Gå til innhold

Hva nå?

GFL

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Høres forøvrig ut som min ex svigerinne. Når man trodde et drama og en plan ikke kunne bli mer kreativ så kronet hun verket med de utroligste ting. Den dama var splitter pine gal. 

Anonymkode: c759a...cd1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men hva er ditt? I en normalt forhold skal ting gå begge veier.

Anonymkode: b5fe5...814

For min del er jeg glad i å få litt skryt en gang i blant, eller bli vist kjærlighet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis det er du som eier/leier burde du være takknemlig for at hun har dratt og forhindre at hun slipper inn igjen. 

Anonymkode: a5014...71e

Kom tilbake etter en time 😬 Og stemning er alt annen god...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (9 minutter siden):

Høres nesten ut som min bipolare eks.

Da jeg gjorde det slutt (Etter 4 år), så var det ikke måte på hvor forferdelig jeg hadde vært.

Da var det ikke historier om hvordan hun hadde kastet ting rundt seg og vært voldelig, hun hadde byttet seg selv ut i historiene med meg.

Jeg hadde knust ting, jeg hadde vært voldelig.

Dette kom meg for øre ca ett år senere.

Så tok kontakt med henne og spurte henne ka i svarte ramsalta sild hun hadde sakt for noe om meg til folk.

Jeg traff en av hennes "gode" perioder, så man hadde en fornuftig samtale der hun beklaget seg så meget og var lei seg for det hun hadde sakt.

Så ja. Føler med deg. Lykke til med utfallet

Hørtes brutalt ut... Får håpe at hun jeg er i lag med tar til fornuften en dag også. For makan har jeg ikke sett på film en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har gitt forholdet en ærlig sjanse og så en sjanse for mye. Så lenge det er null selvinnsikt hos henne på hva disse episodene gjør med deg og omgivelsene, så ser jeg ikke noe håp. Husk at du fortjener å ha et godt liv! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spiller ingen rolle hvilken diagnose det er . Dette vil du ikke hverken for deg selv eller barna dine. Hun prøver å kontrollere deg. Straks du ikke er enig så er det fullt drama. 

Kall meg kynisk men hadde jeg vært deg ved slike selvmordstrusler så hadde jeg ikke gått for å "redde" henne. Hun hadde kommet opp av vannet når hun var kald nok. Og lært en god lekse. Men vært rasende. 

Anonymkode: c759a...cd1

Der og da var hodet i full alarmberedskap, så tenkte kun på å roe gemyttene. Men sånn hun oppfører seg nå, hadde hun trengt en lekse. Hun står bastant på at jeg burde gjort alt i min makt for å blidgjøre henne ettersom jeg har vært så jævli mot henne med å si at jeg ikke lenger ønsker å ha barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, GFL said:

Der og da var hodet i full alarmberedskap, så tenkte kun på å roe gemyttene. Men sånn hun oppfører seg nå, hadde hun trengt en lekse. Hun står bastant på at jeg burde gjort alt i min makt for å blidgjøre henne ettersom jeg har vært så jævli mot henne med å si at jeg ikke lenger ønsker å ha barn.

Ironisk nok så er det jo hennes væremåte som får deg til å ikke ønske flere barn.

Hun har egentlig seg selv å skylde på

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (5 minutter siden):

Ironisk nok så er det jo hennes væremåte som får deg til å ikke ønske flere barn.

Hun har egentlig seg selv å skylde på

Godt skrevet. Når noen har en slik historie med så mye drøye episoder er vel ikke barn akkurat det som er det smarteste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nå avsluttet forholdet uten noe om og men. Vil ikke bli annet enn styr og drama uansett, ta hensyn til deg selv og dine barn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GFL skrev (20 minutter siden):

For min del er jeg glad i å få litt skryt en gang i blant, eller bli vist kjærlighet...

Kjærlighetsspråk handler om hvordan man ønsker å bli vist kjærlighet/hva man tolker som kjærlighet. Så ditt er ord? Si fine ting til hverandre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om mamma. Ikke de samme hendelsene, men reaksjonsmønster. Det var et mareritt å vokse opp med. Jeg tror mamma var bipolar. Det stemmer med så mye. Men hun har aldri vært utredet såvidt jeg vet. Manisk depressiv kalte man det før. Første gangen jeg tenkte de ordene var jeg ti år. Jeg er relasjonsskadet (i mangel på et ord fant jeg på et), har aldri klart å gå inn i relasjoner slik «alle andre» gjør og vært livredd for å få barn og bli som mamma. 

Om du går, hvilket jeg absolutt vil forstå, vær så snill å ta affære ift barna. Ingen skal måtte leve med slikt fra en de elsker. Og hun har det nok fryktelig vondt selv også. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (7 minutter siden):

Dette minner meg om mamma. Ikke de samme hendelsene, men reaksjonsmønster. Det var et mareritt å vokse opp med. Jeg tror mamma var bipolar. Det stemmer med så mye. Men hun har aldri vært utredet såvidt jeg vet. Manisk depressiv kalte man det før. Første gangen jeg tenkte de ordene var jeg ti år. Jeg er relasjonsskadet (i mangel på et ord fant jeg på et), har aldri klart å gå inn i relasjoner slik «alle andre» gjør og vært livredd for å få barn og bli som mamma. 

