Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke ha med deg pant når du har det travelt. Problem løst. 

Anonymkode: 978d4...0f3

Helt enig.
Vet ikke om jeg har svart dette i tråden før, men vil bare si at når jeg har med meg en sekk, er det som regel ikke min pant men panter for jobben. Det gjør jeg i arbeidstida, så har det litt for travelt til å la de som har to flasker gå «innimellom»…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

di som handler på oda\kolonial dem bruker store pante poser fordi dem som levere maten tar med seg panten dems i di store pante posene og man kan ikke velge poser for det er en strek kode på di posene til oda\kolonial sånn at pante pangene går til riktige folk

 

men det burde vært bedre pante automater

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Jeg er like irriterende når folk skal fylle opp handlevogna sin og måtte stille bak personen i køen når jeg skulle bare ha et par ting i hånda! Kan disse folkene også bare handle litt hver gang så slipper vi andre å stå i kø lenge?! Så egoistisk syns jeg! Makan! Har du ikke bedre ting å irritere  seg over? I-lands problem!! Hva med å panta flaskene rett før stengetid når folk flest sitter og koser seg foran tv? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å gjemme på de til det er noen tusen i pant. Kaller det reservekapital. 

Anonymkode: ac352...50c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mest irriterende er folk som absolutt skal la sine små barn kjøre inn flaskene i automaten. Ikke alle som blir stressa av en lang kø bak seg😅

Anonymkode: c4a6a...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 14.29):

Altså dette er også ganske irriterende. For den som kommer der med sine to små poser sender ett blikk og en stemning om at de er bedre enn deg som har en søppelsekk eller to.

Du aner ingenting om andre sin situasjon. Blir så provosert av dette at du må ha ett j…. Lett liv. Hva får deg til å tro at noen kan legge opp livet og pante sin akkurat som deg? 
hva vet du om det er samlet inn for å få råd til mat eller annet.

Hva vet du????

skal den som står det forklare seg til deg mener du?

vi F.eks har liten bil, med ett funksjonshemmet barn, med rullestol, barnestoler osv i. Vi har ikke plass til pant også. Samt. At livet vår gir oss ikke tid til å pante ofte. Og når vi panter panter vi en stor trommel på Coop ovs. Setter pengene inn på trivsel konto. 
store beløp blir brukt mye mere nyttig enn små beløp her og der.

folk må få velge selv, så får de «perfekte» gå i seg selv. For posen din kan vel ligge til neste gang om du har så dårlig tid?

Anonymkode: d9f48...efa

👏👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 15.13):

Helt ok at folk drar med seg en hel bossekk - dersom de slipper folk til imellom, og ikke insisterer på å pante hele sekken mens det står folk i kø i et kvarter bak dem med en liten pose flasker. 

Anonymkode: a27a5...f4b

først i køen får gjøre seg først ferdig. Man slipper da ikke inn folk halvveis i en full handlekurv heller. 

Anonymkode: cacb1...d0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypotese: Det blir kortere kø med store sekker enn med små.

Forutsett at en søppelsekk tar 10 vanlige plastposer med pant.

En søppelsekkbruker erstatter dermed 10 personer med liten pose. Søppelsekkbrukeren effektiviserer prosessen da det ikke er 10 brukere innom for å trykke på kvittering. 

9 av 10 ganger slipper du dermed å vente på denne personen foran deg i køen. 1 av 10 ganger må du vente.

Forenklet eksempel: forutsett at alle alltid har med all tilgjengelig pant når de er butikken. Da vil det alltid være kø i panten, men alle panter 1-10 flasker. 

Søppelsekkene skaper altså høyere varians men i snitt er ventetiden mindre. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Bor du på Vinterbro?

Anonymkode: d5533...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 10.23):

Jeg hadde aldri hørt om en sånn automat der man heller inn før denne tråden, hvor i Oslo/viken finnes det?

Har ofte et par store sekker fordi samboer er langtidssykemeldt og jeg gjør alt i huset, så har ikke alltid tid til å pante så ofte som hadde vært lurt. Men jeg pleier å pause pantingen og slippe andre foran, da. Eller gå på tidspunkt med lite folk og flere automater.

Anonymkode: 1628a...857

Bor utenfor Drammen og de jeg vet om i mitt område som har den typen pantemaskin er:

Coop Obs! i Krokstadelva
Kiwi XL på Åssiden
Kiwi XL på Strømsø senter
Coop Extra på Slependen

Utrolig kjekt å kunne helle panten rett i maskinen, lukke luka og maskinen gjør jobben. Jeg har ofte 2-3 søppelsekker når jeg panter og det tar ikke mange minuttene  på en sånn pantemaskin.

Ellers kan du sjekke ut Tomras hjemmeside, der har de en oversikt over hvilke butikker som har disse pandteautomatene

https://r1.tomra.com/no/#store-locator

Anonymkode: 7b28e...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store pantesekker er en byrde, både for butikken og andre pantere. Det er late og udugelige folk som sitter og pimper øl og cola dagen lang. Fysj! Ta litt hensyn til andre da!

Anonymkode: 5c623...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden ble jeg inspirert til å ta med en søppelsekk å pante i morgen. Bare for å se om det kun er på KG folk kan irriteres liksom :P Når folk henger seg opp i tull så blir jeg så provosert at jeg gjør det som irriterer folk. 

Jeg er ikke lat og udugelig men tida mi strekker ikke til. Jeg får ikke tid å pante før jobb og har jeg flasker i bil til etter jobb , særlig nå på vinter, så suges de sammen og blir flate så jeg må åpne hver kork for å få registrert i automaten. Så det er ikke aktuelt. Og jeg reiser sjelden på butikk når jeg ikke har annet ærend, som f.eks jobb. 

Deal with it. 

Anonymkode: cacb1...d0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Etter å ha lest denne tråden ble jeg inspirert til å ta med en søppelsekk å pante i morgen. Bare for å se om det kun er på KG folk kan irriteres liksom :P Når folk henger seg opp i tull så blir jeg så provosert at jeg gjør det som irriterer folk. 

Jeg er ikke lat og udugelig men tida mi strekker ikke til. Jeg får ikke tid å pante før jobb og har jeg flasker i bil til etter jobb , særlig nå på vinter, så suges de sammen og blir flate så jeg må åpne hver kork for å få registrert i automaten. Så det er ikke aktuelt. Og jeg reiser sjelden på butikk når jeg ikke har annet ærend, som f.eks jobb. 

Deal with it. 

Anonymkode: cacb1...d0c

Hvordan klarer du å samle opp då mange flasker når du har så lite tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

marykay skrev (1 minutt siden):

Hvordan klarer du å samle opp då mange flasker når du har så lite tid? 

Hæ? Er det vanskelig da? Bare å drikke tomme flaskene . Det gjør jeg på helg, og da er jeg ikke ute å panter eller handler. 

Anonymkode: cacb1...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vi panter ganske ofte, men det blir likevel en søppelsekk med hver gang. Men jeg tar aldri med denne en lørdag formiddag liksom. Skjønner at det er irriterende for andre som bare skal pante litt. Så tar den med en helt vanlig hverdag på kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med en hel søppelsekk fordi jeg vil ha mer penger, som jeg sparer til å kjøpe annet enn mat. Har sjelden sett kø ved den automaten jeg er ved, og aldri på de tidspunktene jeg har vært der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (15 minutter siden):

Jeg syns vi panter ganske ofte, men det blir likevel en søppelsekk med hver gang. Men jeg tar aldri med denne en lørdag formiddag liksom. Skjønner at det er irriterende for andre som bare skal pante litt. Så tar den med en helt vanlig hverdag på kvelden.

Men har ikke du strengt tatt like mye rett til å pante hvilken dag du vil som alle andre? 

Anonymkode: cacb1...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men har ikke du strengt tatt like mye rett til å pante hvilken dag du vil som alle andre? 

Anonymkode: cacb1...d0c

Joda, men hvis jeg kan velge så velger jeg når det erfaringsmessig er mindre folk på butikken. For å slippe å lage kø. Gjør som du vil andre skal gjøre mot deg... Jeg drar heller aldri RETT før stengetid. Har selv vært butikkansatt, og ingenting er så irriterende som folk som kommer inn 1 minutt før stengetid og "skal bare" pante en sekk flasker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Joda, men hvis jeg kan velge så velger jeg når det erfaringsmessig er mindre folk på butikken. For å slippe å lage kø. Gjør som du vil andre skal gjøre mot deg... Jeg drar heller aldri RETT før stengetid. Har selv vært butikkansatt, og ingenting er så irriterende som folk som kommer inn 1 minutt før stengetid og "skal bare" pante en sekk flasker.

det med rett før stengetid er jeg selvsagt enig i men ellers skal man ikke være så redd for å ta plass og gjøre det som passer seg selv best. Det må alle gjøre av og til. Alle som går på butikken lørdag formiddag gjør det jo for egen skyld, de kunne jo og tenkt på andre å gå en annen dag. 

Anonymkode: cacb1...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 16.12):

Alle matbutikker har panteautomater. Du kan gå et annet sted. Hva er problemet? 

Anonymkode: 820a2...dd2

Ikke alle bor steder med flere butikker å velge mellom. 

Ikke alle har tid til å kjøre/gå til en annen butikk for å pante flasker, pge en dust som står og okkuperer maskinen i en halvtime. 

Står man med småunger, er det ikke "bare" å komme seg til en annen butikk. 

Anonymkode: a27a5...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...