Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har skjedd som gjør at du har blitt ufør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 😄

AnonymBruker
Skrevet

De er vel ute av stand til å jobbe. Friske folk får ikke uføre 

Anonymkode: c165e...65d

• Liker 5
Skrevet (endret)

Men hvorfor skal du vite det?

Endret av tussi680
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal andre vite om det? Har ingen grunn til å dele med andre hvorfor jeg er ufør.

Anonymkode: e634d...0c5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ble syk, vel.. Livslang sykdom, men bedre i perioder. Jobber kun frivillig da ingen arbeidsgiver (jeg har funnet enda) kan ansette meg med uforutsigbarheten. 

Anonymkode: 56349...371

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingen noe med.

Anonymkode: 880b0...871

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ble kronisk syk

Anonymkode: a90a1...2ab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kronisk medfødt sykdom. Barneleddgikt. Alle ledd i kroppen er stive og ødelagte. Kroppen fungerer kun i slow motion. Og er stiv. Og leddene verker fort ved aktivitet. 

Anonymkode: 2af52...10e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finnes oversikt på NAV om du er ute etter statistikk :) 

Anonymkode: db2f6...435

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på vei mot ufør selv dessverre, med mindre jeg plutselig blir bedre. Fysisk sykdom. Det er et spørsmål som inneholder veldig personsensitive opplysninger, og jeg håper du ikke spør folk i omgangskretsen din med mindre de har delt det med deg selv :) 

Anonymkode: 986f1...9c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nakke og hodeskade etter kollisjon

Anonymkode: 8d354...ab8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rart at man ikke kan svare på dette i en anonym tråd..

Er ufør pga arbeidsvegring.

Anonymkode: 02720...8f3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har aspergers.

Anonymkode: 91f90...acc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Rart at man ikke kan svare på dette i en anonym tråd..

Er ufør pga arbeidsvegring.

Anonymkode: 02720...8f3

Arbeidsvegring er ikke en anerkjent diagnose. Gå og troll et annet sted.

Anonymkode: b6828...fe5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er ufør på bakrunn av aggressiv leddgikt. Hadde psykisk sykdom også. 

Anonymkode: cfe2f...bd5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Arbeidsvegring er ikke en anerkjent diagnose. Gå og troll et annet sted.

Anonymkode: b6828...fe5

Jo i Norge holder det lenge

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Det er mange fordommer og feilinformasjon blant folk.

Jeg hentet denne teksten fra noen som diskuterte temaet på facebook:

"De som mistenker uføre for å snylte har misforstått NAV's makt sterkt. Ingen får uføretrygd uten å faktisk være kronisk syke. Faktisk er det mange kronisk syke og alvorlig skadde mennesker som ikke får uføretrygd fordi NAV er så ekstremt strenge. Hvem har vel lyst til å være alvorlig varig skadet eller kronisk syk? 

Det handler om å ha så store plager hver eneste dag resten av livet at arbeid er umulig. Du får aldri fri fra plagene. Ingen som ikke har prøvd det selv, forstår hvordan det er å ha kroniske smerter eller fatigue. For mange kan det sammenlignes med å skulle ha influensa på sitt mest intense hver dag resten av livet, uten noe håp om bedring.

Med dagens hets, hevnpolitikk og reduksjon av støtte til nødvendig behandling, får uføre derimot så dårlig råd at de ikke har råd til behandling som kan gjøre dem bedre! De er dømt til å fortsette å lide og streve dag og natt. Stadig dårligere økonomi og økende priser på behandling og medisiner, gjør at de fratas alt håp om å noen gang bli friskere! 

Uføre fratas sin menneskeverdighet av denne media- og politikerhetsen.

Mange mister hus og hjem, setter seg i gjeld og får en så sterkt senket levestandard når de blir uføre, at det påvirker hele familien. Altså vil det å bli ufør påvirke flere generasjoner negativt. Hvordan har samfunnet samvittighet til å gjøre livet enda vanskeligere for så mange? Det gir så utrolig store negative ringvirkninger for så mange!

Nei, vi trenger en tital snuoperasjon! Gi uføre en uførepensjon de kan leve av. Gjør nødvendige medisiner, behandling og tannbehandling gratis! Øk antallet reseptmedisiner som godkjennes for blå resept! 
"

AnonymBruker
Skrevet

En kompis av meg hadde arbeidsvegring, og det var fordi at han ikke visste hva han ville med livet sitt.

Når han var ferdig med videregående så ble han bare gående å slenge, og så ballet det på seg og ble verre for hvert år.

Til slutt endte det opp i en psykisk diagnose, han fikk sammenbrudd og ble lagt inn på sykehus.

På sykehuset blomstret han opp og ble så bra at han ble tilbudt jobb innen psykiatrien som erfaringskonsulent, og i dag jobber han som det på fulltid.

Så arbeidsvegring kan man fint bli kvitt, man må bare begynne med noe.

Anonymkode: 8d354...ab8

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...