Gå til innhold

Hvor ofte og hvor mange timer trener du i uka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid trent siden jeg var 16 og har hatt pauser som et år eller måneder og jeg er nå 39 år gammel(kvinne)

Før så trente jeg alltid 1t x5-6 ganger i uka. Det gjorde at jeg ble lei i lengden. Jeg trener sal-timer og i studio på SATS.

Men nå er det slik st jeg trener to timer fire ganger i uka. Hver tirsdager trener jeg 3 timer på rad. Får veldig mange kommentarer at jeg trener for mye osv.

hva er normalt? Nå trener jeg for helsen og for at vekten skal være stabil..

Anonymkode: 8e16a...926

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trener hver dag, økter på 75-100min. Har jeg gjort de siste fem-seks årene. 

Anonymkode: dd12e...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden trener jeg stort sett hver dag. 4-5 styrkeøkter 2-3 kardio/motbakkeløp/langløp i uken. Noen uker legger jeg inn hviledag. Begynner å bli gammel og kjenner kroppen min godt med tanke på belastning/skader etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt fokus er helse og stramme litt opp.

For tiden: 3* styrkevideo á 30 min i uka, varmer opp med 30 min cardio-video for det meste. Litt cardio de andre dagene (30-60 min), en dag helt fri, ved fint vær gåtur i stedet.

Anonymkode: 0d2c3...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

3-4 ganger i uka, fra 45min til 2t litt etter som👌

Endret av Elder Millennial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er litt forskjellig. Annenhver dag i alle fall, og av og til hver dag. Løping og en saltime i uka. 

Anonymkode: 85b3b...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg løper 3 ganger i uka, men jeg burde kanskje supplert med litt styrketrening. Ikke noen fan av treningsstudio.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 økter om dagen. Ligger på 15 timer i uka nå. Det er litt under pari. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20-25 timer i uka før. 2 timer nå. Begynner å legge på meg. Merker livskvaliteten går ned. Skal begynne å trene igjen. Bare ikke så forbanna mye. Det er virkelig ikke sunt å trene så mye. 

Anonymkode: e6e78...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det varierer. Elsker langløp og kan fint løpe i to timer. Trener styrke 2-4 ganger i uken men det tar ca 45 min. Trener styrke for å ikke se ut som et pinnedyr og for å styrke de delene av kroppen som trenger det for å holde ut løpingen. Trener ikke pga vekt men pga trivsel. 
Trening skal være gøy og noe som gir deg noe. Når det blir en «mani» og en tvangstanke om at man skal trene mest mulig for å være over pari blir det ikke lenger treningsglede men treningstvang. Da forbedrer man ikke kroppen men tyner den. Ser sikkert bra ut på treningsklokkeappen men er lite lønnsomt om det er helsen man prioriterer. 

Anonymkode: 88c49...72b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener 1,5 timers økt 4-5 ganger i uken :)

Anonymkode: e79a2...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fint at du har gode rutiner med trening! Jeg er samme alder og merker godt at treningsinnsatsen må økes nå for å holde vekta stabil (siden jeg når jeg trener også er mye flinkere til å begrense lørdagsgodt til lørdag). Jeg prøver å få til minst én cardio og 1-2 funksjonell styrke i uka, og supplerer med et par raske gåturer i bakker på de resterende dagene. Er ganske godt fornøyd om jeg får til 5 økter totalt på ei uke, selv om intensiteten gjerne burde vært høyere på noen av dem. Det får bli neste mål 🙂

Anonymkode: fae1a...5aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har 3-5 økter i uken, rundt 1 time per økt (styrke og cardio). Men bortsett fra "høy puls og rennende svette" øker så går jeg mye fjellturer, går kveldsturer med venninner, sykler til jobb. Sånn hverdagsaktivitet i sone 1.

Anonymkode: dd43a...10b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrke 4x per uke; ofte oppmot 3 t hver gang (mest fordi tunge vekter og mange sett tar tid).

Kardio i ulik form 2-3 x45-60 min høy intensitet

Går ellers 50-60 min hver dag 

Dager jeg tar treningsfri går jeg gjerne en fjelltur på 90-120 min, eller en annen aktivitet som klatring, eller en eller annen power walk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stort sett 10-15 timer i løpet av uka. Kommer an på hvor harde økter, en rolig 3 timer gir mange timer, mens en intervall ikke gir mange timer, men trenger mye restutisjon.

Anonymkode: 0aab4...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 5-6 ganger i uka. Alt fra 45 min til 2 timer, avhenging av intensitet. 

Jeg liker å trene, å det er en naturlig del av dagen min, men når kroppen signaliserer at jeg trenger en hviledag så tar jeg selvsagt det. Vanligvis er det på søndager, men av og til trenger jeg også en midt i uka.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mange pushups og knebøy som jeg klarer hver kveld. Pullup innimellom. Ser bedre ut enn de aller fleste kvinner jeg møter... Det skal ikke mye til. På en måte føles det bra, for jeg er egentlig lat og liker at jeg har såpass synlige resultatet av så liten innsats

Anonymkode: df8a9...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...