Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt feil! Hvorfor komme med slike kommentarer når du har ingen kunnskap til å backe det opp? Du kan IKKE punktforbrenne og magetrening vil IKKE gi henne en «stram» mage, det er kaloriunderskudd og evt en utredning for lipødem (hvis mistanke) som fungerer. Magefettet er det mest sta fettet hos kvinner. Dessuten er ikke 63 kg lite når du er 164 cm lav, hvor uopplyst er du? Hun ligger nesten akkurat mot grensen for overvekt.

Anonymkode: dee61...55d

Jeg er absolutt ikke i nærheten av overvekt, bare så det er klart. 

Anonymkode: 4aa68...848

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg spiser en del sushi, noe det er hvete i men trodde ikke det var så gale. Liker ikke dipp som medfølger.
Spiser lite hamburger og pizza osv. 

Kutt ned på raske karbohydrater, som ris, poteter, mel og Smågodt.

Magefett kommer ofte av stress og raske karbohydrater.

Alkohol bør også minimeres.

Anonymkode: 29d91...7bd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sushi inneholder en god del sukker (i risen) og er ikke så sunt som en del skal ha det til. Mye karbohydrater i risen også. Og magert på fett.

Anonymkode: 15a4e...6da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk viktig å spise nok fett også, dog ikke bearbeidet fett. Det er bra for forbrenningen og metthetsfølelsen. 

Min erfaring er også at magen ser mindre ut når jeg trener styrke selv om vekta er lik. 

Anonymkode: 0d14a...8d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt feil! Hvorfor komme med slike kommentarer når du har ingen kunnskap til å backe det opp? Du kan IKKE punktforbrenne og magetrening vil IKKE gi henne en «stram» mage, det er kaloriunderskudd og evt en utredning for lipødem (hvis mistanke) som fungerer. Magefettet er det mest sta fettet hos kvinner. Dessuten er ikke 63 kg lite når du er 164 cm lav, hvor uopplyst er du? Hun ligger nesten akkurat mot grensen for overvekt.

Anonymkode: dee61...55d

Hun har BMI på 23.4 og er vel innafor normalvekt sånn sett. Så nå må du slutte juge.

Jeg er over normalvekt (BMI på 25 og noe) med mine 166 cm og 69 kilo, men har ikke magefett. Og jeg skal heller ikke slanke meg. Fordi jeg vet at slanking ofte bare gjør ting verre. Bedre å holde seg aktiv og å spise sunt og med måtehold. 

Ts - du må vite at slanking ikke er noe man bare kan gjøre raskt og deretter gå tilbake til gamle vaner. Så du må forsøke å finne ut av hva det er som gjør at fettet legger seg på magen hos deg (om det gjør det - for jeg har til gode å se et bilde og vet at mange har forvridde syn på hvordan mager skal se ut..) og deretter gjøre noen valg som du kan leve med livet ut. Det betyr ikke å aldri spise godteri, men begrense det til en til to ganger i uka. Drikke mindre alkohol eller velge lettere variant de fleste gangene. Ikke spise sushi så ofte - lage maten selv som hovedregel. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ingen problem med å innrømme hva jeg spiser, men jeg spiser lite drittmat generelt. Jeg kan ikke leve et liv uten å kunne drikke litt brus eller spise litt snop, men kan absolutt kutte ned.

Det kan være du må ta et valg. Leve med magefettet eller kutte ned på det dårlige du spiser. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Sushi inneholder en god del sukker (i risen) og er ikke så sunt som en del skal ha det til. Mye karbohydrater i risen også. Og magert på fett.

Om man trener mye og spiser nok protein så vil risen hjelpe kroppen ta opp mer protein og gi den mer energi. Asiatere er blant de tynneste på planeten og de spiser mye ris. Ris har flere gode egenskaper som setter i gang ulike prosesser i kroppen

Anonymkode: fb204...deb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan være du må ta et valg. Leve med magefettet eller kutte ned på det dårlige du spiser. 

Om man trener mye og spiser nok protein så vil risen hjelpe kroppen ta opp mer protein og gi den mer energi. Asiatere er blant de tynneste på planeten og de spiser mye ris. Ris har flere gode egenskaper som setter i gang ulike prosesser i kroppen

Sushi i Japan er ikke det samme som sushi i Norge, og japanere spiser jammen meg ikke SÅ mye sushi heller! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 21.29):

Har aldri møtt en fit person som drikker lettbrus. Jeg tipper det påvirker forbrenning, sug etter mat/ drikke, kanskje energinivå. Så selv om du ikke direkte legger på deg av lettbrus, så tipper jeg det saboterer. 

Hva spiser du som take away som ikke har mye hvete?

Jeg møter ofte mennesker som er fit som drikker lettbrus (Pepsi Max, cola zero) og energidrikke uten sukker. Er selv ganske trent og drikker pepsi max og noco. Drikker aldri brus med sukker. Er nok en god del tynnere enn TS, men får oppblåst mage av junkfood så det holder jeg meg unna. Nøtter er noe av det som gjør meg mest oppblåst. Å spise mye gjør meg også dårlig, men det gjelder vel alle. 

Anonymkode: 19e4c...7f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 1.43):

Kvinner veide 10 kg mindre for en generasjon siden...

Anonymkode: 10d58...c7e

TS er normalvektig. Hva er poenget med denne kommentaren? Man trenger ikke å slanke seg som normalvektig fordi det finnes kvinner som er slankere. Ting var dårligere før så tror man skal være forsiktig med å uttale seg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-3 den 1.43):

Kvinner veide 10 kg mindre for en generasjon siden...

Anonymkode: 10d58...c7e

Denne kvinnen trener styrke 4-6 ganger i uka, altså har en del muskler. Kvinnene for en generasjon siden hadde ikke for vane å trene mye styrke og være muskuløse.

Anonymkode: 12668...9c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møter ofte mennesker som er fit som drikker lettbrus (Pepsi Max, cola zero) og energidrikke uten sukker. Er selv ganske trent og drikker pepsi max og noco. Drikker aldri brus med sukker. Er nok en god del tynnere enn TS, men får oppblåst mage av junkfood så det holder jeg meg unna. Nøtter er noe av det som gjør meg mest oppblåst. Å spise mye gjør meg også dårlig, men det gjelder vel alle. 

Kroneeksempelet er jo Thomas Alsgaard med den evinnelige Cola-flasken og pølse i brød etter hvert renn 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
marykay skrev (På 3.8.2021 den 2.21):

Prøv fasting en gang i blant. Feks ikke spise fra kl elleve på kvelden til kl fire neste dag. Ellers spiser du som vanlig. Drikk mye vann og grønn te. Grønn te gjør underverker for fordøyelsen. Samme med vann.

Ja, fasting er noe jeg driver med i blant. Faster mellom kl. 19-12 og syns det er fint å gjøre det en sjelden gang. Gjør det gjerne etter ferie, hvor jeg har spist mye usunn mat og føler meg oppblåst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (På 2021-8-2 den 10.02):

Du må ned i vekt. Der det er mest fett vil det slippe sist. 

Jeg er 168 cm høy og veier 52 kilo. En god del fett på magen, tenker du at jeg bør gå ned i vekt? 

Anonymkode: 161b8...869

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har BMI på 24,5 og har flat mage med markerte magemuskler og 68 cm rundt livet.

Jeg spiser kun uprossesert mat laget fra bunnen av, ikke sukker eller korn, mye animalsk fett.

Magefett påvirkes av de 3 S'ene:

Sukker, Stress og Søvnmangel.

I tillegg trener jeg Hypopressiv trening som virkelig suger inn korsettmuskulaturen, pluss en blanding av tung styrke, crossfit, intervalltrening og yoga. 

Men kosthold, søvn og stressmestring er viktigere enn treningen, ikke spis mat med masse ingredienser du ikke kan uttale, og lag maten selv. 

Anonymkode: e683e...e8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kroneeksempelet er jo Thomas Alsgaard med den evinnelige Cola-flasken og pølse i brød etter hvert renn 😄 

Spiser aldri pølse med brød, men cola (sukkerfri - viktig å presisere) er godt etter trening👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er 168 cm høy og veier 52 kilo. En god del fett på magen, tenker du at jeg bør gå ned i vekt? 

Anonymkode: 161b8...869

Hvordan kan du ha en god del fett på magen? Jeg er 167 og veier 56. Har ikke en god del fett på magen, men de fleste av oss har da litt?

Anonymkode: d7a84...fd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er oppblåst pga luft ville jeg prøvd noe på apoteket mot luft. Unngå brus, det eser i magen. Unngå for mye frukt og grønt, sunt ja, men det får man luft av. Spis mest mulig rent kjøtt og fisk. 

Anonymkode: d70a2...cdd

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å vurdere når en ikke vet hvor mye fett du har - men:

Jeg har mye fett på midjen, slik som alle i mim familie på kvinnesiden.

Selv med undervekt er det en solid porsjon der. 

Jeg har ingen mål om flat mage, men jeg ser som normalvektig ut som jeg er 5 mnd gravid. Dette er også endel oppblåsthet pga endometriose.

Nå er jeg 40 år, og det endrer seg ikke uansett tiltak/vekt/treningsmengde.

Så.....jeg vurderer kirurgisk inngrep. 

Mest for å redusere mengden, ikke for å få flat mage. Men mer så jeg ikke ser så veldig gravid ut. 

Anonymkode: 6ba10...db8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du er oppblåst pga luft ville jeg prøvd noe på apoteket mot luft. Unngå brus, det eser i magen. Unngå for mye frukt og grønt, sunt ja, men det får man luft av. Spis mest mulig rent kjøtt og fisk. 

Anonymkode: d70a2...cdd

Jeg spiser variert og sunt, prøver iallefall. Jeg blir oppblåst så og si hver eneste dag, spesielt om kvelden. Jeg tror ikke det er mulig å unngå å bli oppblåst? Vi spiser jo mat flere ganger for dag, vi svelger luft og oppblåste blir vi. Eller har jeg misforstått? Det er ikke noe å skamme seg over. Helt normalt. 

Anonymkode: d7a84...fd2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener 4 dager i uka, spiser veldig sunt og har fortsatt dette fettet. Jeg veier 58 kg og er 169 cm høy. Har født et barn, så noe er nok løs hud, men har alltid hatt litt ekstra på magen.. skal dette fettet bort, må jeg ned 10 kg og det er ikke helsemessig forsvarlig (dette vet jeg fordi jeg har vært så tynn, og tynnere).

Jeg har også veldig komplekser for magen min. Hater å gå i tettsittende klær, da jeg også lett ser gravid ut. Men jeg tror noen av oss bare må innse at vi vil ha litt ekstra «her og der», og (kanskje) ikke får det bort, uten å bli usunt tynn. Kan jo godt hende du kan få det bort, da må du nok legge om kosten/gå ned i vekt, men hos noen av oss må det bare aksepteres at det er sånn..

Anonymkode: 8dedb...89a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...