Om du går, hvilket jeg absolutt vil forstå, vær så snill å ta affære ift barna. Ingen skal måtte leve med slikt fra en de elsker. Og hun har det nok fryktelig vondt selv også. 

Hørtes ille ut med en slik oppvekst...

Jeg kommer til å ta vare på mine barn. I forhold til hennes har jeg snakket med hennes ex og fortalt hvordan ting har vært. Men hun er stort sett flink med barna. Bare et vanvittig rydde og vaske-regime.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kjærlighetsspråk handler om hvordan man ønsker å bli vist kjærlighet/hva man tolker som kjærlighet. Så ditt er ord? Si fine ting til hverandre?

Det stemmer. Liker å få en ok kommentar hvis jeg har gjort noe bra. Ikke hele tiden altså😂 Men hvis jeg har gjort et pent snekkerarbeid er det jo hyggelig med en fin kommentar 😉

Og jeg har vel vært mye flinkere på de gode ordene tilbake enn gaver og slikt. Men har nå prøvd på det og. Bare ikke bestilt så mye middagsbookinger og hotellnetter...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en gang en sjef som hadde en adferd som ga meg angstanfall og fikk meg til å føle meg utilstrekkelig og udugelig. Det endte med at jeg ble utbrent og dermed utfryst og mistet jobben. Etter å ha kommet til hektene tenkte jeg: hvorfor holdt jeg ut med denne terroren i 2 og halvt år?

Hvorfor gjør du ikke det samme med henne? Løsrive deg,  slippe unna angst og dårlig selvtillit.  Du kommer til å ha noen måneder med dårlig samvittighet og tomhet kanskje også savne de gode studene intenst...deretter vil du sannsynligvis føle på en frihet og innsikt og ro som du ikke har følt på lang tid.  Det er bare ikke så lett å se når du er midt i det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GFL skrev (10 minutter siden):

Det stemmer. Liker å få en ok kommentar hvis jeg har gjort noe bra. Ikke hele tiden altså😂 Men hvis jeg har gjort et pent snekkerarbeid er det jo hyggelig med en fin kommentar 😉

Og jeg har vel vært mye flinkere på de gode ordene tilbake enn gaver og slikt. Men har nå prøvd på det og. Bare ikke bestilt så mye middagsbookinger og hotellnetter...

Hun høres kravstor ut, det er vel ikke normalt å få hotellovernatting og middager, gaver hele tiden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun høres kravstor ut, det er vel ikke normalt å få hotellovernatting og middager, gaver hele tiden.

Finn noen som setter pris på deg og det du gjør for parneren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Støtter dette. De fleste mennesker har jo ikke akkurat økonomi til å holde på med den slags gaver i hytt og gevær heller.

TS, alt du skriver høres veldig ut som eksen til min mann. Forholdet var helt fantastisk når det var bra, men hvis hun ble sint eller såret, ble det et helvete ut av en annen verden, vanvittig mye drama og voldelige utbrudd. Hun var også ekstremt sjalu og manipulative, og kravstor; hun krevde også gaver hele tiden, eller bare penger. Etterhvert prøvde hun overtale ham til å tinglyse en av hans leiligheter til hennes navn fordi det var eneste måten hun kunne vite at han elsket henne. Det var etter at de hadde gjort det slutt i et halv år og han datet en annen jente i et par måneder. Hun holdt det mot ham for alt det var verdt, selv om grunnen til bruddet var at hun hadde vært utro i lang tid med en kollega...

Til slutt ville hun ha barn, han sa nei. Hun sluttet på p-piller uten å si noe og ble gravid. Da gjorde han det slutt fordi han innså hvor giftig forholdet var og han ønsket ikke at et barn skulle vokse opp i et slikt hjem. Det ble et helvete og nå nekter hun all kontakt med barnet. Det var fullstendig stillhet i lang tid fram til hun fikk høre at han datet meg. Da ble det en ny runde med helvete og det kom til meg også. Jeg måtte ta ut besøksforbud og bytte telefonnummer og har fjernet meg fra alt av sosiale medier. Jeg har aldri vært borti noe så sinnsykt.

Vær forsiktig - ikke la henne forføre deg på en god dag. Ikke gjør henne gravid.

Anonymkode: 05ed4...827

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Er helt overveldet🥰 Hjelper med gode ord når en står oppi dårlig samvittighet og frykt til langt oppetter ørene. Er spesielt redd for hva som kommer til å skje når jeg går ut av dette. Det blir fort et realt helvete...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til alle dere som opplever eller har opplevd det samme, så føler jeg veldig med dere. Det er blytungt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, GFL said:

Tusen takk for svar alle sammen. Er helt overveldet🥰 Hjelper med gode ord når en står oppi dårlig samvittighet og frykt til langt oppetter ørene. Er spesielt redd for hva som kommer til å skje når jeg går ut av dette. Det blir fort et realt helvete...

Jeg anbefaler deg å forberede deg på å bytte nummer midlertidig, ha det klart til den dagen du går. Slå av alle muligheter for kontakt. Du kan advare hennes familie eller eventuelt myndighetene hvis du tror hun er en fare for seg selv eller andre. 

Anonymkode: 05ed4...827

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...