Gå til innhold

Det var virkelig en "slapp" grønnfarge ​ 😜 Har du erfaringer med farger på ting som ikke ble helt slik som du tenkte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjøpte garn som hadde det innbydende fargenavnet Sterk Lime, og hva fikk jeg?😜

Jeg fant visst opp et nytt uttrykk da jeg sa for meg selv mens jeg åpnet pakken med garnet "det var virkelig en slapp grønnfarge" :hoho:

Hvorfor sa jeg det? Sikkert fordi fargen var som slappe sylteagurker på glass.

Har du erfaringer med farger på ting som ikke ble helt slik som du tenkte?

Anonymkode: 51fd0...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Irriterende når ting komme i en annen farge enn det som er på bildet. Når noe har en farge som blir veldig påvirket av lysforholdene burde det opplyses og det burde være bilde av produktet i ulike lysforhold. 

Anonymkode: 053a2...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Irriterende når ting komme i en annen farge enn det som er på bildet. Når noe har en farge som blir veldig påvirket av lysforholdene burde det opplyses og det burde være bilde av produktet i ulike lysforhold. 

Anonymkode: 053a2...838

Enig med deg. Det hadde vært lurt om flere nettbutikker hadde tilbydt å sende fysiske fargeprøver av de tingene vi vurderer å kjøpe. Noen garnbutikker selger fargeprøver av enkelte garn, og noen tapet- og møbelbutikker selger tapetprøver og stoffprøver.

Anonymkode: 51fd0...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sett ett par sider ta bilde av produkter i forskjellig lys, syns alle burde gjøre det! 

Anonymkode: 9e1a2...f7e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ravelry kan man søke på garn, og se bilder brukere har lagt ut av garnet. Det er tidvis helt utrolig hvordan en farge fremstår alt etter lysforhold, som f.eks her: https://www.ravelry.com/stash/search#colorway-link=404-grey&photo=yes&view=thumbs&yarn-link=rauma-finullgarn

og her: https://www.ravelry.com/stash/search#colorway-link=482-navy&photo=yes&view=thumbs&yarn-link=rauma-finullgarn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du googler produsent, garnnavn og nummer og trykker "bilder" vil du jo få bilder av garn og prosjekter tatt i alle mulige lyssettinger, det gjør det mye enklere å se hvilken farge som er mest realistisk :jepp: Jeg strikker ikke selv, men bruker ofte samme fremgangsmåten for å sjekke fargen på andre ting jeg skal kjøpe.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...