Gjest parkeringsvakten Skrevet 29. juli 2021 #21 Skrevet 29. juli 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville ledd og sagt "Synd for deg at du er et barn og dermed ikke kan bestemme slike ting. Nå er det snart middag, dekker du bordet?" Anonymkode: 9d90b...c86 Du vil ikke fyre opp noen som allerede reagerer med svart sinne. Da blir de enda sintere og i verste fall eskalerer det til vold. Denne gutten har åpenbart ikke en god måte å håndtere skuffelse, sinne og irritasjon på. Å gjøre narr av en slik person vil ødelegge han på sikt Moren trenger å vise han at det er greit å være skuffa, men ikke å bli ravnsint.
Gjest Marte79 Skrevet 29. juli 2021 #22 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri i verden. Anonymkode: e0ed3...ac1 Hvorfor ikke?
Gjest Marte79 Skrevet 29. juli 2021 #23 Skrevet 29. juli 2021 BethD skrev (4 timer siden): 14 er uaktuelt men 15 er greit? Tar nok litt tid med sparing 😉
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #24 Skrevet 29. juli 2021 Haha, det er bare å glemme. Hadde krevd at du får sett vennene på messenger videochat først i alle fall. Det at du ikke har råd er jo godt nok argument i seg selv for å si nei. Han må lære seg at ting koster. Han kan heller spare opp selv, og kanskje få lov å reise neste år. Anonymkode: cf88f...2bc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #25 Skrevet 29. juli 2021 Hr. Aktiv skrev (3 timer siden): Det er for sent å gjøre noe nå. Nesten ihvertfall. Her har du som forelder vært alt for slapp med å følge opp. Du har ikke inkludert og tatt de faresignaler som lå til grunn til følge. Du har ikke engasjert deg i ditt barn og tatt del i hverdagen, men kun kjørt ditt eget løp. Her får du premien. Åå? Kun kjørt mitt eget løp? 😅 har jeg ikke tatt del i hverdagens hans? Hva får deg til å sundet etter HI? Anonymkode: fadd8...a4a 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #26 Skrevet 29. juli 2021 Han er tydeligvis kommet inn i en ganske kraftig pubertet med stort innslag av "jeg vet best og bestemmer selv". Du har sagt nei, og da har du sagt nei. Vil han kaste vekk dagene sine på å være sur og sint, så får han gjøre det. Men du er ferdig med saken. Det med spilling og venner online kan sikkert være en god ting, sønnen min driver også mye med det. Men vær nysgjerrig og prøv å få innpass til å bli kjent med typen spill, hvem han spiller med og lag det til et samtaleemne dere imellom basert på ekte interesse fra din side. Sønnen min har vært på fest hos online venner, og da kjører jeg han alltid til, for å vite hvor han er. Hentet han har jeg også gjort. Han er 19 år. (Det er jo ikke mulig i din situasjon pga avstand, men jeg forteller for å vise at til og med 19-åringer som bor hjemme må forholde seg til at foreldre ønsker å ha litt kontroll) Anonymkode: 71774...405 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #28 Skrevet 29. juli 2021 Hr. Aktiv skrev (4 timer siden): Det er for sent å gjøre noe nå. Nesten ihvertfall. Her har du som forelder vært alt for slapp med å følge opp. Du har ikke inkludert og tatt de faresignaler som lå til grunn til følge. Du har ikke engasjert deg i ditt barn og tatt del i hverdagen, men kun kjørt ditt eget løp. Her får du premien. Hvilket faresignaler mener du ts ikke har fått med seg? At sønnen gamer online, noe de fleste ungdommer gjør? At en 14-åring kommer i puberteten og stiller urimelig krav? Har du barn selv, eller slenger du bare ut noe i barnløs bedrevitenhet? Mennesker kommer med ulik evne til å takle skuffelser og motgang, også ungdommer. Ved å fastholde et nei og forklare hvorfor, lærer ts sønnen sin at alt ikke handler om hans ønsker og at det man umiddelbart har lyst på, ikke alltid lar seg gjennomføre fordi man faktisk må ta hensyn til verden omkring seg og. Alle med opprørske tenåringer, vet hvor slitsomme de kan være og hvor mye krefter de krever. Men de kommer ut på andre siden som oppegående mennesker de fleste av de. Anonymkode: 71774...405 5
norw Skrevet 29. juli 2021 #29 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ville ledd og sagt "Synd for deg at du er et barn og dermed ikke kan bestemme slike ting. Nå er det snart middag, dekker du bordet?" Anonymkode: 9d90b...c86 Håpløst dårlig kommunikasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #30 Skrevet 29. juli 2021 minister-mio skrev (12 timer siden): Han er sikkert ikke fornøyd med dette alternativet men har du spurt om han ønsker å ha besøk av vennene hjemme hos dere? Men tror du vennene får liv til å reise og besøke noen de aldri har møtt? Anonymkode: 634b6...18e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå