Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #61 Del Skrevet 19. september 2005 Hva med den greske jenta som hadde håpet at Stavros kunne bli kjæresten hennes, han gir f.. idet når han kan nedlegge 50 sprengbrunstige norske jenter i løpet av sesongen. ← Kanksje hun greske jenta kan gifte seg med han Thailandske mannen som står alene igjen etter at de norske mennene har vært og forsynt seg med dama hans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 19. september 2005 #62 Del Skrevet 19. september 2005 Og Kari, som skal få lov å bli kjæreste når han har rast fra seg, eller som får godta at han har noen sommereventyr et par uker i året. Muligheten for at norske menn får et problem med å knytte seg emosjonelt til én person når han hele tiden er vant til å nedlegge nye damer, stadig ny spenning og et overwhelming utvalg av villige elskovsgudinner, slår meg som fullt mulig for ikke å si sannsynlig. ← Slår vel begge veier - eller er det annerledes når menn kjøper sex i Thailand? Eneste argumentene som har noe som helst for seg i denne debatten er hvilke konsekvenser norske feriereisende med sin utagerende oppførsel skaper i de lokalsamfunn de tross alt frekventerer. DET er nok et langt større problem og dilemma en mange vil være ved, men det har nada å gjøre med at "norske kvinner er horer". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #63 Del Skrevet 19. september 2005 Kanksje hun greske jenta kan gifte seg med han Thailandske mannen som står alene igjen etter at de norske mennene har vært og forsynt seg med dama hans? ← Skulle kunne bli goder tider for flyselskapene.. Fakta er nok heller at det etterhvert står dårligere til med etterveksten også i Sør-Europa, fødselsratene stuper. Greske jenter er lei av de greske machomennene, de greske guder reiser til Bulgaria og Makedonia fro å finne passende koneemner. De italienske jentene er lei av de hjemmeboende mammadaltene. Det er foreløpig ingen tegn til at de latinske pikene har tenkt å reise verken nordover eller til det fjerne Østen. Kanskje de, når alt kommer til alt, synes at det er ganske greit uten menn? Når norske menn finner kjæreste fra Russland, Polen og Thailand, så er han vedtatt mannsgris, konebanker, menneskehandler, importør og sjåvinist. Når norske jenter finner utlandske menn er de offer for utilstrekkelige norske menn, frigjorte og bevis på velykket integrering. Menn tenker med ku**en, mens kvinner bare 'følger sitt hjerte' - og det går ut på akkurat det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. september 2005 #64 Del Skrevet 19. september 2005 jenter har unnskyldninger for alt, - det er en forskjell verdt å merke seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 19. september 2005 #65 Del Skrevet 19. september 2005 jenter har unnskyldninger for alt, - det er en forskjell verdt å merke seg. ← Klart vi har. Du er nok en fantastisk mann som har lagt merke til vår lille hemmelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rambo Skrevet 19. september 2005 #66 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg synest det er bra at kvinner skal kunne ha sex uten at de må gifte seg først. De har like mye rett på et sexliv som oss gutta. Det er litt dårlig at menn rakker ned på det her. Vi må få slutt på det at kvinner som har et aktivt sexliv er horete.. det er bare tull. Dessuten tror jeg jenter er kommet lenger i sin seksuelle utvikling enn menn og generellt lenger på mange områder i livet. Det er ikke menn sin feil egentlig, men det er bare blitt slik og mange vil kanskje påstå at mannen ikke har hatt noe valg. Menn har stått og sett på at kvinner har slått seg frem i arbeidslivet, privatliv og i sexlivet. Han har ikke hatt noen mulighet til å kreve sin rett på samme måte, for om han gjør det er han mannsgris. Derfor tror jeg menn på mange måter er blitt plassert på sidelinjen. Kvinnen har fått mange nye roller i samfunnet, menn har snart ingen roller igjen. Han er ingen forsørger, han er ikke overhode lenger, han er ikke alene i arbeidslivet lenger, han kan raskt byttes ut med barnebidrag og trygd fra staten dersom han ikke oppfører seg. I tillegg kan han diskrimineres vel så mye som kvinner kan diskrimineres, men det er bare det at det er lov å diskriminere menn. Når kvinner i tillegg er veldig flinke til å få ting til å virke penere og renere når de selv gjør det, men veldig grisete når menn gjør det, gjør det ikke saken bedre (f.eks bruk av sexhjelpemidler. En mann som kjøper slikt er en skikkelig pervers gris, men i dag har vel de fleste kvinner minst en vibrerende stav under puta, og det er bare vakkert, spennende og ikke minst akseptert). Men jeg skjønner poenget til trådstarter. Kulturkollisjon er nok et viktig stikkord her. Norske kvinner kommer til et sted med menn som fremdeles er sjefen og har følgelig en helt annen holdning til kvinner. De ser på kvinner som et bytte og vurderer seg selv å være mer verdt enn kvinnen. Det betyr mer selvtillit i forhold til kvinner. Når den norske kvinnen møter slike menn, som i tillegg til å være veldig gode til å flørte er brune og mørke, er nok fristelsen stor for noen. Når en utenlandsk mann møter norske kvinner som har mye mye lavere "sexterskel" enn de lokale jentene, er han jo i himmelen. Her slipper han årelange kurtiser for å få dama Jeg tror nok også at de som tar for seg av mannfolka der nede har lite forståelse for "å oppføre seg når man er på besøk". De har nok mer den holdningen at "jeg er jente og jeg kan gjøre som jeg vil". Jeg har flere venninner som reiser til Tyrkia og Hellas minst en gang i året og hver gang har de problemer med å gå når de kommer hjem. En av dem nekter å ha noe som helst å gjøre med norske menn. Jeg har spurt dem om hvorfor de går sånn av skaftet når de er der nede på ferie og svaret er at de blir så til de grader oppvartet og omsvermet. Siden de ikke opplever det av den norske mannen smelter de helt når de er på ferie. Det er 2 forskjellige verdener for gutter og jenter å reise til f.eks Tyrkia. Kvinner får sextilbud fra de setter foten ned på tyrkisk jord, mens den norske mannen mottar fint lite fra tyrkiske jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 19. september 2005 #67 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har spurt dem om hvorfor de går sånn av skaftet når de er der nede på ferie og svaret er at de blir så til de grader oppvartet og omsvermet. Siden de ikke opplever det av den norske mannen smelter de helt når de er på ferie. ← Er det noen hemmelighet at jenter liker å bli oppvartet? Det man ikke får hjemme søker man borte... Jeg mener ikke at det er en unnskyldning for å la alle hemninger fare når de er på ferie i sydligere strøk, men det blir jo eksotisk og romantisk. Mange kan ha problemer med å motstå det. Kanskje de ikke er bortskjemt på samme måte her hjemme? Det er vel ikke rart at jenter fra kalde nord, smelter når de blir vartet opp av sydlandske mørke gutter som vet kunsten å sjarmere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rambo Skrevet 19. september 2005 #68 Del Skrevet 19. september 2005 Er det noen hemmelighet at jenter liker å bli oppvartet? Det man ikke får hjemme søker man borte... Jeg mener ikke at det er en unnskyldning for å la alle hemninger fare når de er på ferie i sydligere strøk, men det blir jo eksotisk og romantisk. Mange kan ha problemer med å motstå det. Kanskje de ikke er bortskjemt på samme måte her hjemme? Det er vel ikke rart at jenter fra kalde nord, smelter når de blir vartet opp av sydlandske mørke gutter som vet kunsten å sjarmere... ← Hehe.. nettop Vixen, det er ingen hemmelighet det. Og det er nettop det som er mitt poeng. Det fulgte nemlig med visse baksider med den rare likestillingen vi har fått i blant annet Norge. Jeg kaller den rar fordi det er ikke likestilling vi har her, men likestilling for kvinnen hvor mannen er fjernet fra ligningen. Ikke glem at mannen som varter deg opp i Tyrkia og som gir deg så mye oppmerksomhet er et gufs fra den norske fortiden. Han er nemlig den mannen norske kvinner kastet på søppeldynga for flere 10-år siden. For eksempel, hvorfor skal mannen kurtisere og varte opp kvinnen som om hun var spesiell? Hun er jo ikke spesiell. Hun er likestillt. Hun er selvstendig. Hun har meninger og hun klarer seg utmerket godt på egenhånd. Jeg tror derfor at mange menn synest det er nedverdigende å fortsette å særbehandle kvinner med kurtiseringer og lignende. De synest rett og slett det er unødvendig å behandle en likestillt kvinne på den måten, noen føler kanskje at det rett og slett blir å krype. Det kunne i dag egentlig vært kvinnens ansvar å varte opp mannen slik mannen før måtte kurtisere kvinnen for å få henne, men den jobben der har dere ikke valgt. Siden kvinnen har valgt å shoppe rettigheter, har det dessverre fulgt med visse negative sider. Eller sagt med andre ord, kvinnen er misfornøyd med mannen hun har skapt. Når det er sagt er jeg sikker på at vi hadde fått et mye bedre samfunn for både menn og kvinner dersom mennene hadde hatt nok mot til å sette foten ned og kreve sin plass i likestillingen. Da tenker jeg også på dette med verdighet. Menn har blitt rakket ned på og blitt gjort til syndebukk for så mye rart i kampen for kvinners plass i samfunnet. Etter så mye pepper er det kanskje ikke rart at menn har skygget banen litt på det området. Da er det også rart om mannen skulle fortsette å særbehandle kvinnen på samme måte som en mann fra Tyrkia som knapt har opplevd å motta et skeivt ord fra en kvinne. Og til dere kvinner som nå fråder av sinne. Dere kan nå tørke fråden fra skjermen (som sprutet fra munnen deres når dere freste). Her har dere to skrivefeil som dere kan bruke som bevis på at jeg er en idiot: Altid og Alldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. september 2005 #69 Del Skrevet 19. september 2005 Problemet med damer og horer er at alle damer klarer å definerer horer, - og det er andre jenter enn dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 19. september 2005 #70 Del Skrevet 19. september 2005 Det du sier er at menn lar seg undertrykke av de selvstendige kvinnene som har strevd seg oppover likestillingsstigen, i og med at dere har blitt formet som kvinnen i flg deg har ønsket mannen? Bra unnskyldning til å slippe unna alt strev og mas med å kurtisere kvinner... Ingen har bedt menn la være å varte opp kvinner, ingen har bedt menn slutte å sjarmere.. det har i så fall menn valgt selv. Så lenge andre menn fremdeles klarer å oppvarte norske kvinner betyr det vel at dere har valgt feil i deres framgangsmåte for å vinne kvinnens gunst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #71 Del Skrevet 19. september 2005 utfordrende foran 100 single men. Vil 90% av dem ha sex med deg. ← So what. Det er ikke det samme som at jeg kommer til å hoppe til sengs med dem. Kanskje vi skal snu litt på flisa og si at mannfolk må slutte å være så uhorvelig grisete i tankegangen at de tenker knull med en gang de ser noen med langt hår? Og hva med nordmenn som drar til Thailand for å kjøpe seg sex. Hva slags rykte har de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rambo Skrevet 19. september 2005 #72 Del Skrevet 19. september 2005 Vixen, mitt innlegg var ikke ment som et angrep på deg Jeg tror ikke menn i dag lar seg undertrykke av selvstendige kvinner, men jeg tror at likestillingskampen dro med seg en arv som er blitt politisk korrekt. Som vi alle vet er det nesten umulig å bryte med politisk korrekthet. Det jeg mener er at mannen ble satt til side som en syndebukk under likestillingskampen, mens kvinnen ble fremstillt som et uskyldig offer. Jeg mener vi ser resultatene av det i dag på mange områder. Nå er ikke jeg så gammel og jeg tenker mest på kvinner på min egen alder. Disse kvinnene har høstet fruktene av andre kvinners arbeid. Ikke kom og si at de har strevd seg opp likestillingsstigen. De fleste kvinner på min alder har fått det meste servert på et sølvfat og mye av det reagerer jeg ikke på for jeg har jo de samme rettighetene. Når det er sagt er jeg helt enig i at ingen har gått ut og sagt at menn må slutte å varte opp kvinner osv. Jeg tror bare at det er en konsekvens av likestillingen at menn ikke er like overbærende, oppvartende og flørtende med kvinner som de en gang var. Å kalle det en unnskyldning for å slippe unna strev og mas blir jo bare å fortsette å lempe ansvaret for det "tunge arbeidet" over på mannen, mens man selv velger å beholde de fordelene "det svake kjønn" hadde før det ble likestillt. Derfor er det absolutt ingen unnskyldning for å slippe å kurtisere kvinnen, men en konsekvens av den likestillingen vi har i Norge. Jeg tror ikke at kvinner kan kreve at en norsk mann, med en norsk oppdragelse og et norskt kvinnesyn skal oppføre seg mot kvinner slik en tyrkisk mann oppfører seg mot kvinner. Dersom man tror det, og dersom man krever det, da har man bommet totalt. Man kan ikke få i både pose og sekk..hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 19. september 2005 #73 Del Skrevet 19. september 2005 Trodde jeg ikke du gjorde heller. Tenkte bare jeg skulle fyre oppunder litt. Jeg har sagt hva jeg mener om saken tidligere i tråden. Politisk korrekthet eller ikke, hva er galt med at en kvinne kan være kav selstendig på alle områder, og likevel kunne bli oppvartet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #74 Del Skrevet 19. september 2005 Politisk korrekthet eller ikke, hva er galt med at en kvinne kan være kav selstendig på alle områder, og likevel kunne bli oppvartet? ← Det ligger i samme gate som at moderne menn har blitt så snille (bivirkning av 30 års likestillingskamp) at de er blitt uattraktive som sexpartnere, for vi kan ikke begjære dem. Rambo, jeg er helt enig med deg i det du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #75 Del Skrevet 19. september 2005 Da gir iallefall jeg opp, mot tyrkiske kelneres sjarmerende oppvartning har jeg ingenting å stille med, det blir rått parti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rambo Skrevet 19. september 2005 #76 Del Skrevet 19. september 2005 Klart hun skal kunne bli oppvartet, men å se på det som en rettighet, det blir feil i vårt likestillte samfunn. Når jenter kritiserer norske menn med at de ikke er like flinke til å varte opp kvinnene som tyrkiske menn er, da glemmer de at de sammenligner menn fra 2 forskjellige verdener og kulturer. For eksempel, vil dere jenter som kritiserer menn på den måten jeg beskriver over her bytte plass med en tyrkisk jente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #77 Del Skrevet 20. september 2005 Er det noen hemmelighet at jenter liker å bli oppvartet? Det man ikke får hjemme søker man borte... ← Er det rart gutta i sydlige strøk er flinke til dette da de må kurtisere sine lokale kvinner i måneder før de får seg noe. Her i Norge holder det med å spandere en tequila til, og dere blir med hjem. Gjør dere selv litt mer kostbare og dere skal se norske menn vil bli flinkere til å kurtisere. Inntil da så ser vi nok ingen grunn til å slite oss i hjel, når vi strengt tatt ikke trenger det får å få dere på kroken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #78 Del Skrevet 20. september 2005 Klart hun skal kunne bli oppvartet, men å se på det som en rettighet, det blir feil i vårt likestillte samfunn. Når jenter kritiserer norske menn med at de ikke er like flinke til å varte opp kvinnene som tyrkiske menn er, da glemmer de at de sammenligner menn fra 2 forskjellige verdener og kulturer. For eksempel, vil dere jenter som kritiserer menn på den måten jeg beskriver over her bytte plass med en tyrkisk jente? ← Hvilke norske kvinner tror du sammneligner norske menn med tyrkiske? Ikke akkurat kremen, så ta det med ro. Velutdannede og intelligente kvinner vet at kollektivt sinn tar generasjoner å bearbeide og forme, og kommer ikke med slike enkle sammenligninger uten forbehold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus_venus Skrevet 20. september 2005 #79 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Det er jo dette jeg har påstått hele tiden. Norske kvinner blir oppfattet som utrolig lette på tråden og billige i utlandet. Jeg har selv bodd i utlandet og både sett og følt dette på kroppen. Når jeg er i utlandet pleier jeg å si at jeg er irsk for å slippe all den uønskede oppmerksomheten. Jeg ler når jeg leser om alle kvinnene som kritiserer menn som kjøper sex, når de selv byr seg frem helt gratis til alle som vil med det samme de kommer utenfor landets grenser. Skammelig! Mie ← Dette er ikke min erfaring. Har bodd i Italia og hadde følge med en italiensk mann. Jeg fikk mange gode venner og venninner. Noen av jentene har jeg kontakt med ennå. Følte at jeg ble akseptert og respektert og møtte ingen av disse holdningene dere forfekter. Endret 20. september 2005 av Venus_venus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 20. september 2005 #80 Del Skrevet 20. september 2005 Er det rart gutta i sydlige strøk er flinke til dette da de må kurtisere sine lokale kvinner i måneder før de får seg noe. Her i Norge holder det med å spandere en tequila til, og dere blir med hjem. Gjør dere selv litt mer kostbare og dere skal se norske menn vil bli flinkere til å kurtisere. Inntil da så ser vi nok ingen grunn til å slite oss i hjel, når vi strengt tatt ikke trenger det får å få dere på kroken. ← Sikker på at det er disse jentene du egentlig vil ha når alt kommer til alt? Alle er ikke lette på tråden... og tar du den første og beste fordi du slipper å kurtisere og oppvarte, men føler du har gjort en hederlig innsats ved å spandere en tequila til... kan du heller ikke regne med å få annet. Og disse gutta - som er vant til å kurtisere sine lokale - fortsetter da med det selv om jentene kommer fra nord... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå