AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #61 Skrevet 31. juli 2021 Lafamiglia skrev (Akkurat nå): Hvorfor i all verden er du interessert i min oppfatning rundt det? Men ja, i mine øyne er du kanskje det. Når det er sagt, drikker jeg ikke særlig mye vin selv, men jeg synes det virkelig hører med til maten når man f.eks. er på en restaurant i toppklasse. Hahaha. det ante meg at du ville synes det. Det sier mer om deg enn meg. Anonymkode: d4efc...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #62 Skrevet 31. juli 2021 Lafamiglia skrev (4 minutter siden): Jeg tror ganske sikkert at folk som er over gjennomsnittet interessert i mat, er veldig klare over at man kan lage mye god vegetarmat. Jeg tipper til og med at matinteresserte spiser veldig mye mer vegetarmat og veganmat enn folk flest. Det liker jeg også å tro, og det var ikke de jeg siktet til med mitt innlegg. Anonymkode: 4bcf4...325
Drizzt Skrevet 31. juli 2021 #63 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror heller det er du som ikke forstår. Det må man gjøre med en VEGANER, men ikke en vegetarianer. Og det andre du nevner ser jeg ikke problemmet med, det er ingen ekstra jobb for noen. Så.. forsto du nå? Anonymkode: d4efc...ad9 Jeg gjentar - Det har ikke vært snakk om forskjell mellom veganer og vetarianer og ja, man lager 2 retter og tilrettelegger også for vegetarianere. Jeg ser for meg hvordan man lager middag og han spiser bare grønnsakene eller lager seg noe annet hvis kjøttet er blandet i maten slik for eksempel pytt i panne eller lasagna er. Eller at man er på bryllup og han får servert bare kokte poteter med kokte brokkoli og litt saus mens resten koser seg med deilig kjøttstykke. Eller når man er ute og griller på sommeren, så spiser pappa bare maisen som ble grillet eller andre grønnsaker. Kanskje bare pølsebrødet med litt ketchup og sennep på? Les nøye. Så forklar meg hvordan han vil spise lasagnaen hun har laget, grillkjøttet hun har grillet, kjøttstykket han får servert på bryllupet. Siden han ''bare'' er vegetarianer og ikke krever noe form av tilrettelegging og egen mat ifølge deg. Vær saklig i svaret. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #64 Skrevet 31. juli 2021 4 minutter siden, Lafamiglia said: Jeg tror ganske sikkert at folk som er over gjennomsnittet interessert i mat, er veldig klare over at man kan lage mye god vegetarmat. Jeg tipper til og med at matinteresserte spiser veldig mye mer vegetarmat og veganmat enn folk flest. Bor med en gourmetkokk utdannet i Frankrike og jobbet på stjernerestaurant. Han er uenig med det du skriver her. Anonymkode: 036da...a8f 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #65 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det liker jeg også å tro, og det var ikke de jeg siktet til med mitt innlegg. Anonymkode: 4bcf4...325 Så søtt Anonymkode: d4efc...ad9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #66 Skrevet 31. juli 2021 Jeg spiser kjøtt og samboeren min gjør ikke, har gått helt fint å lage mat hjemme! På resturant er det et ikke - problem. Anonymkode: f46df...4cc 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #67 Skrevet 31. juli 2021 Drizzt skrev (Akkurat nå): Jeg gjentar - Det har ikke vært snakk om forskjell mellom veganer og vetarianer og ja, man lager 2 retter og tilrettelegger også for vegetarianere. Jeg ser for meg hvordan man lager middag og han spiser bare grønnsakene eller lager seg noe annet hvis kjøttet er blandet i maten slik for eksempel pytt i panne eller lasagna er. Eller at man er på bryllup og han får servert bare kokte poteter med kokte brokkoli og litt saus mens resten koser seg med deilig kjøttstykke. Eller når man er ute og griller på sommeren, så spiser pappa bare maisen som ble grillet eller andre grønnsaker. Kanskje bare pølsebrødet med litt ketchup og sennep på? Les nøye. Så forklar meg hvordan han vil spise lasagnaen hun har laget, grillkjøttet hun har grillet, kjøttstykket han får servert på bryllupet. Siden han ''bare'' er vegetarianer og ikke krever noe form av tilrettelegging og egen mat ifølge deg. Vær saklig i svaret. Igjen man må ikke lage to retter til en vegetarianer. Anonymkode: d4efc...ad9
