Gjest Paradokset Skrevet 19. september 2005 #21 Del Skrevet 19. september 2005 Maken til dobbeltmoral! Når kvinner er frigjorte så betyr altså dette at de har lav moral og dårlig oppdragelse. Men for gutta sin del så er det bare genetikk? Dette vitner om dårlig forståelse av kvinners kjønnsdrifter, spør du meg. At kvinner i disse landene er mer undertrykte enn norske kvinner, er nok hovedgrunnen til at de er mer puritanske. Tror ikke sexdriftene deres er svakere i alle fall. ← Jeg er enig i første del av innlegget - vedr forskjell kvinner og menn når det gjelder seksuell aktivitet. Utover det så skulle jeg gjerne se deg begrunne påstanden din om at eksempelvis spanske kvinner er mer "undertrykket" enn norske kvinner. Poenget er vel at både norske kvinner og menn har en tendens til å "ta den helt ut" på syden-tur - de drikker seg dritings, spyr, skriker, herjer og puler med alt som har kroppstemperatur, gjerne på de mest upassende steder. Det er som regel en del hakk mer løsslupent enn hjemme. Dette tror jeg har noe med respekt, folkeskikk og nordmenns noe "vanskelige" forhold til alkohol. Vi forventer faktisk at de som kommer til Norge skal ha litt respekt for oss og vår kultur - hvorfor tror man ikke mennesker i Syd-Europa forventer det samme. Og noen skrev noe om at "de fleste" nordmenn har folkeskikk og moral. Det kan nok stemme, men pussig nok virker det som den forsvinner ut i takt med alkoholinntaket så fort vi lander i syden. Det er en generalisering, men det er ikke uten grunn at engelskmenn og skandinaver har det desidert verste rykte i syden. Det er faktisk slik at man med god grunn kan være flau over sine landsmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 19. september 2005 #22 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg er enig i første del av innlegget - vedr forskjell kvinner og menn når det gjelder seksuell aktivitet. Utover det så skulle jeg gjerne se deg begrunne påstanden din om at eksempelvis spanske kvinner er mer "undertrykket" enn norske kvinner. Poenget er vel at både norske kvinner og menn har en tendens til å "ta den helt ut" på syden-tur - de drikker seg dritings, spyr, skriker, herjer og puler med alt som har kroppstemperatur, gjerne på de mest upassende steder. Det er som regel en del hakk mer løsslupent enn hjemme. Dette tror jeg har noe med respekt, folkeskikk og nordmenns noe "vanskelige" forhold til alkohol. Vi forventer faktisk at de som kommer til Norge skal ha litt respekt for oss og vår kultur - hvorfor tror man ikke mennesker i Syd-Europa forventer det samme. Og noen skrev noe om at "de fleste" nordmenn har folkeskikk og moral. Det kan nok stemme, men pussig nok virker det som den forsvinner ut i takt med alkoholinntaket så fort vi lander i syden. Det er en generalisering, men det er ikke uten grunn at engelskmenn og skandinaver har det desidert verste rykte i syden. Det er faktisk slik at man med god grunn kan være flau over sine landsmenn. ← Er ikke frigjort det motsatte av undertykt da? Husk at det ikke er lenge siden nordmenn var like puritanske som i resten av Europa. Men i takt med den økende frigjøringen, så har kvinner i norden blitt mer bevisst på sine egne seksuelle behov. Når det gjelder nordmenns generelle oppførsel, med fyll og spetakkel når de er i syden, så er vel det en helt annen sak. Greit nok at man blir mer løssluppen i fylla, men det gjelder da alle som drikker. Derfor er det vel heller nordmenns forhold til alkohol som bør kritiseres, ikke våre jenters frigjorte syn på egen seksualitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradokset Skrevet 19. september 2005 #23 Del Skrevet 19. september 2005 Er ikke frigjort det motsatte av undertykt da? Husk at det ikke er lenge siden nordmenn var like puritanske som i resten av Europa. Men i takt med den økende frigjøringen, så har kvinner i norden blitt mer bevisst på sine egne seksuelle behov. Når det gjelder nordmenns generelle oppførsel, med fyll og spetakkel når de er i syden, så er vel det en helt annen sak. Greit nok at man blir mer løssluppen i fylla, men det gjelder