Gjest =tentacle= Skrevet 12. september 2007 #201 Del Skrevet 12. september 2007 Tentakkel, jeg begynner å skjønne det du sier om å skrive norsk med stor N... Tilfeldighet? Kanskje folk med samme meninger har samme skrivefeil? Hva vet jeg? Det gjentar seg på ulike forum og ulike steder på internett i hvertfall. Om de lærer unoten av hverandre, om det er slags nasjonalisme eller om det bare er en skrivefeil som kommer av at de kommuniserer mye på engelsk (hvor nasjonalitet skal skrives med stor forbokstav) til utenlandske kvinner, vet jeg ikke. I hvertfall vet man hva som kommer når menn har denne skrivefeilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kremena Skrevet 7. mars 2008 #202 Del Skrevet 7. mars 2008 [Heia dere alle sammen. Jeg skjems over mine søstres oppførsel. heldigvis er jeg ikke norsk: HEIA dere kvinner som prøver og leve som menn. Skam dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 7. mars 2008 #203 Del Skrevet 7. mars 2008 Spesielt Spanske kvinner som bor i nærheten av Norske feriemål, de ser så ned på den Norske kvinne og missliker den skandinaviske kvinneligheten totalt. Dere blir sett på som horer der nede Dessverre. Min mor hadde store problemer med og få lokale venninner i de to landene. Jeg har bodd i Italia og Spania (både på fastlandet og på en ferieøy), og kjenner meg ikke helt igjen i det du skriver. Jeg fikk fort både lokale venner og venninner i begge land... Ingen virket skeptiske i starten, kanskje fordi jeg ikke ser skandinavisk ut. Jeg har brune øyne og mørkt hår. Men helt ærlig så tror jeg ingen hadde vært annerledes mot meg hvis jeg var blond og blåøyd heller. Tror ikke noen så ned på meg eller så på meg som en hore. Men jeg la merke til at noen var negativt innstilt til svenske blondiner, spesielt gutta faktisk. Dumme og altfor villige... Noen syntes det var gøy i starten, med babes som var veldig lette å forføre. Men det blir for lettvint, guttene vil ha utfordring og mystikk, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 7. mars 2008 #204 Del Skrevet 7. mars 2008 HVORFOR skal det være ulike standarder for menn og kvinner om hvor mange man skal kunne ha sex med? Herregud, hvilket århundre er vi i? Jada, fra gammelt av er menn casanovaer jo fler han nedlegger, mens damer blir horer. Men det er dobbeltmoral, dobbeltmoral. Og hvis menn lever slik selv men kritiserer damer som lever på samme måte kan de bare dra tilbake til h***. Nå har jeg aldri vært i Syden og ligget rundt omkring. Det passer ikke meg. Men de som ønsker det må da kunne gjøre det uten at mennene som benytter anledningen til å ta det de kan få (og andre) ser ned på dem. Til TS: Dobbeltmoralen lenge leve!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #205 Del Skrevet 7. mars 2008 ..og er det bare damer i utlandet som er lette på tråden..? Jeg har etterhvert sluttet å så mye som svare når tyrkere, marokkanere,polakker, grekere. irakere, pakistanere osv. forsøker å snakke med meg ute på byen, fordi de er så ekstremt innpåslitne og ikke tar nei for et svar. Jeg har mange ganger vært ute for utenlandske menn som har gått etter meg en hel kveld, selv om jeg ikke har snakket med dem og i tilegg har vært sammen med venner. Både jeg og flere venninner har vært i situasjoner der vi har blitt nødt til å løpe hjem og stenge døra, sist gang en venninne var utsatt for denne typen oppførsel og skulle gå alene hjem (bor på et lite sted) ble hun nødt til å løpe til en felles venn som bodde nærmest, mannen som fulgte etter skjønte ikke at han burde gi seg men sto og ropte "men jai elsker dei jo" mens han dro i døra, selv etter at hun hadde låst den. Jeg er ikke spesielt rasistisk i utgangspunktet, men kjenner at jeg rett og slett ikke er interesset i noe som helst kontakt med disse ute på byen og ser bort når noen så mye som ser på meg, fordi erfaringer har lært meg at 98% er fullstendig desperate. Jeg er fryktelig glad i norske menn, man kan til og med ha lange samtaler med en ukjent norsk mann over en pils, uten at han tror at han har noen spesielle rettigheter til å få komme til sengs med deg, og skulle de mot formodning ha kommet inn på den tanken, så skjønner 95% et nei. Jeg blir forøvrig ofte forsøkt sjekket opp på byen og synes også at menn som helt tydelig ikke er i besittelse av spesielle sjekketeknikker er mye mer sjarmerende enn de som hele tiden skal fortelle deg hvor vakker du er, hvilke fantastiske øyne, velformet kropp osv. Forøvrig kan jeg opplyse om at jeg ikke er noen søt 18-åring men en dame på 35. Dette er mine erfaringer med utenlandske menn, noe som jeg synes hører hjemme i en diskusjon om beryktede nordiske damer på ferie i "syden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 8. mars 2008 #206 Del Skrevet 8. mars 2008 ..og er det bare damer i utlandet som er lette på tråden..? Jeg har etterhvert sluttet å så mye som svare når tyrkere, marokkanere,polakker, grekere. irakere, pakistanere osv. forsøker å snakke med meg ute på byen, fordi de er så ekstremt innpåslitne og ikke tar nei for et svar. Jeg har mange ganger vært ute for utenlandske menn som har gått etter meg en hel kveld, selv om jeg ikke har snakket med dem og i tilegg har vært sammen med venner. Både jeg og flere venninner har vært i situasjoner der vi har blitt nødt til å løpe hjem og stenge døra, sist gang en venninne var utsatt for denne typen oppførsel og skulle gå alene hjem (bor på et lite sted) ble hun nødt til å løpe til en felles venn som bodde nærmest, mannen som fulgte etter skjønte ikke at han burde gi seg men sto og ropte "men jai elsker dei jo" mens han dro i døra, selv etter at hun hadde låst den. Jeg er ikke spesielt rasistisk i utgangspunktet, men kjenner at jeg rett og slett ikke er interesset i noe som helst kontakt med disse ute på byen og ser bort når noen så mye som ser på meg, fordi erfaringer har lært meg at 98% er fullstendig desperate. Jeg er fryktelig glad i norske menn, man kan til og med ha lange samtaler med en ukjent norsk mann over en pils, uten at han tror at han har noen spesielle rettigheter til å få komme til sengs med deg, og skulle de mot formodning ha kommet inn på den tanken, så skjønner 95% et nei. Jeg blir forøvrig ofte forsøkt sjekket opp på byen og synes også at menn som helt tydelig ikke er i besittelse av spesielle sjekketeknikker er mye mer sjarmerende enn de som hele tiden skal fortelle deg hvor vakker du er, hvilke fantastiske øyne, velformet kropp osv. Forøvrig kan jeg opplyse om at jeg ikke er noen søt 18-åring men en dame på 35. Dette er mine erfaringer med utenlandske menn, noe som jeg synes hører hjemme i en diskusjon om beryktede nordiske damer på ferie i "syden". For et flott innlegg!! Jeg er 100% enig med deg, og har akkurat de samme erfaringene som du beskriver. Og jeg er heller ingen smekker 18-åring, men en dame på 40. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 8. mars 2008 #207 Del Skrevet 8. mars 2008 For et flott innlegg!! Jeg er 100% enig med deg, og har akkurat de samme erfaringene som du beskriver. Og jeg er heller ingen smekker 18-åring, men en dame på 40. Jeg er helt enig med dere begge men må legge til at det er altid en grunn til at pakistanere tyrkere polakker o.s.v. oppfører seg slik ovenfor for oss. Vi har vel et rykte på oss i norden at vi er mye lettere på tråden en våres sydlandske medsøstre. Mye av skylden ligger der. Hilsen: Svorsk/Svensk blondine 50 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 8. mars 2008 #208 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) [ Endret 2. april 2008 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 8. mars 2008 #209 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) [ Endret 2. april 2008 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Mie Skrevet 8. mars 2008 #210 Del Skrevet 8. mars 2008 jeg har bodd utenlands i mer enn 12 år.da jeg bodde i frankrike opplevde jeg følgende: jeg var på vei til en middag hjemme hos noen venner. jeg kom av metroen i Paris og måtte gå derifra til leiligheten. på veien gikk noen norske gutter bak meg. blant annet ble følgende da sagt: " franske jenter er faen meg helt råe.Jeg vedder på at jeg klarer å bore kuken opp mellom de skinkene i kveld. videre fulgte en rekke obskøne besrkivelser om hva de skulle gjøre med kroppen min. jeg nådde frem til leiligheten, snur meg, ser på svina og sier bare : ha en hyggelig ferie. Håper dere får tilfredstilt lysten. jeg tror litt av problemet til oss nordmenn er at når vi er utenlands er alt lov.sex drugs and rock and roll. jeg skjemmes støtt og stadig over nordmenn i utlandet. som en sa tidligere sier jeg ALDRI at jeg er norsk når jeg er på utenladske barer.Norske jenter har et skremmende rykte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bianca Skrevet 8. mars 2008 #211 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg blir skremt av disse holdningene jeg. Genetikk har blitt brukt i årevis for å forklare hvorfor menn kan ha mange sexpartnere, hvorfor de kan være utro og hvorfor de er best til visse jobber. Kvinner skal tradisjonelt ikke ha mange sexpartnere, de skal være rene og uskyldige, gjerne litt "hard to get", de skal være omsorgspersoner etc. etc. Det er motbevist gang på gang at det ikke finnes slike genetiske forklaringsfaktorer. Nei forklaringen ligger i at vi lever i et samfunn der menn og kvinner har blitt tildelt roller. "Sånn skal du være og sånn skal du ikke være". Det er nok sant at de i sør-Europa ligger lengre tilbake i likestillingen enn det vi gjør her i Norge. I øst-Europa også. Jeg er "halvt" øst-Europeisk og de gangene jeg har vært der nede blir jeg helt satt ut av forholdet mellom gutter og jenter, menn og damer. Det virker veldig anstrengt og slitsomt. Vi norske jenter har det jo gøy! Like gøy som det dere gutta har det når dere sjekker opp damer. Jeg forstår rett og slett ikke forkjellen? Er det villige damer, koser karene seg. Er det villige karer, koser jentene seg. Jeg synes det er provoserende at man skal gjøre en forskjell og si at vi er horer og ikke gutta. Hvis de norske jentene har så mye sex når de er på sydenferie, betyr ikke det at de sør-europeiske guttene er "horer"? Det vil uansett alltid være mennesker som representerer Norge som gjør at vi skjemmes litt. Folk er nemlig forskjellige. Man har forskjellige preferanser. Deal with it. Til slutt tror jeg at norske jenter har det mye bedre enn jenter i mange andre land. Vi gjør nemlig stort sett som vi vil. Jeg kan ikke se hva som er galt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bianca Skrevet 8. mars 2008 #212 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) jeg har bodd utenlands i mer enn 12 år.da jeg bodde i frankrike opplevde jeg følgende: jeg var på vei til en middag hjemme hos noen venner. jeg kom av metroen i Paris og måtte gå derifra til leiligheten. på veien gikk noen norske gutter bak meg. blant annet ble følgende da sagt: " franske jenter er faen meg helt råe.Jeg vedder på at jeg klarer å bore kuken opp mellom de skinkene i kveld. videre fulgte en rekke obskøne besrkivelser om hva de skulle gjøre med kroppen min. jeg nådde frem til leiligheten, snur meg, ser på svina og sier bare : ha en hyggelig ferie. Håper dere får tilfredstilt lysten. jeg tror litt av problemet til oss nordmenn er at når vi er utenlands er alt lov.sex drugs and rock and roll. jeg skjemmes støtt og stadig over nordmenn i utlandet. som en sa tidligere sier jeg ALDRI at jeg er norsk når jeg er på utenladske barer.Norske jenter har et skremmende rykte. Det du sier beviser jo en gang for alle at problemet isåfall ikke er norske jenter. Veldig mange norske gutter i utlandet ligger jo rundt og er ofte faktisk svært respektløse. Problemet her er NORDMENN generelt isåfall. Jeg synes dere jenter gjør dere selv en bjørnetjeneste når dere lar dere selv skylde på jentene for dette her... Gutta slipper unna hver eneste gang!!! Jeg er så dritt lei av det. Hev hodet litt og se ting i perspektiv, vær så snill.. Endret 8. mars 2008 av Bianca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balooa Skrevet 10. mars 2008 #213 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei, jeg har bodd fast i Spania i snart 8 aar, saa jeg tror jeg veit hva jeg snakker om. For det föste burde hvem som helst kunne hoppe te köys med de de vil, naar som helst (saa lenge begge er enige) uten at man faar noe stempel for det. Naar det er sagt; ja mange skandinaviske kvinner kommer hit og oppförer seg som pappskaller, problemet er da at svaert mange spanske menn er i totalt ustand til aa tenke selv og dermed er sikre paa at vi alle er saann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bianca Skrevet 10. mars 2008 #214 Del Skrevet 10. mars 2008 Hehe, enig! Og de som faktisk hopper til køys med disse jentene (og guttene) har ingen rett eller grunn til å si noe stygt om nordmenn etterpå uten å avsløre at de i så fall er like latterlige selv :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syden Skrevet 8. april 2008 #215 Del Skrevet 8. april 2008 I mine øyne har ikke dette med disskriminering og gjøre. Mulig jeg er gammeldags i tenkemåten. Kanskje jeg har bodd får lenge i utlandet og ikke her på berget hvor mann mener at den måten mann lever på her er riktig og den måten alle de andre lever på er feil. Ja for her hvet vi så mye bedere en alle andre ikke sant. Måten kvinnene våres lever på er riktig måten mannfolka lever på er riktig. Vi har verdens beste mat fisk og alt det dere der. I utlandet ja der tenker dem feil, kvinnenen er noen halvkorka inndivider som dilter etter mannfolka. maten er innfisert og smaker æsj..... Jeg mener ar mann må oppføre seg når mann er på besøk. Skal jeg sette dette litt på spissen. Husker ikke vilken verdensdel naturfolket jeg så på tven kom i fra, men de levde ut en merklig seksuell livstil. Der skulle foreldra lære opp barna sine før de giftet seg.... Syntes du de skulle praktisere dette i Norge hvis de kom på besøk. Skulle de hatt samleie med barna sine her uten at noen reagerte og syntes det var ekelt. Kanskje de hadde åkt rett i fengsell. J Jeg synes verden bærer helt galt av sted hva begge kjønns seksualmoral angår. Forøvrig må jeg dessverre konstatere at det samme gjør det norske språket. Forsøk å ordne opp blant skrivefeilene dine, et godt språk er et grunnlag for å bli tatt seriøst. Dette her er ualminnelig dårlig skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå