Gå til innhold

Strikkehjelp!

Lenekin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får ikke oppskriften jeg holder på med til å stemme, håper noen her inne kan hjelpe meg, så jeg kan fortsette! :) 

Jeg har 92 m på p, og så skal jeg strikke raglanøkninger på følgende måte (oppskriften går ovenfra ned):

8 økninger pr omgang (skal øke 1 m på hver side av hvert raglanpunkt, og det er 4 slike punkter pr omgang), totalt 25 ganger. Det vil si 8x25 = 200 nye masker etter alle raglanøkningene

Ifølge oppskriften skal det være 260 m etter økningene, men jeg får ikke det til å stemme siden 92+200=292 m. Er det noe jeg har oversett, eller tenk feil? Jeg holder på å bli gal 🙈

4F7EDC87-D1BD-4A0E-BC7F-8F8687D978F1.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser ut som det er feil i oppskriften. Har du sett om det er noen kommentarer på nettsiden?

Anonymkode: bc9db...ce8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er navnet på oppskriften? For meg ser det ut som at de som skrev oppskriften har skrevet feil tall der det står "det er nå (260) m på p)".

Anonymkode: 4115a...b69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser ut som det er feil i oppskriften. Har du sett om det er noen kommentarer på nettsiden?

Anonymkode: bc9db...ce8

Det er en oppskrift jeg har kjøpt, skal prøve å sende melding til designeren :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er navnet på oppskriften? For meg ser det ut som at de som skrev oppskriften har skrevet feil tall der det står "det er nå (260) m på p)".

Det er «Sweater no 6» fra «My favourite things-knitwear». Ja, jeg tror også det er feil tall, men da er det i så fall feil på de andre størrelsene også 🤔

Men det som forvirrer meg enda mer er at tallene designeren har skrevet stemmer med tallene her:

EA5692F7-2148-4507-8778-2D71F265E22F.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lenekin skrev (6 minutter siden):

Det er «Sweater no 6» fra «My favourite things-knitwear». Ja, jeg tror også det er feil tall, men da er det i så fall feil på de andre størrelsene også 🤔

Men det som forvirrer meg enda mer er at tallene designeren har skrevet stemmer med tallene her:

Er det antall omganger med økninger som er feil da kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Differansen på 260 og 292 er 32 masker. Hvis du har 4 færre omganger med økninger (altså 21 omganger (og ikke 25 omganger)) så vil det stemme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det antall omganger med økninger som er feil da kanskje?

Godt poeng! Har sendt mail til designeren, men jeg tror det kanskje er det du skriver her :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenekin skrev (10 minutter siden):

Tallene her stemmer heller ikke? Det blir jo 252 masker og ikke 260🤔 Ser ut som at det er mye feil med den oppskriften der😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lenekin skrev (1 minutt siden):

Godt poeng! Har sendt mail til designeren, men jeg tror det kanskje er det du skriver her :)

Det tror jeg også :) Lykke til med strikkingen ♥️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Differansen på 260 og 292 er 32 masker. Hvis du har 4 færre omganger med økninger (altså 21 omganger (og ikke 25 omganger)) så vil det stemme.

Jeg tror jeg gjør det som du sier her. Tusen takk for hjelpen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg også :) Lykke til med strikkingen ♥️

Tusen takk, og takk for hjelpen! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brimi skrev (4 minutter siden):

Tallene her stemmer heller ikke? Det blir jo 252 masker og ikke 260🤔 Ser ut som at det er mye feil med den oppskriften der😅

regnet du med de 8 ranglanmaskene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Brimi skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

33 + 60 + 66 + 60 + 33 + 8 (ranglanmaskene) = 260.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opskriften stemmer :)

du starter med 60 masker som det står lenger opp i oppskriften. Etter vendepinnene har du 92 masker og til slutt ender du opp med 260 masker når du er ferdig med alle raglanøkningene. De 25 omgangene med økninger (inkludert vendepinnene) blir altså 200 masker. Og da blir det 60+200 som blir 260. 

Anonymkode: e6420...7a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Opskriften stemmer :)

du starter med 60 masker som det står lenger opp i oppskriften. Etter vendepinnene har du 92 masker og til slutt ender du opp med 260 masker når du er ferdig med alle raglanøkningene. De 25 omgangene med økninger (inkludert vendepinnene) blir altså 200 masker. Og da blir det 60+200 som blir 260. 

Anonymkode: e6420...7a0

Aha :) Har man hatt 4  omganger med økninger X 8 masker mellom de 60 maskene og de 92 maskene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

33 + 60 + 66 + 60 + 33 + 8 (ranglanmaskene) = 260.

Står ikke noe om ranglanmaskene på bildet? De pleier å være med i maskeantallet, men tydeligvis annerledes i denne oppskriften enn det jeg er vandt med😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brimi skrev (4 minutter siden):

Står ikke noe om ranglanmaskene på bildet? De pleier å være med i maskeantallet, men tydeligvis annerledes i denne oppskriften enn det jeg er vandt med😅 

Jo det står 2 ranglan-m fire ganger i teksten:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Argh, det heter RAGLAN!

Anonymkode: f4b5a...5c3

Unnskyld :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...