Benazim Skrevet 31. juli 2021 #68 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor med en gourmetkokk utdannet i Frankrike og jobbet på stjernerestaurant. Han er uenig med det du skriver her. Anonymkode: 036da...a8f Men så er jo også Frankrike kjent som et u-land når det gjelder vegetarmat. (Det samme gjelder forresten Spania.) 2
Benazim Skrevet 31. juli 2021 #69 Skrevet 31. juli 2021 Og for øvrig snakket jeg om den jevne, matinteresserte nordmann, og ikke om kokker og andre restaurantansatte.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #70 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg står ikke på venteliste i 2-3 år, betaler tusenlapper for reisen alene, mange tusen for et måltid, for å ikke smake akkurat det kokken mener jeg bør smake av det de har å tilby. Anonymkode: d0bc3...62b Hvor er det man må vente så lenge på å komme til for å spise? Og jeg vil ikke tro at et slikt restaurantbesøk er så hverdagskost at det bør utgjøre en stor forskjell. Anonymkode: f46df...4cc 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #71 Skrevet 31. juli 2021 Lafamiglia skrev (1 minutt siden): Og for øvrig snakket jeg om den jevne, matinteresserte nordmann, og ikke om kokker og andre restaurantansatte. Da er du på bærtur. Om du mener at de fleste mat intresserte spiser mye vegansk og vegetarisk enn de fleste. Nå prater du mye tull må jeg si. Anonymkode: d4efc...ad9 3
Drizzt Skrevet 31. juli 2021 #72 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Igjen man må ikke lage to retter til en vegetarianer. Anonymkode: d4efc...ad9 Hva spiser vegetarianeren når det serveres lasagna eller pytt i panne? Begge har kjøtt i seg. Ellers ja, man kan spise bare grønnsakstilbehøret mens alle andre koser seg med kjøttet i tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #73 Skrevet 31. juli 2021 Drizzt skrev (1 minutt siden): Ellers ja, man kan spise bare grønnsakstilbehøret Ja, man kan faktisk bare gjøre det uten at det er noe problem ja 😊 Anonymkode: d4efc...ad9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #74 Skrevet 31. juli 2021 Godt gift med vegetarianer (som riktignok spiser sjømat). Jeg liker det veldig godt med han 😊 Vi spiser nok sunnere som familie på grunn av det. Anonymkode: 4e1bf...016
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #75 Skrevet 31. juli 2021 Jeg er vegetarianer og har stort sett vært sammen med kjøttspisere. Det går fint det, vi lager kjøtt ved siden av, eller lager en lasagne med kjøtt og en annen med grønnsaker. Den samme tomatsausen og hvite sausen bruker vi oppi begge, så det er jo ikke noe problem. Han steker kjøttet og jeg steker grønnsakene. På pizzaen tar vi kjøtt på halve. Pytt i panne kan stekes i to stekepanner, en med kjøtt og en med grønnsakene. Etc. Har aldri vært noe problem, men så lager jeg mye av maten. Til gryteretter tar vi av noe og har kjøtt oppi ene gryten og ikke den andre. Kjæresten mine har selv sagt at de knapt tenker over at jeg er vegetarianer. Jeg snakker ikke om det og lager ikke noe styr av det. På restaurant har de alltid noe jeg kan spise og i besøk tar jeg med egen mat eller spiser tilbehøret. Jeg kjenner mange som spiser mye vegetarmat da, så det er sjelden noe problem å bli invitert til dem. Anonymkode: f04fb...e38 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #76 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nemlig, ingen sier at DU skal velge den vegetariske menyen, det kan vegetarian.. Sorry ser ikke problemmet at dere velger to foskjellige menyer. Blir som den ene vil ha kjøtt og den andre vil ha fisk. Snakk om lage storm i vannglass. Er det veganer det er snakk, DA kan jeg skjønne det. for da er det litt vansligere, anbefaler og ikke lage ting vanskeligere enn det behøver å være.. Anonymkode: d4efc...ad9 Det blir et problem; - På den snevre skalldyrrestauranten i havgapet. Som kun tilbyr skalldyr platau for to. Alternativet til noe av det beste jeg vet er da å bestille en enkel fiskerett i stedet. Og ikke tilbyr de gode vegetaralternativer heller. - På reise utenfor urbane strøk i for eksempel Sør Afrika, eller Brasil, der du knapt vet hva slags kjøtt du får servert, bare at det smaker vanvittig autentisk og godt. - I Frankrike, generelt. De himler med øynene på en del av mine favorittrestauranter om du ber om noe annet enn det de velger å servere. Og ikke minst hjemme. Der jeg vil bruke timer på å lage en god lammecurry, lager avansert kraft på skrog og bein som integreres i ulike retter, og foretrekker animalsk gelatin. Der jeg i jula bruker mye tid på å lage pateer, sild, lammeruller, med mer. Jeg ORKER ikke ha en kjæreste som da trenger et vegetariansk alternativ til slik fantastisk mat. Anonymkode: d0bc3...62b 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #77 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det blir et problem; - På den snevre skalldyrrestauranten i havgapet. Som kun tilbyr skalldyr platau for to. Alternativet til noe av det beste jeg vet er da å bestille en enkel fiskerett i stedet. Og ikke tilbyr de gode vegetaralternativer heller. - På reise utenfor urbane strøk i for eksempel Sør Afrika, eller Brasil, der du knapt vet hva slags kjøtt du får servert, bare at det smaker vanvittig autentisk og godt. - I Frankrike, generelt. De himler med øynene på en del av mine favorittrestauranter om du ber om noe annet enn det de velger å servere. Og ikke minst hjemme. Der jeg vil bruke timer på å lage en god lammecurry, lager avansert kraft på skrog og bein som integreres i ulike retter, og foretrekker animalsk gelatin. Der jeg i jula bruker mye tid på å lage pateer, sild, lammeruller, med mer. Jeg ORKER ikke ha en kjæreste som da trenger et vegetariansk alternativ til slik fantastisk mat. Anonymkode: d0bc3...62b Det blir et problem fordi DU gjør det til et problem. Anonymkode: d4efc...ad9 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #78 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det blir et problem fordi DU gjør det til et problem. Anonymkode: d4efc...ad9 Nettopp. Og sier derfor at et slikt kostholdsvalg ville vært dealbreaker for meg. Anonymkode: d0bc3...62b 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #79 Skrevet 1. august 2021 Festlig at de fleste som sier dette er null stress, er de som er vegetarianere eller veganere selv. Selvsagt er det ikke noe problem for dere! For meg hadde det vært en dealbreaker. Så slitsomt å nesten aldri kunne spise sammen! For å lage maten vegetarisk og ha noe kjøtt ved siden av, er på ingen måte det samme. Langtidskokte gryter, man kan ikke bare tilsette noe kjøtt etterpå da. En wok smaker ikke det samme om man ikke steker kjøttet/fisken sammen med resten. En saus uten kraft i blir ikke i nærheten like god. Nei, kresne mennesker som ikke spiser NOE kjøtt eller fisk er like stusselig som mennesker som ikke spiser grønnsaker - det siste hadde også vært dealbreaker. Kresen er forresten et dårlig ord, for da høres man kvalitetsbevisst ut. Det er man jo ikke om man ikke liker NOEN form for kjøtt eller fisk. En kresen person, som ikke spiser ting som pølser, medisterkaker, kneipbrød, kerchup, thousand island, frityrstekt mat eller burgere, hadde absolutt ikke vært dealbreaker. Anonymkode: 2f093...62d 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #80 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er vegetarianer og har stort sett vært sammen med kjøttspisere. Det går fint det, vi lager kjøtt ved siden av, eller lager en lasagne med kjøtt og en annen med grønnsaker. Den samme tomatsausen og hvite sausen bruker vi oppi begge, så det er jo ikke noe problem. Han steker kjøttet og jeg steker grønnsakene. På pizzaen tar vi kjøtt på halve. Pytt i panne kan stekes i to stekepanner, en med kjøtt og en med grønnsakene. Etc. Har aldri vært noe problem, men så lager jeg mye av maten. Til gryteretter tar vi av noe og har kjøtt oppi ene gryten og ikke den andre. Kjæresten mine har selv sagt at de knapt tenker over at jeg er vegetarianer. Jeg snakker ikke om det og lager ikke noe styr av det. På restaurant har de alltid noe jeg kan spise og i besøk tar jeg med egen mat eller spiser tilbehøret. Jeg kjenner mange som spiser mye vegetarmat da, så det er sjelden noe problem å bli invitert til dem. Anonymkode: f04fb...e38 Dere høres ikke ut som dere er særlig gode til å lage mat, så da er det kanskje uproblematisk. Å ha kjøtt ved siden av og tilsette etterpå smaker bare på ingen måte det samme. Anonymkode: 2f093...62d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå