Gå til innhold

Fuktighetskrem til fet hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Mitt største hudproblem er at jeg har ekstremt fet hud, det plager meg veldig og det er sjenerende. Noen som har tips til en god fuktighetskrem for oss med fet hud? Opplever at enkelte ikke forstår hvor fet hud jeg har, så håper noen som sliter med det samme har noen tips. Bruker nå en krem fra CeraVe, og den er grei nok. Men den legger seg som et lag og trekker ikke inn i huden. 

Jeg har sensitiv hud så kan ikke ha produkter med parfyme osv. 

Noen tips? 

Anonymkode: 05547...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

First Aid Beauty Oil-Free moisturizer eller noe, den er knallgod. Har ekstremt fet hud selv og denne kremen er fin til min hud. Huden blir jo fet etter en stund uansett, men litt mindre enn vanlig. Trekker fort inn i huden. First Aid Beauty er bra for sensitiv hud. Kan få kjøpe det hos lookfantastic.com, det er en trygg side, har alltid bestilt der. 

Anonymkode: 3908a...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

First Aid Beauty Oil-Free moisturizer eller noe, den er knallgod. Har ekstremt fet hud selv og denne kremen er fin til min hud. Huden blir jo fet etter en stund uansett, men litt mindre enn vanlig. Trekker fort inn i huden. First Aid Beauty er bra for sensitiv hud. Kan få kjøpe det hos lookfantastic.com, det er en trygg side, har alltid bestilt der. 

Anonymkode: 3908a...c0f

Takk for tips, skal sjekkes ut 😃

Anonymkode: 05547...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei! 

Mitt største hudproblem er at jeg har ekstremt fet hud, det plager meg veldig og det er sjenerende. Noen som har tips til en god fuktighetskrem for oss med fet hud? Opplever at enkelte ikke forstår hvor fet hud jeg har, så håper noen som sliter med det samme har noen tips. Bruker nå en krem fra CeraVe, og den er grei nok. Men den legger seg som et lag og trekker ikke inn i huden. 

Jeg har sensitiv hud så kan ikke ha produkter med parfyme osv. 

Noen tips? 

Anonymkode: 05547...ebf

Vet at @Roci har gode tips, og også har anbefalt first aid. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ei glinsende diskokule, har jeg prøvd masse, og den eneste jeg kan anbefale er Effaclair-serien fra La Roche-Posay på apoteket. Den er fantastisk!

(Og å ha aluminiumklorid i t-sonen på natta)

 

Anonymkode: 904c2...573

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kikket på gelvarianter til Paulas Choice, LRP som noen her nevner og så kanskje The Ordinary sin? Eller er den kanskje for rik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Som ei glinsende diskokule, har jeg prøvd masse, og den eneste jeg kan anbefale er Effaclair-serien fra La Roche-Posay på apoteket. Den er fantastisk!

(Og å ha aluminiumklorid i t-sonen på natta)

 

Anonymkode: 904c2...573

Jeg har prøvd LRP men falt ikke helt i smak, men kanskje jeg skal gi det en ny sjanse 😊 Takk for tips! 

Anonymkode: 05547...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (55 minutter siden):

Hadde kikket på gelvarianter til Paulas Choice, LRP som noen her nevner og så kanskje The Ordinary sin? Eller er den kanskje for rik?

Jeg har tidligere brukt mye paulas choice, men det siste halve året har huden min blitt illrød og irritert når jeg har prøvd produkter fra merket. Veldig irriterende, var tidligere favoritt merket mitt. Den fra The Ordinary er litt for rik ja, men tusen takk for tips 😊

Anonymkode: 05547...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har tidligere brukt mye paulas choice, men det siste halve året har huden min blitt illrød og irritert når jeg har prøvd produkter fra merket. Veldig irriterende, var tidligere favoritt merket mitt. Den fra The Ordinary er litt for rik ja, men tusen takk for tips 😊

Anonymkode: 05547...ebf

Selv Calmserien?

Isåfall ville jeg forsøkt LA Roche Posay. Edit: ser du har forsøkt den og 😅

Endret av Fløff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (2 timer siden):

Selv Calmserien?

Isåfall ville jeg forsøkt LA Roche Posay. Edit: ser du har forsøkt den og 😅

Ja, desverre ☹️ Rart at jeg plutselig ikke tåler noe fra PC.. 

Anonymkode: 05547...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, desverre ☹️ Rart at jeg plutselig ikke tåler noe fra PC.. 

Anonymkode: 05547...ebf

Hm....

angående diskokule OG veldig sensitiv, kan du ha overeksfoliert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst
AnonymBruker skrev (På 2021-7-29 den 1.53):

First Aid Beauty Oil-Free moisturizer eller noe, den er knallgod. Har ekstremt fet hud selv og denne kremen er fin til min hud. Huden blir jo fet etter en stund uansett, men litt mindre enn vanlig. Trekker fort inn i huden. First Aid Beauty er bra for sensitiv hud. Kan få kjøpe det hos lookfantastic.com, det er en trygg side, har alltid bestilt der. 

Anonymkode: 3908a...c0f

Skriver under på dette. First Aid Beauty har enormt mye bra. Denne fuktighetskremen kommer jeg nok aldri til å slutte å bruke. Den holder ikke huden matt en hel dag, men den gir fuktighet samtidig som den ikke er for tung. De har andre fuktighetskremer som er gode også, men den jeg la ved link til er absolutt den beste for fet hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (På 2021-7-30 den 22.05):

Hm....

angående diskokule OG veldig sensitiv, kan du ha overeksfoliert? 

Nei, har alltid hatt både fet og sensitiv hud. Pga den sensitive huden så eksfolierer jeg ganske sjeldent, huden blir skikkelig irritert av det 🤷‍♀️

Anonymkode: 05547...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...