Gå til innhold

Ville du vært utro?


Gjest Kwest

Anbefalte innlegg

Et nei fra meg også, jeg har rett og slett ikke hjerte for å være så slem. Jeg er selv blitt bedratt, så jeg vet hvor ondt det er.

Men jeg vet nå hva som er årsaken til utroskap, det er nemmelig min egen feil. Det er min feil at vi ikke kommuniserer nok, diskutere hva som kan gjøres bedre, hva som mangler sexlivet, eller har hun rett og slett mistet lysten på meg. Får man svar på dette kan man selv unngå utroskap, og skilles som venner i stedet for å hate henne for resten av livet...

Nok engang kan dere se at komunikkasjon i et forhold er livsviktig, begynn å åpne øynene og prat før det er for seint😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i femtiårene, og har vært utro én eneste gang i mitt liv. Da var jeg 20 år. 

Det var på en feriereise til syden. Kjæresten min var på interrail med en kamerat, så han var også ute og reiste. Siden vi ble sammen etter at ferieplanene var lagt for den sommeren, ble det til at vi reiste hver for oss.

Jeg traff fyren allerede på Gardermoen, og han begynte å glo og smile til meg med det samme. Vel fremme på destinasjonen, viste det seg at vi skulle bo på samme hotell. Det tok bare noen timer før vi var i snakk, og etter det hang vi sammen resten av ferien. Vi så på det som et tegn fra oven at vi hadde fødselsdag samme dag.

Det var klart ganske snart at det skulle bli oss. Vi bodde i Oslo begge to også, så null problem.

Jeg måtte bare hjem, vente på at kjæresten min kom hjem fra interrail sånn at jeg kunne gjøre det slutt.

Sto på jobb den dagen kjæresten kom og besøkte meg. Han hadde kommet hjem fra ferie dagen før. Vi ble enige om at han skulle vente til jeg var ferdig for dagen, så skulle vi gå og sette oss på en hamburgerrestaurant og spise og prate.

På veien bort dit kjente jeg magen var i fullstendig opprør. Jeg visste jo at jeg måtte bekjenne mine synder, det gale jeg hadde gjort, og også gjøre det slutt.

Vi var akkurat kommet innenfor døren på stedet da jeg unnskyldte meg og løp til toalettet. Der spydde jeg som en gris av dårlig samvittighet.

Jeg gjorde det slutt, og til min store overraskelse sa (eks)kjæresten da at han gjerne ville slå en strek over det og tilgi. Det fikk meg til å mistenke at han hadde vært utro selv under sine uker på farten.... men jeg spurte ikke. Uansett, jeg holdt på mitt, slutt skulle det bli, og så skiltes vi.

Jeg tok t-banen rett hjem til min nye kjæreste, og fra da av var vi sammen. Det holdt i ett år ca. 

Nei, jeg hadde ikke klart å være utro mot noen uten å bekjenne hva jeg hadde gjort galt etterpå. Jeg hadde kastet opp og blitt kvalm av meg selv.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (8 timer siden):

Et nei fra meg også, jeg har rett og slett ikke hjerte for å være så slem. Jeg er selv blitt bedratt, så jeg vet hvor ondt det er.

Men jeg vet nå hva som er årsaken til utroskap, det er nemmelig min egen feil. Det er min feil at vi ikke kommuniserer nok, diskutere hva som kan gjøres bedre, hva som mangler sexlivet, eller har hun rett og slett mistet lysten på meg. Får man svar på dette kan man selv unngå utroskap, og skilles som venner i stedet for å hate henne for resten av livet...

Nok engang kan dere se at komunikkasjon i et forhold er livsviktig, begynn å åpne øynene og prat før det er for seint😳

👏 Igjen kloke ord fra min venn Bamseklemmer. Hadde jeg bare vært flinkere til å prate om sex med min kjære. Jeg får bare "slutt å være så opptatt av sex" når jeg prøver. 😞  Jada, vi har sex, men "bare" en gang i uka i snitt. Synes det er litt lite for min del, og skulle gjerne ha "spritet" opp sexlivet noe, litt for min del, men mest for å vekke hennes sexlyst mer. (huff- Beklager. Ser det nå at det ble en avsporing.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg kunne ikke levd lykkelig med en slik hemmelighet på samvittigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant undersøkelse. Dette viser vel egentlig ganske godt hvor hyklerske de som vanker på KG er. Det finns jo statistikk på dette fra forskning, og den avviker VELDIG fra svarene i denne tråden. Og KG er definitivt stort nok til å være statistisk representativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

911 skrev (9 timer siden):

👏 Igjen kloke ord fra min venn Bamseklemmer. Hadde jeg bare vært flinkere til å prate om sex med min kjære. Jeg får bare "slutt å være så opptatt av sex" når jeg prøver. 😞  Jada, vi har sex, men "bare" en gang i uka i snitt. Synes det er litt lite for min del, og skulle gjerne ha "spritet" opp sexlivet noe, litt for min del, men mest for å vekke hennes sexlyst mer. (huff- Beklager. Ser det nå at det ble en avsporing.)

Takk for at du forstår meg kompis... Vi må vel klare å se begge sider, og ikke bare holde fast på vår egen side som man ofte tror er rett. Utroskap er egentlig noe dritt uansett, men problemet er at noen ikke klarer å sette seg inn i andre situasjoner. Å være bastant, sta og selvopptatt hjelper ikke en drit... som oftes tenker noen at nå som vi er gift så er du min. Da blir det slutt på venneturer, besøk, pub og mye av fritidsaktivitene som oftes gjør oss alle glad og lykkelig. Den friheten blir brått revet bort, selv om partneren din stoler på din trofasthet. Men stoler man virkelig 100% på partneren da?

For en partner som aldri er utro og ikke får disse turene og friheten, det å bli mistrodd kan gjøre at forholdet kveles sakte men sikkert. ikke sant? Det er egentlig da utroskapen starter, man trenger den luften for å overleve.

Med dette vil jeg påstå: jo mere du blir nektet frihet og fastlåst i et forhold, jo større sjanse er det for utroskap. Er man i tillegg i et slik forhold uten seksuell aktivitet, renner begeret over. Utroskap er som regel seksuell mangel, men å bli frarøvet friheten er også en stor faktor... Pleier man kjærligheten med sex, å gi luft, frihet og trofasthet, så blir man enda mere glad i den partneren... Dette gjelder både for kvinner og menn, og dette er bare min måte å tenke. Hva andre tenker og gjør må de selv stå for...

Du kan vekke hennes sexlyst med romantikk, stol på henne og be henne ta en shoppingtur med venninner. Så du må nok opp med pengeboka di😂 ...gi henne følelsen at du bryr deg om hennes frihet. Ta litt på kroppen hennes når hun lager, kyss henne oftere. Ord blir fattige når man beviser sin kjærlighet med berøring, bare det at du støvsuge gulvet gjør henne glad, det er jeg brennsikker på🙈🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot en jeg elsker og respekterer? Nei

 

I et forhold som har gått sitt løp og burde vært avsluttet? Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...