da alle som drikker. Derfor er det vel heller nordmenns forhold til alkohol som bør kritiseres, ikke våre jenters frigjorte syn på egen seksualitet. ← Jeg setter spørsmålstegn ved i hvilken grad man skal se på absolutt seksuell firgjorthet som en bra ting. Skal vil tilstrebe et samfunn hvor vi oppfordrer til å følge alle seksuelle impulser? Jeg mener forøvrig at nordmenn også lar seksualmoralen fare når de drar til syden. Når man er i syden så er det liksom ikke så farlig om man puler rundt - da skal det festes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 19. september 2005 #24 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg for min del, kunne ikke gitt mer faen i hva folk i Spania og Italia måtte mene om meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 19. september 2005 #25 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg setter spørsmålstegn ved i hvilken grad man skal se på absolutt seksuell firgjorthet som en bra ting. Skal vil tilstrebe et samfunn hvor vi oppfordrer til å følge alle seksuelle impulser? Jeg mener forøvrig at nordmenn også lar seksualmoralen fare når de drar til syden. Når man er i syden så er det liksom ikke så farlig om man puler rundt - da skal det festes. ← Er det mer riktig at du og dine likesinnede skal diktere hva som er god og dårlig seksualmoral? Er det nødvendigvis "farlig" å ha tilfeldig sex i syden, såfremt man beskytter seg med kondom? Jeg er IKKE nødvendigvis av den oppfatning at puritanisme er "god" seksualmoral. Dessuten, er det ikke forskjell på seksuell frigjorthet og det å følge alle seksuelle impulser? For gjør vi det, så er det jo fritt frem for pedofili, dyresex m.m. Det er selvfølgelig ikke det det er snakk om her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #26 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg for min del, kunne ikke gitt mer faen i hva folk i Spania og Italia måtte mene om meg! ← Det du sier forteller litt om et holdningsproblem du har. Det er ikke rart det blir konflikter rundt om kring hvis den holdningen du har er gjeldene. Du viser i allefall null respekt for andres meninger, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 19. september 2005 #27 Del Skrevet 19. september 2005 Ja, det er klart at mitt sexliv skal styres av andres meninger.. Herregud.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 19. september 2005 #28 Del Skrevet 19. september 2005 Dette er vel en kjennsgjerning som har pågått i mange år, at jenter (kvinner) koser seg litt ekstra når de er på typiske charter-turer i syden, det være seg Hellas, Spania eller Italia... Norske gutter gjør nøyaktig det samme når de er på ferie, forskjellen er at guttene "har seg" med skandinaviske halv-fulle feriejenter, mens jentene tar for seg av lokale lekkerbiskener.... Sol, varme, brune flotte kropper, fantastisk sjarme og pene mørke øyne... alt dette iblandet tildels store doser alkohol..... da kan det meste skje...og det gjør det da også... so what!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradokset Skrevet 19. september 2005 #29 Del Skrevet 19. september 2005 Er det mer riktig at du og dine likesinnede skal diktere hva som er god og dårlig seksualmoral? Er det nødvendigvis "farlig" å ha tilfeldig sex i syden, såfremt man beskytter seg med kondom? Jeg er IKKE nødvendigvis av den oppfatning at puritanisme er "god" seksualmoral. Dessuten, er det ikke forskjell på seksuell frigjorthet og det å følge alle seksuelle impulser? For gjør vi det, så er det jo fritt frem for pedofili, dyresex m.m. Det er selvfølgelig ikke det det er snakk om her. ← Jeg snakker ikke om puritanisme her. Jeg tviler på at kondombruk er voldsomt utbredt blant de som har sex mens de er dritings i syden. En annen ting er at mange av de som drar nedover faktisk er gifte/i forhold. Jeg kan ikke bevise det, men jeg rimelig sikker på at slapp seksualmoral fører til større problemer med å bli værende i monogame forhold. Utviklingen av de to er i alle fall diametralt motsatte - dvs friere seksualmoral fører til flere skilsmisser etc. Forøvrig så fikk jeg ikke svar på spørsmålet om hvorfor vårt forhold til seksualitet/alkhol og generell folkeskikk forandrer seg med en gang vi kommer til syden? Det er litt av poenget her at jeg tror ikke de fastboende i syden ville sett så ned på oss om vi hadde opptrådd litt mer i tråd med hva som er folkeskikk her hjemme i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 19. september 2005 #30 Del Skrevet 19. september 2005 Dobbeltmoral saa det holder. Du sier selv at du gaar ut i Norge med det maal aa faa deg et nummer. Og naar norske kvinner gjoer det samme er de billige? Det er du som er billig og lett paa traaden, Traadstarter. Du motsier deg selv naar du framstiller det som positivt at et forhold starter med kjaerlighet, ikke sex, mens du samtidig gaar paa byen for aa faa deg noe for kvelden. Idioti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #31 Del Skrevet 19. september 2005 Dobbeltmoral saa det holder. Du sier selv at du gaar ut i Norge med det maal aa faa deg et nummer. Og naar norske kvinner gjoer det samme er de billige? Det er du som er billig og lett paa traaden, Traadstarter. Du motsier deg selv naar du framstiller det som positivt at et forhold starter med kjaerlighet, ikke sex, mens du samtidig gaar paa byen for aa faa deg noe for kvelden. Idioti. ← Til det svarer jeg som før. Det er forskjell mellom kvinner og menn Også skjønner jeg ikke at det er vannskelig og forstå at mann bør rette seg etter lokale normer til det stedet mann reiser til. Syntes du det er tøft at Norske og skandinaviske kvinner blir kalt får horer. Det syntes ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 19. september 2005 #32 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg snakker ikke om puritanisme her. Jeg tviler på at kondombruk er voldsomt utbredt blant de som har sex mens de er dritings i syden. En annen ting er at mange av de som drar nedover faktisk er gifte/i forhold. Jeg kan ikke bevise det, men jeg rimelig sikker på at slapp seksualmoral fører til større problemer med å bli værende i monogame forhold. Utviklingen av de to er i alle fall diametralt motsatte - dvs friere seksualmoral fører til flere skilsmisser etc. Forøvrig så fikk jeg ikke svar på spørsmålet om hvorfor vårt forhold til seksualitet/alkhol og generell folkeskikk forandrer seg med en gang vi kommer til syden? Det er litt av poenget her at jeg tror ikke de fastboende i syden ville sett så ned på oss om vi hadde opptrådd litt mer i tråd med hva som er folkeskikk her hjemme i Norge. ← Jeg skjønner poenget ditt, men når vi blander inn utroskap, dårlig folkeskikk og flatfyll, så snakker vi om moral generellt, og ikke bare seksualmoral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dilla Skrevet 19. september 2005 #33 Del Skrevet 19. september 2005 Hvorfor skal det være forskjell på kvinner og menn når det gjelder å få seg et nummer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 19. september 2005 #34 Del Skrevet 19. september 2005 Til det svarer jeg som før. Det er forskjell mellom kvinner og menn ← Jaha. Hvordan er det forskjeller mellom kvinner og menn når det kommer til seksuelle ønsker? Mener du at kvinner "egentlig" ikke ønsker et kjapt knull og ingenting annet? I så fall er du skremmende kunnskapsløs og gammeldags i ditt tenkesett. Det du faktisk gjør med slike påstander er å diskriminere mellom kjønnene, men det er sikkert greit i dine øyne (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #35 Del Skrevet 19. september 2005 Jaha. Hvordan er det forskjeller mellom kvinner og menn når det kommer til seksuelle ønsker? Mener du at kvinner "egentlig" ikke ønsker et kjapt knull og ingenting annet? I så fall er du skremmende kunnskapsløs og gammeldags i ditt tenkesett. Det du faktisk gjør med slike påstander er å diskriminere mellom kjønnene, men det er sikkert greit i dine øyne (?) ← I mine øyne har ikke dette med disskriminering og gjøre. Mulig jeg er gammeldags i tenkemåten. Kanskje jeg har bodd får lenge i utlandet og ikke her på berget hvor mann mener at den måten mann lever på her er riktig og den måten alle de