AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #21 Skrevet 29. juli 2021 Jeg har ME og til tider alvorlig ME hvor jeg er totalt sengeliggende. Heldigvis er ikke MEen alltid like ille og jeg kan ha noen fine dage, men det er overhode ingen arbeidsgivere som vil ansette noen som har en så ustabil dagsform. Med ME-en fikk jeg flere diagnoser, men de er ikke grunnen til min ung ufør. Vært syk i 15 år. Er nå 32. Anonymkode: b7f7e...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #22 Skrevet 29. juli 2021 Jeg er ufør fordi jeg har masse psykiske lidelser, fordi jeg ble mobbet psykisk og fysisk fra 2 klasse og ut 9 klasse. Jeg har fått psykolog behandling i 6 år, prøvd å jobbe uten hell. Ingenting har hjelpt meg å bli bedre. så måtte bare bli uføretrygdet Anonymkode: d8dc8...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #24 Skrevet 29. juli 2021 NAV bestemte det. Anonymkode: 11dec...cad
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #25 Skrevet 29. juli 2021 Jeg har autismespekterlidelse. Anonymkode: 531e9...ca4 3
prt90 Skrevet 29. juli 2021 #26 Skrevet 29. juli 2021 I følge NAV sin statistikk er de fleste uføretrygdet pga psykiske lidelser. Blandt de over 50 er det mer vanlig med muskel og skjelett plager.
Folivora Skrevet 29. juli 2021 #27 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det har ingen noe med. Anonymkode: 880b0...871 Jo så absolutt. Dette kan jeg gjøre lovlig: Når du mottar penger fra det offentlige så er det ikke en privatsak. Personnummer heter offentlighetsnummer nå. Hvis jeg vil så kan jeg sjekke eksakt beløp du får fra NAV. Jeg kan også sjekke hvor mye gjeld du har uten å ha kontakt med offentlige registre. Offentlig registre vil være mer korrekt. Videre kan jeg sjekke om du leaser eller eier bil. Om du har forsikring og EU-kontroll. Hvorfor du er ufør er det din rett og bestemme om du ønsker å dele. Ingen har noe med helseopplysningene dine å gjøre, men norske borgere har opplevd problemer med å få helseforsikring i USA. Dette er norske borgere som ikke har opplyst om besøk hos psykolog eller ernæringsspesialist. Begge er ved god helse. Begge hadde latt jobben søke for seg hvor bedriftslegen hadde skrevet at alle var friske og raske. Hvordan amerikanske forsikringsselskap hadde denne informasjonen tror jeg er på grunn av data. Da jeg var ung så ble ting glemt med unntak av verdipapiperer og skjøte
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #28 Skrevet 29. juli 2021 Jeg fikk en kronisk sykdom som ble for mye å takle i tillegg til to skader jeg allerede har håndtert i årevis. Spesielt siden sykdom tok fra meg evnen til å holde skader håndterlig ved trening. Da var ikke de lenger til å takle heller. Anonymkode: 79b44...971
Gjest laPistola Skrevet 29. juli 2021 #29 Skrevet 29. juli 2021 Folivora skrev (3 minutter siden): Jo så absolutt. Dette kan jeg gjøre lovlig: Når du mottar penger fra det offentlige så er det ikke en privatsak. Personnummer heter offentlighetsnummer nå. Hvis jeg vil så kan jeg sjekke eksakt beløp du får fra NAV. Jeg kan også sjekke hvor mye gjeld du har uten å ha kontakt med offentlige registre. Offentlig registre vil være mer korrekt. Videre kan jeg sjekke om du leaser eller eier bil. Om du har forsikring og EU-kontroll. Hvorfor du er ufør er det din rett og bestemme om du ønsker å dele. Ingen har noe med helseopplysningene dine å gjøre, men norske borgere har opplevd problemer med å få helseforsikring i USA. Dette er norske borgere som ikke har opplyst om besøk hos psykolog eller ernæringsspesialist. Begge er ved god helse. Begge hadde latt jobben søke for seg hvor bedriftslegen hadde skrevet at alle var friske og raske. Hvordan amerikanske forsikringsselskap hadde denne informasjonen tror jeg er på grunn av data. Da jeg var ung så ble ting glemt med unntak av verdipapiperer og skjøte Gidder du og sjekke hva jeg eksakt får fra nav og hvor mye gjeld jeg har? ( har mistet oversikten ) du trenger ikke og sjekke om jeg leaser bil, det har jeg kontroll på. du kan ikke sjekke hvorfor noen er ufør fordi det er deres rett og bestemme om de ønsker og dele, men jo så absolutt har du noe med hvorfor noen er ufør fordi du lovlig kan sjekke om de leaser bil?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #30 Skrevet 29. juli 2021 Her er jeg på vei til uføretrygd utifra totalsituasjonen. Komplekse traumereaksjoner (c-PTSD), polyneuropati, migrene, prolaps, karpal tunnel syndrom, grønn stær, regnbuehinnebetennelse som forverres ved stress. Behandling forverrer c-PTSD. Kroppen fungerer ikke. Konsentrasjonen og læringsevnen er borte. Jeg eier egen bolig og bil. Jeg har ikke lån. Prøver å ikke bry meg om hva venner/naboer tror om meg. Håper de fleste er mer tolerante enn jeg føler mange på KG er. Anonymkode: 66fce...359 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #31 Skrevet 29. juli 2021 Wiplash, skader i rygg og bekken etter en trafikkulykke. Anonymkode: d9e9f...4d4 2
Folivora Skrevet 29. juli 2021 #32 Skrevet 29. juli 2021 Anonyminist skrev (6 minutter siden): Gidder du og sjekke hva jeg eksakt får fra nav og hvor mye gjeld jeg har? ( har mistet oversikten ) du trenger ikke og sjekke om jeg leaser bil, det har jeg kontroll på. du kan ikke sjekke hvorfor noen er ufør fordi det er deres rett og bestemme om de ønsker og dele, men jo så absolutt har du noe med hvorfor noen er ufør fordi du lovlig kan sjekke om de leaser bil? Personnummeret ditt er et offentlighetsnummer. Ved å sjekke skatten din kan jeg se hvor mye du får i ufør og gjeld. Hvis jeg ikke vil at du skal vite at det er meg som har sjekket det, kan jeg bruke noen andre for å få opplysningene. Ved å ha adresse og offentlighetsnummer kan jeg få ut all informasjon fra NAV bare ved å ringe. Alle opplysningene om deg er lagret i helsenorge.no ikke et eneste datasystem i verden er trygt Alt er bare snakk om tid og vilje. Hvorfor noen er ufør er ikke så veldig spennende
Folivora Skrevet 29. juli 2021 #33 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er jeg på vei til uføretrygd utifra totalsituasjonen. Komplekse traumereaksjoner (c-PTSD), polyneuropati, migrene, prolaps, karpal tunnel syndrom, grønn stær, regnbuehinnebetennelse som forverres ved stress. Behandling forverrer c-PTSD. Kroppen fungerer ikke. Konsentrasjonen og læringsevnen er borte. Jeg eier egen bolig og bil. Jeg har ikke lån. Prøver å ikke bry meg om hva venner/naboer tror om meg. Håper de fleste er mer tolerante enn jeg føler mange på KG er. Anonymkode: 66fce...359 Folk er nok mer forståelsesfulle enn du er klar over. Alle kjenner noen i familien som er syke
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #34 Skrevet 29. juli 2021 Folivora skrev (27 minutter siden): Jo så absolutt. Dette kan jeg gjøre lovlig: Når du mottar penger fra det offentlige så er det ikke en privatsak. Personnummer heter offentlighetsnummer nå. Hvis jeg vil så kan jeg sjekke eksakt beløp du får fra NAV. Jeg kan også sjekke hvor mye gjeld du har uten å ha kontakt med offentlige registre. Offentlig registre vil være mer korrekt. Videre kan jeg sjekke om du leaser eller eier bil. Om du har forsikring og EU-kontroll. Hvorfor du er ufør er det din rett og bestemme om du ønsker å dele. Ingen har noe med helseopplysningene dine å gjøre, men norske borgere har opplevd problemer med å få helseforsikring i USA. Dette er norske borgere som ikke har opplyst om besøk hos psykolog eller ernæringsspesialist. Begge er ved god helse. Begge hadde latt jobben søke for seg hvor bedriftslegen hadde skrevet at alle var friske og raske. Hvordan amerikanske forsikringsselskap hadde denne informasjonen tror jeg er på grunn av data. Da jeg var ung så ble ting glemt med unntak av verdipapiperer og skjøte Nå troller du fælt. Anonymkode: 91f90...acc 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #35 Skrevet 29. juli 2021 Jeg er ikke ufør selv, men kjenner en del som er det. Av de jeg kjenner så er det en som har uhelbredelig kreft, en ME, en MS, to med fibromyalgi der en har ME i tillegg og en har artose i tillegg. Anonymkode: 5df8f...6af
Folivora Skrevet 29. juli 2021 #36 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå troller du fælt. Anonymkode: 91f90...acc Kan du sjekke hvor mye en person tjener lovlig - Ja Kan du sjekke NAV sine satser - Ja Dette gjør du ved å gå på inn her https://tjenester.skatteetaten.no/
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #37 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aspergers. Anonymkode: 91f90...acc Er det en grunn til å bli ufør?? jeg har også asberger og dem sa at det ikke er en grunn i seg selv til å bli ufør. Anonymkode: 33c16...a26 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #38 Skrevet 29. juli 2021 Folivora skrev (6 minutter siden): Kan du sjekke hvor mye en person tjener lovlig - Ja Kan du sjekke NAV sine satser - Ja Dette gjør du ved å gå på inn her https://tjenester.skatteetaten.no/ Det viser nettoinntekt etter fradrag, og du aner ikke hvor mye som er trygd, og hva som er eventuell arbeidsinntekt eller kapitalinntekt. Anonymkode: 91f90...acc 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #39 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det en grunn til å bli ufør?? jeg har også asberger og dem sa at det ikke er en grunn i seg selv til å bli ufør. Anonymkode: 33c16...a26 Ja, de fleste med asperger blir før eller senere uføre (er vel bare rundt 20% som er i ordinært arbeid). Anonymkode: 91f90...acc 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #40 Skrevet 29. juli 2021 Folivora skrev (19 minutter siden): Personnummeret ditt er et offentlighetsnummer. Ved å sjekke skatten din kan jeg se hvor mye du får i ufør og gjeld. Hvis jeg ikke vil at du skal vite at det er meg som har sjekket det, kan jeg bruke noen andre for å få opplysningene. Ved å ha adresse og offentlighetsnummer kan jeg få ut all informasjon fra NAV bare ved å ringe. Alle opplysningene om deg er lagret i helsenorge.no ikke et eneste datasystem i verden er trygt Alt er bare snakk om tid og vilje. Hvorfor noen er ufør er ikke så veldig spennende Det er bra sykt å være så nysgjerrig på naboen at man går så langt at man sjekker dette. Anonymkode: e60cf...544 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå