Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mr Bergen
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Butikkene burde hatt flere panteautomater tilgjengelig, slik at det ikke ble så lang kø. 

Anonymkode: 91a48...467

Og bedre kapasitet på automatene så de ikke blir fulle og stopper opp svært ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, men det var du som skrev at når du panter mye så får du noe igjen for det. Det gjør man alltid uansett. 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Jeg sa jeg føler jeg får noe igjen for det, det er forskjellen.  Jeg vet jo at summen er den samme. Bare mye mer styr med å pante ofte.

Anonymkode: 0bf82...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være glad du ikke møtte på kompisen min ved panteautomaten her om dagen. Tomgods for 900 spenn. Måtte ha tilhenger for å få med alt. 😂

Anonymkode: de517...f7b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer til slutten av mnd når jeg har dårlig råd 🤣 meeen jeg panter sent på kvelden og jeg trenger ikke slippe folk forbi da for det er jo ingen der 😇

Anonymkode: 08007...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Det er fullt lov å ha med mye pant. Heldigvis har større butikker panteautomat for sekker. Bare å tømme to tre søppelsekker med flasker oppi på en gang, lukke igjen, maskinen teller og fikser. Fort gjort og ikke blir man skitten på fingrene eller må ta den lange veien om 1 og 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gidder virkelig ikke å dra med meg pant hvis det kun er en liten pose. Jeg samler opp og føler da jeg får noe igjen for det når jeg handler for pengene jeg fikk for panten etterpå. Irriterer det deg, javel...

Anonymkode: 0bf82...296

Jeg gjør som deg, skal strekke meg litt lengre til at hvis jeg har bestemt meg for å satse på pantelotteriet også så øker odsen jo mer du panter. Så når jeg skal prøve meg på lotteriet så tar jeg ikke pauser i pantingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette har jeg prøvd, og flere ganger står den samme personen der fremdeles og panter. Vet ikke om jeg bare er uheldig eller hva det er, men er det virkelig så rart at man blir irritert noen ganger?

Anonymkode: fdfcb...223

Noen ganger kan man jo bli irritert, folk er forskjellig, jeg lar meg ikke irritere over slikt, men helt fair hvis du irriterer deg over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er å få nokon på butikken til å opne på ein sundag for at du kan ta unna nokre års forbruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler pant i kjelleren. Blir gjerne 3-4 sekker før jeg gidder ta de med. Jeg handler en gang i uka og da hender det jeg tar med sekkene mine om de har blitt mange nok. Her må man legge inn en og en flaske/boks og for meg er det ikke aktuelt å avslutte mon panting for å slippe frem en som har med seg en enslig pose med flasker. Hvorfor i all verden skal jeg det? Hadde vi kommet inn samtidig skulle du fått pante først, på samme måte som om vi kommer til kassen samtidig og jeg har to fulle vogner og du har en liten kurv. Men har jeg førts begynt får du fint vente til jeg er ferdig. 

Anonymkode: c5c97...cb6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene tingen som irriterer meg ved panting er de som ikke er effektive når de panter, enten de har en pose eller fire søppelsekker med pant. Den ene nærbutikken min har ganske nye pantemaskiner der man kan legge inn bokser/flasker fortløpende, i motsetning til de gamle der man ikke fikk lagt inn ny boks/flaske før den foregående var registrert. Det virker som en del ikke har fått med seg at pantemaskinene er oppgradert og står der å venter til en boks/flaske er registrert før de legger inn den neste. 

Anonymkode: 7b28e...e41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du skal være glad du ikke møtte på kompisen min ved panteautomaten her om dagen. Tomgods for 900 spenn. Måtte ha tilhenger for å få med alt. 😂

Anonymkode: de517...f7b

Haha morsomt. Sist jeg panta for to måneder siden tok jeg med 3 søppelsekker med pant, ble 700 kr 😂 har enda 4 stappfulle søppelsekker igjen i garasjen som  jeg ikke hadde nok armer til å bære😂

Anonymkode: 2823d...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk. Det var en kunde som ville at jeg skulle telle hele sekken manuelt fordi han skulle bruke pantepengene på alkohol (det var kø ved pantemaskinen.......😠 

Anonymkode: d7df0...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør mer for miljøet enn deg. 

Anonymkode: 9628a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått kjeft da jeg pantet flasker fra jobben. Var en sekk. Jeg var vist frekk som sto der å pantet da han kom og skulle pante. Hadde vært fint om jeg kunne valgt en annen dag. Beklager om det var deg, TS 😳

Anonymkode: bd449...1d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

er jo litt sånn at man ofte glemmer å ta med flaskene og så hoper det seg opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panta tre fulle sekker i går, bare fordi jeg hadde glemt det så lenge. 

Har dessverre ingen god unnskyldning utover det. Sto bak en annen med to sekker, men jeg panter ikke når jeg har det travelt da, så det gikk fint. 

Anonymkode: bfd0d...8d8

ja det er en løsning faktisk. Har du dårlig tid en dag så tar du heller med pant en dag du ikke har dårlig tid. Skjønner ikke problemet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pleier å pante 1-2 fulle sekker hver gang, har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Gidder ikke folk vente til det blir deres tur får de ta det en annen dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, DENNE historien tror jeg ikke NOE på. Det er ikke pant på ølflasker.

Anonymkode: 4adcb...bfc

ølbokser så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn søppelsekk person. Elsker det, når man faktisk får litt penger, og ikke bare sånn 18kr liksom .. Får gjerne sånn 500-600-700kr, helt supert! Putter det på sparebøssene til barna 😁 
Jeg fikk engang kjeft av en dame som hadde to små poser 😂 Jeg tenkte bare føkkkkkkkkk deg, men smilte pent å sa «er straks ferdig», men hadde flasker for sånn 300kr igjen. 

Panter kanskje sånn hver 4-5 mnd eller noe sånt, ikke så ofte, men når det skjer så skjer det med et smell! 👌🏼

Anonymkode: fed75...0fd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en sånn søppelsekk person. Elsker det, når man faktisk får litt penger, og ikke bare sånn 18kr liksom .. Får gjerne sånn 500-600-700kr, helt supert! Putter det på sparebøssene til barna 😁 
Jeg fikk engang kjeft av en dame som hadde to små poser 😂 Jeg tenkte bare føkkkkkkkkk deg, men smilte pent å sa «er straks ferdig», men hadde flasker for sånn 300kr igjen. 

Panter kanskje sånn hver 4-5 mnd eller noe sånt, ikke så ofte, men når det skjer så skjer det med et smell! 👌🏼

Anonymkode: fed75...0fd

ganske enig. Greit å få litt penger igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...