AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #121 Skrevet 4. august 2021 AnyonymBruker skrev (2 timer siden): En faktaopplysning ingen andre trengte for å vite hva personen du quotet mente. Du bremser opp en tråd og snakker nedlatende til noen siden de ikke er oppdatert på hva forskjellige dietter heter.. 🙄 Anonymkode: d4efc...ad9 3 1
DeLorean Skrevet 4. august 2021 #122 Skrevet 4. august 2021 Jeg setter veldig pris på dater som spiser kjøtt. Det er alt jeg vil si. 1
Serafin Skrevet 4. august 2021 #123 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 16.37): Kvinne på 28, møtt en fyr to ganger nå. På andre daten da vi skulle spise noe sammen fortalte han at han ikke spiser kjøtt. Liker ikke sjømat heller. Han begynte med det da han flyttet fra et annet land til et tredjeland (ikke Norge), siden han ikke likte smaken på kjøttet der. Sa også at han nå synes det er unødvendig at dyr skal måtte dø for at han skal spise. Han er ikke veganer, spiser ost osv. Jeg synes helt ærlig det var kjipt å høre at han ikke spiser kjøtt. Jeg spiser noen middager hver uke uten, men alle mine «go-to»-retter er kjøtt- og fiskeretter. Er det levbart med en vegetarianer og kjøttspiser sammen? Noen som har erfaringer rundt det? Anonymkode: e64e4...bb3 Hei! Jeg førstår deg veldig godt. Hadde det vært meg så hadde jeg nok foretrukket en som er ganske lik meg selv i matveien. Husk på at en fremtidig partner skal matche deg på mange områder. Jeg kjenner en kompis som har ei dame som ikke spiser kjøtt. Det kan gå fint, men det er en del ekstra ting å ta hensyn til. På en julaften vi feiret sammen hadde vi f.eks. ribbe til oss og nøttestek til jenta. Det blir med andre ord dobbelt opp med matlaging for å ivareta alle sine hensyn. Tenk deg i fremtiden på en alminnelig hverdag, og du har små barn å ta deg av og er sliten etter jobb og så skal du da sette i gang å lage to middager for at alle skal få spist sitt. Det krever sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #124 Skrevet 6. august 2021 jeg liker ikke å skrive det fordi det er så stigmatisert; men jeg spiser vegansk. Jeg opplever dessverre ofte at daten taper interessen i det de blir kjent med det ,og jeg holder det tilbake så lenge som mulig og snakker ikke om det av nettopp den grunnen. Jeg blir som regel spurt direkte fordi dem fanger opp "vibes" om at jeg ikke spiser kjøtt (uten at jeg helt vet hva for jeg ser ut som en veganer hvis man skal bruke stereotypiene som eksempel, men kanskje fordi jeg ikke sier ting som "sykt fett å spise en rå biff" eller noe). For min del: jeg kan fint være sammen med en kjøttspiser. Jeg kan ikke tvinge noen til å dele samme verdier på alle områder i livet. Men det må respekteres begge veier. Jeg kommer dessuten ikke til å tilberede kjøtt, det får vedkommende gjøre. Når det er sagt så sier samtlige i min omgangskrets at den mannen som får meg er heldig fordi jeg lager så god mat og at et ikke er noe problem at jeg spiser vegansk når maten min er så god (det er kun 2 vegetarianere i min omgangskrets, resten er kjøttetere (inkludert jegere, fiskere, bønder osv). Så pga mine matlagingsskills så syns jeg det er synd at folk dumper meg før de oppleve at man kan fint spise plantebasert noen av de 21 måltidene man spiser i snitt pr uke uten å dø. Men men, den rette dukker vel opp en gang. Anonymkode: e248d...96c 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #125 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg blir som regel spurt direkte fordi dem fanger opp "vibes" om at jeg ikke spiser kjøtt (uten at jeg helt vet hva for jeg ser ikke ut som en veganer hvis man skal bruke stereotypiene som eksempel, men kanskje fordi jeg ikke sier ting som "sykt fett å spise en rå biff" eller noe). Anonymkode: e248d...96c glemte et viktig ord inni der Anonymkode: e248d...96c
infectedsopp Skrevet 6. august 2021 #126 Skrevet 6. august 2021 Her i huset går det helt fint. Vi lager enten doble middager eller den andre henger seg på vegan den dagen. Du må nesten kjenne på det selv hva som er viktigst for deg og om du kan leve sånn i lengden.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #127 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 15.28): Det som gikk mest gjennom hodet mitt var ting som venne- og familiemiddager. Der er det kjøtt, som regel. Skal han bare spise tilbehøret..? Ta med seg noe eget? Skal venner og familie tilpasse..? Anonymkode: e64e4...bb3 Jeg kan gi et råd her. Jeg er singel, men er med på venne- og familiemiddager. Det blir ofte en miks. Hvis jeg inviteres, så spør jeg om jeg skal ta med noe. Sier de nei, så sier jeg ifra at det er bare å spørre meg om de lurer på noe eller vil ha tips. Om vi feks spiser taco, så spiser vi alle det samme. Bare at jeg spiser Planti rømme fra Q-meieriet og bønnetaco i stedet for kjøtt. Ofte hos venninner så blir middagene helt vegansk, men det er fordi dem liker maten og jeg hjelper til så da blir den veldig god haha. De liker også å spise mer miljøvennlig, så de prøver å redusere kjøttinntaket sitt der de kan. De setter pris på å få veiledning og hjelp underveis (altså hjelp gjerne verten så de kan både lære og bli trygg. Det er det jeg gjør og venninnene mine blir stadig mer selvstendig og flinke til å lage vegansk mat). Familien min består av bønder og kokker. De har gjennom årene lært seg hva som skal til og det virker som det går på autopilot nå. Men i starten pleide jeg å ta med "protein" og/eller komme litt før og hjelpe til. Mamma var den som var mest skeptisk i starten, men nå baker hun boller, lager veganske sauser osv som om det er verdens mest naturlige ting for henne. Jeg er egentlig veldig stolt av hvordan familien og venninne mine aksepterer, respekterer og lærer ting ❤️ Håper det blir bra for dere også dersom dere kommer til det stadiet. Lykke til. Anonymkode: e248d...96c 3
Påskekyllingen Skrevet 1. februar #128 Skrevet 1. februar (endret) . Endret 1. februar av Påskekyllingen
AnonymBruker Skrevet 2. februar #129 Skrevet 2. februar Alle mine kjærester har blitt vegetarianere og er det fortsatt, selv om det ble slutt. Utrolig mye god mag og mye bedre for alle, særlig dyrene. Anonymkode: 89892...4a1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #130 Skrevet 2. februar Sånne folk er bare slitsomme. Ikke bare vil alt av måltider preges av hans nykker i stedet for helse og matglede. Men en person som klarer, med seriøs mine, å si at det "er kjipt at dyr må dø for at jeg skal få mat" er så frakoblet fra virkeligheten at vedkommende trenger psykolog. Anonymkode: 5a956...0a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå