AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Del Skrevet 28. juli 2021 Faren for resistente bakterier er mest sannsynlig den neste helsekrisen. I Norge bruker vi for mye antibiotika. Både i helsesektoren men særlig i landbruk og fiske. Skal vi unngå neste epidemi må vi bør forby antibiotika. Det holder ikke å oppfordre folk til å la være å buke det. Vi må rett og slett klassifisere det sammen med heroin og la narkotikapolitiet jakte produksjon, salg og kjøp av antibiotika. Straffene for å være i besittelse av antibiotika bør være det samme som for narkotika. Anonymkode: 6b185...e3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Del Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faren for resistente bakterier er mest sannsynlig den neste helsekrisen. I Norge bruker vi for mye antibiotika. Både i helsesektoren men særlig i landbruk og fiske. Skal vi unngå neste epidemi må vi bør forby antibiotika. Det holder ikke å oppfordre folk til å la være å buke det. Vi må rett og slett klassifisere det sammen med heroin og la narkotikapolitiet jakte produksjon, salg og kjøp av antibiotika. Straffene for å være i besittelse av antibiotika bør være det samme som for narkotika. Anonymkode: 6b185...e3f Leger skriver ut antibiotika og er meget restriktiv. De fleste i allefall. Problemet er resten av verden. Anonymkode: 36aba...fc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Del Skrevet 28. juli 2021 Problemet med antibiotika er at folk ikke fullfører kuren de har fått av legen. Fullfører du den, så får man ikke antibiotika-resistente bakterier. Skulle ønske legen informerte bedre om det. Forøvrig er jeg takknemlig for det, de gangene jeg har hatt bronkitt og ørebetennelse. Når legen ber meg ta det, så gjør jeg det, og jeg fullfører alltid kuren. Helt uenig med deg Og Norge er ikke problemet her. Anonymkode: 5c714...646 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
indigob Skrevet 28. juli 2021 #4 Del Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Problemet med antibiotika er at folk ikke fullfører kuren de har fått av legen. Fullfører du den, så får man ikke antibiotika-resistente bakterier. Skulle ønske legen informerte bedre om det. Forøvrig er jeg takknemlig for det, de gangene jeg har hatt bronkitt og ørebetennelse. Når legen ber meg ta det, så gjør jeg det, og jeg fullfører alltid kuren. Helt uenig med deg Og Norge er ikke problemet her. Anonymkode: 5c714...646 Du vet veldig lite. I Norge har vi et stort problem! Det er bare en myte at man ikke blir resistent av å fullføre kur. For mye antibiotika gjør deg resistent på sikt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Del Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Leger skriver ut antibiotika og er meget restriktiv. De fleste i allefall. Problemet er resten av verden. Anonymkode: 36aba...fc4 Leger? En hvilken som helst bonde eller fiskeoppdretter kan bestille hundrevis av kilo med antibiotika når som helst på nett og få det levert på døren dagen etter. Anonymkode: 14e99...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Del Skrevet 28. juli 2021 indigob skrev (5 minutter siden): Du vet veldig lite. I Norge har vi et stort problem! Det er bare en myte at man ikke blir resistent av å fullføre kur. For mye antibiotika gjør deg resistent på sikt uansett. Kilder takk? Anonymkode: 5c714...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå