil du nok merke forskjell. 

Du trenger ikke planlegge. Kjøp inn frosne og ferske grønnsaker du liker. Se i kjøleskapet og bestem deg for hvilken grønnsak du kunne tenke deg. Bland med en frossen grønnsak om det passer. Velg en proteinkilde som passer. Kok, stek, ha på noe krydder.

Det er vel egentlig det eneste du trenger gjøre. 

Anonymkode: fb204...deb

Spiser lite hvete. Gjerne noen rundstykker/brødskiver til frokost eller lunch i uken. 
brusen jeg drikker er uten kalorier, trenger det å kuttes på? 

Anonymkode: 4aa68...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger IKKE slanke deg. Anbefaler heller å trene med fokus på mage. Da vil magen stramme seg opp. Herregud, hvem råder en på 63 kilo til å slanke seg ? huff og huff. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Spiser lite hvete. Gjerne noen rundstykker/brødskiver til frokost eller lunch i uken. 
brusen jeg drikker er uten kalorier, trenger det å kuttes på? 

Anonymkode: 4aa68...848

Har aldri møtt en fit person som drikker lettbrus. Jeg tipper det påvirker forbrenning, sug etter mat/ drikke, kanskje energinivå. Så selv om du ikke direkte legger på deg av lettbrus, så tipper jeg det saboterer. 

Hva spiser du som take away som ikke har mye hvete?

Anonymkode: fb204...deb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, indigob said:

Du trenger IKKE slanke deg. Anbefaler heller å trene med fokus på mage. Da vil magen stramme seg opp. Herregud, hvem råder en på 63 kilo til å slanke seg ? huff og huff. 

Man kan ha mye overflødig fett selv om man ikke veier mye. Da handler det om å øke muskler litt, og få bort fettet. Da må man gjerne spise litt bedre. 

Selv om man bare har noen få kilo med overflødig fett, så synes det ganske bra

Anonymkode: fb204...deb

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (5 timer siden):

Du trenger IKKE slanke deg. Anbefaler heller å trene med fokus på mage. Da vil magen stramme seg opp. Herregud, hvem råder en på 63 kilo til å slanke seg ? huff og huff. 

Kvinner veide 10 kg mindre for en generasjon siden...

Anonymkode: 10d58...c7e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du vil merke stor forskjell om du kutter pepsien, takeaway og smågodtet. Eventuelt reduserer junkfood-inntaket til én dag i uken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv fasting en gang i blant. Feks ikke spise fra kl elleve på kvelden til kl fire neste dag. Ellers spiser du som vanlig. Drikk mye vann og grønn te. Grønn te gjør underverker for fordøyelsen. Samme med vann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kvinner veide 10 kg mindre for en generasjon siden...

Anonymkode: 10d58...c7e

Ja, men det er ikke sunt…

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kvinner veide 10 kg mindre for en generasjon siden...

Anonymkode: 10d58...c7e

Uvesentlig. Poenget er at hvis hun slanker seg kortvarig så er sjansen stor for at hun er tilbake på samme vekt + litt med en gang hun er tilbake til "normalt kosthold". Evt endringer hun skal gjøre på vekta må være som følge av livsvarige livsstilsendringer. "Kurer" har lite effekt.

Anonymkode: 15a4e...6da

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har aldri møtt en fit person som drikker lettbrus. Jeg tipper det påvirker forbrenning, sug etter mat/ drikke, kanskje energinivå. Så selv om du ikke direkte legger på deg av lettbrus, så tipper jeg det saboterer. 

Hva spiser du som take away som ikke har mye hvete?

Anonymkode: fb204...deb

Jeg spiser en del sushi, noe det er hvete i men trodde ikke det var så gale. Liker ikke dipp som medfølger.
Spiser lite hamburger og pizza osv. 

Anonymkode: 4aa68...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg spiser en del sushi, noe det er hvete i men trodde ikke det var så gale. Liker ikke dipp som medfølger.
Spiser lite hamburger og pizza osv. 

Anonymkode: 4aa68...848

Det er ikke hvete i sushi, kun evt små mengder i noen av sausene.....

Anonymkode: 088da...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spiser en del sushi, noe det er hvete i men trodde ikke det var så gale. Liker ikke dipp som medfølger.
Spiser lite hamburger og pizza osv. 

Anonymkode: 4aa68...848

Sushi bruker vel ikke være det verste, med mindre du overspiser på det. 

Jeg får litt følelsen av at du ikke ønsker helt innrømme hvor mye du spiser som er dårlig, og du ønsker egentlig ikke spise mindre av det som er dårlig. Jeg tror den største barrieren for deg er det psykiske. Du må gi slipp på dårlige vaner og innse at du kan ha det bra og spise bra selv uten godteri og lettbrus. Det er ikke farlig å kjenne på søtsug iblant. Ikke la dølelsene diktere når og hva du skal spise. 

Anonymkode: fb204...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv slynge-trening! Det gjorde underverk for min mage! Jeg er 176 og veier 74 kg, så en den større en deg, men har synlige magemuskler når jeg står, etter å ha trent kjernemuskulaturen i slynge. kjøpte på x-life, så trener hjemme. 

Anonymkode: e0ce2...3f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prøv slynge-trening! Det gjorde underverk for min mage! Jeg er 176 og veier 74 kg, så en den større en deg, men har synlige magemuskler når jeg står, etter å ha trent kjernemuskulaturen i slynge. kjøpte på x-life, så trener hjemme. 

Anonymkode: e0ce2...3f2

Takk for tips. Jeg ser de har slyngetrening som gruppetrening på treningssenteret mitt så da skal jeg prøve det

Anonymkode: 4aa68...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (13 timer siden):

Du trenger IKKE slanke deg. Anbefaler heller å trene med fokus på mage. Da vil magen stramme seg opp. Herregud, hvem råder en på 63 kilo til å slanke seg ? huff og huff. 

Helt feil! Hvorfor komme med slike kommentarer når du har ingen kunnskap til å backe det opp? Du kan IKKE punktforbrenne og magetrening vil IKKE gi henne en «stram» mage, det er kaloriunderskudd og evt en utredning for lipødem (hvis mistanke) som fungerer. Magefettet er det mest sta fettet hos kvinner. Dessuten er ikke 63 kg lite når du er 164 cm lav, hvor uopplyst er du? Hun ligger nesten akkurat mot grensen for overvekt.

Anonymkode: dee61...55d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sushi bruker vel ikke være det verste, med mindre du overspiser på det. 

Jeg får litt følelsen av at du ikke ønsker helt innrømme hvor mye du spiser som er dårlig, og du ønsker egentlig ikke spise mindre av det som er dårlig. Jeg tror den største barrieren for deg er det psykiske. Du må gi slipp på dårlige vaner og innse at du kan ha det bra og spise bra selv uten godteri og lettbrus. Det er ikke farlig å kjenne på søtsug iblant. Ikke la dølelsene diktere når og hva du skal spise. 

Anonymkode: fb204...deb

Jeg har ingen problem med å innrømme hva jeg spiser, men jeg spiser lite drittmat generelt. Jeg kan ikke leve et liv uten å kunne drikke litt brus eller spise litt snop, men kan absolutt kutte ned.

Anonymkode: 4aa68...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...