Gå til innhold

Reise fra grønt land til grønt land?

Mimmii

Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spørsmål, men- 

Om jeg reiser fra en del av Norge som er grønt, til Sverige som er grønt, hva gjelder da? Må jeg teste meg på grensen, selvom det dreier seg om grønne land? Jeg er ikke fullvaksinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mimmii skrev (1 minutt siden):

Kanskje et dumt spørsmål, men- 

Om jeg reiser fra en del av Norge som er grønt, til Sverige som er grønt, hva gjelder da? Må jeg teste meg på grensen, selvom det dreier seg om grønne land? Jeg er ikke fullvaksinert. 

Du må fylle ut innreise skjema på nett og testes på grensen.

testen er gratis og du må vente i 15 minutter på svar.

jeg gjorde dette selv i går,jeg er heller ikke vaksinert.

Endret av Heidi40
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google "korona reise" så finner du FHIs side hvor all info står om å reise inn i Norge.

For reglene for å reise inn i Sverige må du se på svenske myndigheters nettside, eller du kan sjekke EUs https://reopen.europa.eu/en med oversikt over reiseregler mellom alle land i EU/EØS.

Endret av Nicathv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg har forstått det rett så må man teste seg på grensen dersom man drar til Sverige for å handle? Altså tur-retur samme dag? Syns det står så kronglete forklart på fhi sine nettsider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola* skrev (3 minutter siden):

Så om jeg har forstått det rett så må man teste seg på grensen dersom man drar til Sverige for å handle? Altså tur-retur samme dag? Syns det står så kronglete forklart på fhi sine nettsider..

ja. dette er kanskje fordi ikke hele Sverige er grønt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (Akkurat nå):

ja. dette er kanskje fordi ikke hele Sverige er grønt? 

Takk for svar :) Det er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola* skrev (På 1.8.2021 den 18.05):

Det må du når du skal returnere til Norge ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...