andre lever på er feil. Ja for her hvet vi så mye bedere en alle andre ikke sant. Måten kvinnene våres lever på er riktig måten mannfolka lever på er riktig. Vi har verdens beste mat fisk og alt det dere der. I utlandet ja der tenker dem feil, kvinnenen er noen halvkorka inndivider som dilter etter mannfolka. maten er innfisert og smaker æsj..... Jeg mener ar mann må oppføre seg når mann er på besøk. Skal jeg sette dette litt på spissen. Husker ikke vilken verdensdel naturfolket jeg så på tven kom i fra, men de levde ut en merklig seksuell livstil. Der skulle foreldra lære opp barna sine før de giftet seg.... Syntes du de skulle praktisere dette i Norge hvis de kom på besøk. Skulle de hatt samleie med barna sine her uten at noen reagerte og syntes det var ekelt. Kanskje de hadde åkt rett i fengsell. J Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 19. september 2005 #36 Del Skrevet 19. september 2005 Vel man må jo være to for å danse tango, og at de omtalte sydeuropeiske mennene har sex uten forpliktelser er kanskje ok da - mens det ikke er ok for (norske) kvinner å gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 19. september 2005 #37 Del Skrevet 19. september 2005 Til det svarer jeg som før. Det er forskjell mellom kvinner og menn Også skjønner jeg ikke at det er vannskelig og forstå at mann bør rette seg etter lokale normer til det stedet mann reiser til. Syntes du det er tøft at Norske og skandinaviske kvinner blir kalt får horer. Det syntes ikke jeg ← Jeg er enig med deg i at en boer rette seg etter lokale normer naar en besoeker et nytt land. Men du kritiserer ikke bare norske kvinner i utlandet. Du kritiserer ogsaa kvinner i Norge, og sier at det er enkelt aa faa seg et nummer her og at det er negativt. Ja, det er forskjell mellom menn og kvinner. Ogsaa i Norge er det slik at det er flere menn som er ute etter en ONS, slik som deg, enn kvinner. Jeg skulle gjerne sett at du utdypet argumentet ditt. 'Det er forskjell paa menn og kvinner', svarer du om og om igjen. Det er vi enige om. Hvorfor innebaerer det at det er forskjell mellom kvinner og menn at du kan sitte og rakke ned paa de kvinnene som gjoer akkurat det samme som deg fordi du er mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #38 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har aldri feriert i Syden. Jeg vil ha meg frabedt å bli satt i bås for å være "horete", kun i egenskap av å være norsk kvinne/jente. Selvom noen er et lett bytte, ser det ut til at det eneste man får servert som sannheter nå, er generaliseringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubba Skrevet 19. september 2005 #39 Del Skrevet 19. september 2005 forskjellen er at guttene "har seg" med skandinaviske halv-fulle feriejenter, mens jentene tar for seg av lokale lekkerbiskener....← Der treffer du et meget sentral punkt! Noe å tenke over for de som leser tråden. Norske menn er horekunder i Thailand, norske damer spriker med beina i syden. Det er ikke snakk om hvem som er best eller verst. Det er bare å akseptere at det er sånn ANDRE oppfatter oss. Hva du oppfatter selv er fullstendig likegyldig! Og en ting til: Årsaken til at nordmenn blir helt rabbiate i syden er ene og alene alkoholen sin skyld. Hadde vi hatt lavere alkopriser i Norge ville vi ikke hatt samme hamster-tendenser, og hatt litt drikkekultur med oss i bagen når vi dro utenlands. Til syvende og sist så peker alt tilbake på det politiske styret vi har hatt etter krigen. KRF, Arbeiderpartiet og Einar Gerhardsen må ta mye av skylda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålhue Skrevet 19. september 2005 #40 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har aldri feriert i Syden. Jeg vil ha meg frabedt å bli satt i bås for å være "horete", kun i egenskap av å være norsk kvinne/jente. Selvom noen er et lett bytte, ser det ut til at det eneste man får servert som sannheter nå, er generaliseringer. ← Ehh,smart sagt! Du kan vel ikke bestemme det selv, hvordan andre folk oppfatter deg og setter deg i bås! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå