AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #101 Skrevet 1. august 2021 Nr 1: Ikke rart det er mange single der ute når det er et problem med forskjellige matvaner. Tenk om han hadde cøliaki? Eller var allergisk? Nr 2: hvorfor er vegetarianer ikke et problem, mens veganer er? Det er enkelt å tilrettelegge maten i hverdagen for en vegetarianer. ( mer vanskelig for en veganer, men fullt mulig) Vegetarianeren kan lage sin rett og du din rett. Eventuelt lag salat og stek kjøtt ved siden av, lag baser av indisk saus og ha tilbehør/kjøtt ved siden av eller del opp sausen så den ene er med kjøtt, den andre med kikerter feks. Anonymkode: 8d701...684 1
Heisann1234 Skrevet 1. august 2021 #102 Skrevet 1. august 2021 Jeg er vegetarianer (spiser fisk et par ganger i mnd da) han er ikke det. Vi er kjempe glad i god mat begge to. Han lager oftest mat til oss, bruker for eksempel soyabits som smaker veldig godt i gryter og diverse. Han synes de smaker bedre enn kylling. Hvis vi spiser pasta så lager vi sausen med grønnsaker. Kjempe digg! I stedefor skinke og bacon i hvit pastasaus, så bruker vi sopp for eksempel. Vi bruker det vi ønsker av topping oppå hver våres pizza eller taco. Null problem. Et par ganger i uka steker han kjøtt til maten. Eller lager noe med kjøttdeig dersom jeg allikevel ikke er hjemme en kveld. Tror det var en fordel for oss at vi kom fra matkulturer der plantemat er vanlig å ha som hovedrett (bønner, kikerter, auberginer, bulgur, ris osv). Så viktigere å krydre maten riktig enn å bruke kjøtt. Altså, joda han har nok tilpassa seg noe, men det er jo positivt. Man behøver ikke å ha kompliserte kjøttretter hele uken. Det er heller ikke bra for jordkloden, for dyra og det er ikke så bærekraftig. Plantebasert kosthold kommer bare til å bli mer og mer vanlig etterhvert som folk blir mer bevisste. Viktig å være litt open minded og fleksibel tenker jeg da. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #103 Skrevet 1. august 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: Nr 1: Ikke rart det er mange single der ute når det er et problem med forskjellige matvaner. Tenk om han hadde cøliaki? Eller var allergisk? Anonymkode: 8d701...684 Jepp. Jeg ble sammen med en veganer. Tenkte ikke 2 sekunder over at det skulle være et problem. Finner man en bra mann så slår man til. At man spiser litt forskjellig spiller ingen rolle. De gode stundene, støtten, kjærligheten og godheten er det som betyr noe. Anonymkode: 8117f...bc5 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #104 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min er like interessert i slike opplevelser som meg, om ikke mer, og har vært det siden jeg traff han for 20 år siden. Så ingen grunn til å bekymre deg for han Vi lever vårt beste liv sammen. Anonymkode: d0bc3...62b Det er synd på mannen din! Utifra dine innlegg her virker du ekstremt kontrollfreak og selvsentrisk. Herregud altså! Hva med å nyte det du putter inn i din egen munn og la partneren være god nok, uavhengig om han vil spise det samme eller ikke. Anonymkode: dcb40...663 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #105 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er synd på mannen din! Utifra dine innlegg her virker du ekstremt kontrollfreak og selvsentrisk. Herregud altså! Hva med å nyte det du putter inn i din egen munn og la partneren være god nok, uavhengig om han vil spise det samme eller ikke. Anonymkode: dcb40...663 Hva om det er han som er mest opptatt av mat av oss? Uansett, rapporterte for regelbrudd. Ingen grunn til å gå til personangrep, når vi diskuterer sak. Anonymkode: d0bc3...62b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #106 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nr 1: Ikke rart det er mange single der ute når det er et problem med forskjellige matvaner. Tenk om han hadde cøliaki? Eller var allergisk? Nr 2: hvorfor er vegetarianer ikke et problem, mens veganer er? Det er enkelt å tilrettelegge maten i hverdagen for en vegetarianer. ( mer vanskelig for en veganer, men fullt mulig) Vegetarianeren kan lage sin rett og du din rett. Eventuelt lag salat og stek kjøtt ved siden av, lag baser av indisk saus og ha tilbehør/kjøtt ved siden av eller del opp sausen så den ene er med kjøtt, den andre med kikerter feks. Anonymkode: 8d701...684 For meg er både veganer og vegetarianer dealbreaker. Anonymkode: d5e3a...7e4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #107 Skrevet 1. august 2021 Jeg er vegetarianer mens kjæresten min ikke er det. Det går helt fint. Anonymkode: f9c41...42a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #108 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva om det er han som er mest opptatt av mat av oss? Uansett, rapporterte for regelbrudd. Ingen grunn til å gå til personangrep, når vi diskuterer sak. Anonymkode: d0bc3...62b Du kan jo ikke snakke for han, du har snakket for deg selv her. Personangrep fordi jeg mener at du er kontrollfreak? 😀Du skriver til en annen at brukere her at vedkommende ikke "høres ut til å være god til å lage mat". Da må du tåle såpass at du virke virker veldig selvsentrisk selv. Når du skriver at DU finner det viktigere at en partner spiser det samme som deg enn noe annet, så sier det sitt. Anonymkode: dcb40...663 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #109 Skrevet 1. august 2021 Hvorfor i alle dager skulle dette være et problem?? Anonymkode: d1198...367 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #110 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 9.55): Når jeg har stått på venteliste til en restaurant i to år, ønsker jeg at vi begge skal kunne spise akkurat det kjøkkenet mener vi skal spise den dagen. Anonymkode: d0bc3...62b Dette er en deal breaker for meg Anonymkode: 5b38d...573 5
WonderWomaan Skrevet 1. august 2021 #111 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 16.37): Kvinne på 28, møtt en fyr to ganger nå. På andre daten da vi skulle spise noe sammen fortalte han at han ikke spiser kjøtt. Liker ikke sjømat heller. Han begynte med det da han flyttet fra et annet land til et tredjeland (ikke Norge), siden han ikke likte smaken på kjøttet der. Sa også at han nå synes det er unødvendig at dyr skal måtte dø for at han skal spise. Han er ikke veganer, spiser ost osv. Jeg synes helt ærlig det var kjipt å høre at han ikke spiser kjøtt. Jeg spiser noen middager hver uke uten, men alle mine «go-to»-retter er kjøtt- og fiskeretter. Er det levbart med en vegetarianer og kjøttspiser sammen? Noen som har erfaringer rundt det? Anonymkode: e64e4...bb3 Jeg er vegetarianer, delvis veganer i perioder. Typen spiser kjøtt. Går helt fint det, ikke noe problem her Var litt krøll i starten ,men begge må respektere hverandres valg.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #112 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg er både veganer og vegetarianer dealbreaker. Anonymkode: d5e3a...7e4 Det er greit det, med forskjellige preferanser. Men syns likevel det er rart. Flott mann på alle måter, men sorry du spiser ikke kjøtt så da er det dealbreaker🙈 Anonymkode: 8d701...684
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #113 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan jo ikke snakke for han, du har snakket for deg selv her. Personangrep fordi jeg mener at du er kontrollfreak? 😀Du skriver til en annen at brukere her at vedkommende ikke "høres ut til å være god til å lage mat". Da må du tåle såpass at du virke virker veldig selvsentrisk selv. Når du skriver at DU finner det viktigere at en partner spiser det samme som deg enn noe annet, så sier det sitt. Anonymkode: dcb40...663 Hvor skrev jeg det? Anonymkode: d0bc3...62b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #114 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er greit det, med forskjellige preferanser. Men syns likevel det er rart. Flott mann på alle måter, men sorry du spiser ikke kjøtt så da er det dealbreaker🙈 Anonymkode: 8d701...684 Det er hele pakken med å være veganer/vegetarianer. En fyr som er det er neppe min type uansett, så jeg er ikke veldig bekymret for å gå glipp av noen flotte menn. Anonymkode: d5e3a...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #115 Skrevet 2. august 2021 TS her, hadde ikke forventet så mange svar! Dette er en fyr jeg har møtt to ganger, men da jeg laget tråden hadde han bedt meg ut en tredje gang. Om han hadde vært veganer hadde jeg helt ærlig ikke orket, det blir veldig forskjellig fra hvordan jeg spiser. Men nå har jeg i alle fall nok av tilbakemeldinger å ta med meg videre. Jeg er glad i å lage mat, og spiser allerede kanskje to måltider i uken uten kjøtt eller fisk, men det er ikke mine beste måltider. Nå vet jeg ikke enda hvor god han er til å lage mat (han sa han lager endel «salater»), så om det er helt fantastisk eller helt dølt aner jeg ikke. Jeg har spist veldig god både vegetar og vegansk mat ute, men det meste er ikke den typen mat man lager i hverdagen. Jeg trener også en del, så må ha litt ekstra proteiner enn gjennomsnittet. Det som gikk mest gjennom hodet mitt var ting som venne- og familiemiddager. Der er det kjøtt, som regel. Skal han bare spise tilbehøret..? Ta med seg noe eget? Skal venner og familie tilpasse..? Anonymkode: e64e4...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #116 Skrevet 2. august 2021 AnyonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 10.22): Elsker at noen er såpass bitter at de tom må bruke søndagsmorgenen på å kverulere på KG Det er ikke kverulering å si at en som spiser fisk ikke er en vegetarianer, det er en ren faktaopplysning. Jeg er ikke avholds om jeg drikker vin men ikke øl eller brennevin. AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 10.23): Vi har ikke kjøtt ved siden av og tilsetter det etterpå med mindre oppskriften er sånn. Hvor skrev jeg at vi gjorde det? Det er ikke noe vanskelig å koke to grytereretter samtidig med kjøtt oppi den ene (som han har ansvar for) og vegetarisk i den andre (som jeg har ansvar for). Eventuelt lager jeg maten slik han vil ha den med kjøtt og alt. Jeg har laget kjøttmat nesten hver dag i 30 år selv om jeg er vegetarianer. Ts, sjekk først om det finnes løsninger. Noen vegetarianere er veldig strenge og fulle av regler, mens andre er litt mer fleksible. Anonymkode: f04fb...e38 Det er selvsagt ikke noe problem å lage to separate middager, men da må man altså lage to separate middager. AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 10.35): Tror det hadde vært vanskelig å være sammen med en som spiste kjøtt på en 'må-ha-kjøtt-måte'. Er selv veganer. Dersom han hadde et bevisst forhold til hva han spiste og dyrevelferd, så kanskje. Men ville vært vanskelig om han var helt ubevisst og uinteressert i dyrevelferd. Anonymkode: ef83d...bcd Mange av oss kjøttetere er svært bevisste på dyrevelferd. Jakter selv, eller kjøper fra jegere, kjøper fra lokale småskala-produsenter på Reko-ringer etc, med mye utetid, foring uten soya og god dyrevelferd. Jeg ville også synes det var vanskelig å ha et forhold til en som ikke brydde seg om dyrevelferd, og som hadde et ubevisst forhold til både ernæring og etikken rundt avl av dyr. En som spiste pølse i brød med ketchup, MacDonalds-burgere og pommefrittes hadde vært en mye større dealbreaker enn en tolerant veganer. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Da må han ha gått ned i vekt og sett bra ut? Jeg kjenner flere som hadde tålt å kjenne på sult.... Anonymkode: 8117f...bc5 Hva slags ufyselig pro-ana holdning er det? Jo tynnere jo bedre? Og hvorfor tror du at en som dropper kjøtt blir tynn? Jeg kjenner mange dvaske veganere. Hvitt brød, sukkerbrød, pasta og cola er for eksempel vegansk. Og de fleste veltrente veldefinerte mennesker med lav fettprosent som jeg vet om (ikke bare de jeg kjenner), spiser både egg, kjøtt og fisk. I tillegg til masse grønnsaker og bær og sånn. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dette var en ganske bastant påstand ut ifra så lite informasjon, men det er kanskje gøy å kalle vegetarianere for dårlige kokker? Anonymkode: b6124...c5a Nei, jeg kjenner flere veganere og vegetarianere som er veldig gode kokker, men ingen av dem lager så simpel mat at de mener det bare er å lage en vegetarisk rett og så «steke litt kjøtt ved siden av», og så tror de det er det samme som om kjøttet og kraftbeina har kokt sammen med resten i mange timer. Anonymkode: 2f093...62d 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #117 Skrevet 2. august 2021 Hei TS. Denne mannen skal du bare droppe...og sende ham RETT til meg!! 😄 En mann som ikke spiser kjøtt, så fantastisk! For meg så er det ikke så viktig hvilke hobbyer en mann har eller hva han liker, men empati er viktig og like lite som jeg kunne vært sammen med en som synes mørkhudede er mindre verdt kunne jeg vært med en som synes det var greit å ta livet av dyr for å få en kortvarig en smaksopplevelse. Anonymkode: c50f0...800 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #118 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei TS. Denne mannen skal du bare droppe...og sende ham RETT til meg!! 😄 En mann som ikke spiser kjøtt, så fantastisk! For meg så er det ikke så viktig hvilke hobbyer en mann har eller hva han liker, men empati er viktig og like lite som jeg kunne vært sammen med en som synes mørkhudede er mindre verdt kunne jeg vært med en som synes det var greit å ta livet av dyr for å få en kortvarig en smaksopplevelse. Anonymkode: c50f0...800 Enig der. Det er så få mannlige veganere/vegetarianere så TS har virkelig «skutt gullfuglen» her. Anonymkode: c92e4...b24 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #119 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 9.37): Festlig at de fleste som sier dette er null stress, er de som er vegetarianere eller veganere selv. Anonymkode: 2f093...62d Jeg er alt etende. Hvordan vet du om alle som skriver i tråden er det? Noen folk er rett og slett mer akspekterende og åpne mot at andre folk har andre meninger og gjør andre valg. Så lenge jeg kan spise kjøtt eller fisk både hjemme og ute, driter jeg i hva daten eller venninnene mine spiser. Anonymkode: d4efc...ad9 2
AnyonymBruker Skrevet 4. august 2021 #120 Skrevet 4. august 2021 On 8/2/2021 at 3:43 PM, AnonymBruker said: Det er ikke kverulering å si at en som spiser fisk ikke er en vegetarianer, det er en ren faktaopplysning. Jeg er ikke avholds om jeg drikker vin men ikke øl eller brennevin. Anonymkode: 2f093...62d En faktaopplysning ingen andre trengte for å vite hva personen du quotet mente. Du bremser opp en tråd og snakker nedlatende til noen siden de ikke er oppdatert på hva forskjellige dietter heter.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå