Benazim Skrevet 31. juli 2021 #41 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vet hva jeg klarer fint å gå på resutanter med venninner hvor alle spiser forskjellige retter, noen spiser det sammme fortsatt snakke om maten med stor glede 😄 Anonymkode: d4efc...ad9 Det klarer jeg helt fint også. Med stor glede. Men det var ikke det jeg snakket om. Det jeg snakket om, var at når man er i et langvarig forhold, så er det for meg, og for enkelte andre som er veldig matinteresserte, viktig at man kan dele matopplevelser på restaurant. Og for meg ville det derfor vært håpløst å ha en mann som avstår fra store matvaregrupper.
AliceNextDoor Skrevet 31. juli 2021 #42 Skrevet 31. juli 2021 Personlig hadde det vært uaktuelt. Jeg liker mat og spesielt oppleve annen mat. Det er en viktig bit av det å oppleve andre land og kulturer for min del, og om den jeg er sammen med ikke kan dele dette med meg uansett årsak så er det faktisk et skår i gleden. Det samme blir jo et tema når vi skal lage mat sammen eller en av oss skal lage mat til oss begge. Det er fullstendig uaktuelt for meg å legge om til et vegansk kosthold. For meg blir det nesten sidestilt med et religiøst prinsipp; om man ikke kan ta del i diverse aktiviteter eller spise diverse mat på grunn av religiøs eller prinsippiell overbevisning - hva er forskjellen? Ville det vært det samme med allergier? Jeg tviler på at det hadde vært så konsekvent mot en så stor gruppe matprodukter som det å ikke ville spise kjøtt. Og eller fisk. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #43 Skrevet 31. juli 2021 Lafamiglia skrev (1 minutt siden): Det klarer jeg helt fint også. Med stor glede. Men det var ikke det jeg snakket om. Det jeg snakket om, var at når man er i et langvarig forhold, så er det for meg, og for enkelte andre som er veldig matinteresserte, viktig at man kan dele matopplevelser på restaurant. Og for meg ville det derfor vært håpløst å ha en mann som avstår fra store matvaregrupper. Store matvaner ja 😄 Glad for at mine kjærester og venninner ikke har dumpet meg fordi jeg ikke drikker vin. For da kan vi snakke om maten og hvor mye vinen løfter matsmaken 😄 Anonymkode: d4efc...ad9 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #44 Skrevet 31. juli 2021 strapaziert skrev (2 minutter siden): Personlig hadde det vært uaktuelt. Jeg liker mat og spesielt oppleve annen mat. Det er en viktig bit av det å oppleve andre land og kulturer for min del, og om den jeg er sammen med ikke kan dele dette med meg uansett årsak så er det faktisk et skår i gleden. Det samme blir jo et tema når vi skal lage mat sammen eller en av oss skal lage mat til oss begge. Det er fullstendig uaktuelt for meg å legge om til et vegansk kosthold. For meg blir det nesten sidestilt med et religiøst prinsipp; om man ikke kan ta del i diverse aktiviteter eller spise diverse mat på grunn av religiøs eller prinsippiell overbevisning - hva er forskjellen? Ville det vært det samme med allergier? Jeg tviler på at det hadde vært så konsekvent mot en så stor gruppe matprodukter som det å ikke ville spise kjøtt. Og eller fisk. Igjen han er ikke veganer. kan ikke folk lese? Veganer er vi alle enig med hadde vært et problem, men vegetarianer derimot nei.. Anonymkode: d4efc...ad9 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #45 Skrevet 31. juli 2021 Har to lange samboerskap med kjøttetere bak meg, og det har vært null problem. Det har stort sett vært jeg som har laget middag, og jeg har null problemer med å lage kjøttretter, jeg bare lager alternativer til meg selv. Eller ekstra grønnsaker eller noe. La ikke akkurat så mye energi i det, vi spiste jo som regel bortimot det samme. Legger meg ikke borti hva andre spiser, og det var aldri et samtaleemne heller. Aldri et problem når vi skulle spise ute heller. Synd at mange skal komplisere og lage problemer ut av ingenting. Anonymkode: 910a6...aad 8
Drizzt Skrevet 31. juli 2021 #46 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man må ikke det ved vegetarianer, en veganger ja, men ikke vegatarianer. Helt utrolig at folk ikke vet forskjell på det i 2021 😂 Anonymkode: d4efc...ad9 Det utrolige er at du ikke leser innlegget du siterer og svarer på. Det har ikke vært snakk om forskjell mellom veganer og vetarianer og ja, man lager 2 retter og tilrettelegger også for vegetarianere. Jeg ser for meg hvordan man lager middag og han spiser bare grønnsakene eller lager seg noe annet hvis kjøttet er blandet i maten slik for eksempel pytt i panne eller lasagna er. Eller at man er på bryllup og han får servert bare kokte poteter med kokte brokkoli og litt saus mens resten koser seg med deilig kjøttstykke. Eller når man er ute og griller på sommeren, så spiser pappa bare maisen som ble grillet eller andre grønnsaker. Kanskje bare pølsebrødet med litt ketchup og sennep på? Så ... forsto du nå? 1
AliceNextDoor Skrevet 31. juli 2021 #47 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen han er ikke veganer. kan ikke folk lese? Veganer er vi alle enig med hadde vært et problem, men vegetarianer derimot nei.. Anonymkode: d4efc...ad9 Jo, jeg leste det. Men hvis du leser hva JEG skrev så brukte jeg det som eksempel for å konkretisere. Effekten er den samme, og det er likegyldig hva åraken er. Det hadde ikke fungert særlig godt for meg fordi jeg liker å kunne dele opplevelser, også om mat. Jeg forventer at man kan dele oppgaven om tilberedelse av mat når man er et par, og jeg kommer ikke til å kunne være fornøyd med den tilpassingen det måtte kreve. Det er faktisk litt som forrige forholdet mitt. Han ville knapt ha grønnsaker, og var direkte umoden i matveien med stort sett gatekjøkkenmat. Det er minst like plagsomt, og jeg vil aldri inn et sånt "mat-diktatur" igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #48 Skrevet 31. juli 2021 Lafamiglia skrev (9 minutter siden): Det klarer jeg helt fint også. Med stor glede. Men det var ikke det jeg snakket om. Det jeg snakket om, var at når man er i et langvarig forhold, så er det for meg, og for enkelte andre som er veldig matinteresserte, viktig at man kan dele matopplevelser på restaurant. Og for meg ville det derfor vært håpløst å ha en mann som avstår fra store matvaregrupper. Betyr det at du forventer at partneren din skal spise samme rett som deg på restaurant? Anonymkode: 3f6d2...886 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #49 Skrevet 31. juli 2021 Drizzt skrev (2 minutter siden): Det utrolige er at du ikke leser innlegget du siterer og svarer på. Det har ikke vært snakk om forskjell mellom veganer og vetarianer og ja, man lager 2 retter og tilrettelegger også for vegetarianere. Jeg ser for meg hvordan man lager middag og han spiser bare grønnsakene eller lager seg noe annet hvis kjøttet er blandet i maten slik for eksempel pytt i panne eller lasagna er. Eller at man er på bryllup og han får servert bare kokte poteter med kokte brokkoli og litt saus mens resten koser seg med deilig kjøttstykke. Eller når man er ute og griller på sommeren, så spiser pappa bare maisen som ble grillet eller andre grønnsaker. Kanskje bare pølsebrødet med litt ketchup og sennep på? Så ... forsto du nå? Tror heller det er du som ikke forstår. Det må man gjøre med en VEGANER, men ikke en vegetarianer. Og det andre du nevner ser jeg ikke problemmet med, det er ingen ekstra jobb for noen. Så.. forsto du nå? Anonymkode: d4efc...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #50 Skrevet 31. juli 2021 strapaziert skrev (3 minutter siden): Jo, jeg leste det. Men hvis du leser hva JEG skrev så brukte jeg det som eksempel for å konkretisere. Effekten er den samme, og det er likegyldig hva åraken er. Det hadde ikke fungert særlig godt for meg fordi jeg liker å kunne dele opplevelser, også om mat. Jeg forventer at man kan dele oppgaven om tilberedelse av mat når man er et par, og jeg kommer ikke til å kunne være fornøyd med den tilpassingen det måtte kreve. Det er faktisk litt som forrige forholdet mitt. Han ville knapt ha grønnsaker, og var direkte umoden i matveien med stort sett gatekjøkkenmat. Det er minst like plagsomt, og jeg vil aldri inn et sånt "mat-diktatur" igjen. Nei, det er ikke samme. Anonymkode: d4efc...ad9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #51 Skrevet 31. juli 2021 Herregud. Det går an å dele matopplevelser selv om man spiser forskjellig. Skjønner seriøst ikke at folk kan henge seg så opp i det. Bestill hver deres jævla rett på den fancy michelin-restauranten og diskuter og del opplevelser. Tenk så gøy å kunne bestille noe hver for seg og fortelle om den smaksopplevelsen man får. Kanskje du, som er kjøtteter, klarer å innse at det finnes så mye mer her i verden enn bare kjøtt. Det er SÅ mye der ute som ikke er kjøtt, som er dritgodt. Klarer ikke fatte at folk fremdeles ikke har fått det med seg. Anonymkode: 4bcf4...325 7
Benazim Skrevet 31. juli 2021 #52 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Betyr det at du forventer at partneren din skal spise samme rett som deg på restaurant? Anonymkode: 3f6d2...886 Nei, selvfølgelig ikke. Men noen ganger spiser vi på restauranter hvor de bare serverer én (lang) meny bestående av ulike retter, og ikke minst, koser vi oss i helgene med å lage veldig god mat, gjerne med litt eksklusive og dyre ingredienser. Og det er viktig for meg. Så for meg er det viktig å ha en mann som ikke har innført restriksjoner i kostholdet sitt, eller som i tilfellet med daten til TS, har en barnslig tilnærming til mat gjennom f.eks. å ikke like sjømat. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #53 Skrevet 31. juli 2021 Lafamiglia skrev (1 minutt siden): Nei, selvfølgelig ikke. Men noen ganger spiser vi på restauranter hvor de bare serverer én (lang) meny bestående av ulike retter, og ikke minst, koser vi oss i helgene med å lage veldig god mat, gjerne med litt eksklusive og dyre ingredienser. Og det er viktig for meg. Så for meg er det viktig å ha en mann som ikke har innført restriksjoner i kostholdet sitt, eller som i tilfellet med daten til TS, har en barnslig tilnærming til mat gjennom f.eks. å ikke like sjømat. Hahahaha! Anonymkode: d4efc...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #54 Skrevet 31. juli 2021 Lafamiglia skrev (1 minutt siden): Nei, selvfølgelig ikke. Men noen ganger spiser vi på restauranter hvor de bare serverer én (lang) meny bestående av ulike retter, og ikke minst, koser vi oss i helgene med å lage veldig god mat, gjerne med litt eksklusive og dyre ingredienser. Og det er viktig for meg. Så for meg er det viktig å ha en mann som ikke har innført restriksjoner i kostholdet sitt, eller som i tilfellet med daten til TS, har en barnslig tilnærming til mat gjennom f.eks. å ikke like sjømat. Barnslig svar fortjenner barnslig svar 😅 Anonymkode: d4efc...ad9 1
Benazim Skrevet 31. juli 2021 #55 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud. Det går an å dele matopplevelser selv om man spiser forskjellig. Skjønner seriøst ikke at folk kan henge seg så opp i det. Bestill hver deres jævla rett på den fancy michelin-restauranten og diskuter og del opplevelser. Tenk så gøy å kunne bestille noe hver for seg og fortelle om den smaksopplevelsen man får. Kanskje du, som er kjøtteter, klarer å innse at det finnes så mye mer her i verden enn bare kjøtt. Det er SÅ mye der ute som ikke er kjøtt, som er dritgodt. Klarer ikke fatte at folk fremdeles ikke har fått det med seg. Anonymkode: 4bcf4...325 Jeg tror ganske sikkert at folk som er over gjennomsnittet interessert i mat, er veldig klare over at man kan lage mye god vegetarmat. Jeg tipper til og med at matinteresserte spiser veldig mye mer vegetarmat og veganmat enn folk flest.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #56 Skrevet 31. juli 2021 Lafamiglia skrev (Akkurat nå): Jeg tror ganske sikkert at folk som er over gjennomsnittet interessert i mat, er veldig klare over at man kan lage mye god vegetarmat. Jeg tipper til og med at matinteresserte spiser veldig mye mer vegetarmat og veganmat enn folk flest. Er jeg barnslig for det jeg ikke liker vin? Jeg vet at for dere matsnobber er vin (drikken) like viktig som maten? Bare lurer. Anonymkode: d4efc...ad9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #57 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnslig svar fortjenner barnslig svar 😅 Anonymkode: d4efc...ad9 Her er det vel strengt tatt bare du som er barnslig. Vi skjønner at DU ikke er en mat-entusiast, men la nå andre få være det da Anonymkode: a3fee...854 1
Benazim Skrevet 31. juli 2021 #58 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er jeg barnslig for det jeg ikke liker vin? Jeg vet at for dere matsnobber er vin (drikken) like viktig som maten? Bare lurer. Anonymkode: d4efc...ad9 Hvorfor i all verden er du interessert i min oppfatning rundt det? Men ja, i mine øyne er du kanskje det. Når det er sagt, drikker jeg ikke særlig mye vin selv, men jeg synes det virkelig hører med til maten når man f.eks. er på en restaurant i toppklasse. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #59 Skrevet 31. juli 2021 Nei, det hadde jeg ikke orket. En ting er allergi, en annen ting er selvvalgt motstander mot brorparten av det jeg spiser til vanlig, så det hadde ikke vært noe for meg. Anonymkode: 036da...a8f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #60 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det vel strengt tatt bare du som er barnslig. Vi skjønner at DU ikke er en mat-entusiast, men la nå andre få være det da Anonymkode: a3fee...854 Jeg er faktis en mat-entusiast, elsker all mat dog ikke alkohol. Og jeg krever ikke at mine dater og kjærester skal spise akkurat det samme som meg på restaurant Anonymkode: d4efc...ad9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå