Gå til innhold

A fairy tale


Rapunsel

Anbefalte innlegg

Rapunsel - jenta i tårnet som slang ned det lange håret sitt til prinsen. Og så videre. Her er ingen prins inne i bildet, men mye langt hår, og en komprimert versjon av eget "tårn".

Kan man forlange mer?

Neppe. Dette er boka til en snill jente som ikke alltid klarer å leve opp til å være nettopp det. Nei, jeg er ikke slem, og jeg er ikke bitchy. Det er visst veldig in å karakterisere seg selv som det nå for tiden - jeg antar at det er etterdønninger av selvstendighetsprosessen.

Jeg kan både være snill og uavhengig på èn gang - dæven, simultankapasiteten er på topp, slå den!! ;)

Men uansett, det er ikke alltid man klarer å være Mor Teresa-kloning (svært sjelden, ved nærmere ettertanke), og det er ikke alltid det gikk som det skal.

Som klisjeen sier; når man ikke ble som man skulle, får man være som man er!

Uansett, jeg oppsummerer alle disse tilfellene, situasjonene, bekymringene og dagene/periodene i ett begrep: bad hair days.

Hei! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en av de søndagene jeg har lyst til å spikre opp på veggen og mimre tilbake til hver gang jeg måtte føle behov.

Det startet med at jeg våknet opp helt alene i senga, og lå der til jeg følte for å gå ut og få tak i noe å spise. Jeg går ut - spiser - legger meg igjen. Surfer litt på nettet fra senga, hører på musikken jeg elsker ( :digge: ), leser litt henslengt i en og annen fagartikkel, drikker ferskpresset appelsinjus, spiser lakris, planlegger neste uke - men ikke i detalj, snakker i telefonen med en god venninne, hopper inn i noen høyst behagelige klær, og vet at resten av dagen - den er fri til disposisjon!

Jeg har det igrunnen veldig bra. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dårlig hår - jeg finner ikke hårbørsten min.

Jeg har faktisk ikke sett den på en uke. Dekker forsikringen sånt? Det kan tross alt bli konsekvenser av å dukke opp på jobb med pulehår - hver dag, i en uke, spesielt.

:savner:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaling:

Brämhults jus.

Appelsin er best, men det finnes 1000-vis av ulike smaker og kombinasjoner.

Helt ren fruktjus, uten noen tilsetninger. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute og drakk litt øl forrige uke, sammen med en venn og et vennepar av ham.

Fyren så utrolig bra ut, en skikkelig mannemann, både av utseende, yrke og personlighet.

Jenta var søt, men også veldig naturlig utseendemessig - nesten ikke sminke, litt anonyme klær osv.

Dette fikk meg til å tenke litt - med et smil om munnen - hvor mye annet som er viktigere enn innpakningen din. Som sagt, jenta var skjønn, men ikke modellskjønn, som de fleste (ihvertfall ganske mange) nå i disse dager gjerne vil være.

Jeg likte henne så godt.

Og jeg skal prøve å bruke henne som et godt eksempel - på hva jeg velger å legge vekt på. Jeg har en hang til å være noe forfengelig til tider, og det er greit nok - men la det aldri henge på høyeste prioritetsknagg.

Det er kanskje en måte å gjøre det lettvint på - det er lettere å skaffe seg et plettfritt ytre enn indre.

:i tenkeboksen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, LinKri! :-D

Nå planlegger jeg å få satt opp en frisørtime snarest - dette begynner å bli et tragikomisk speilbilde å se til. Bakdelen ved å farge håret er at ettervekst er djevelens verk, og ser utrolig lite stilig ut.

Det er ikke så ille enda, men blir det fort.

... og så lenge holdt det indre fokuset mitt ... :ler:

Høres forresten ut som om naboen holder på å skrape opp gulvet sitt med høygaffel over her. Shit, rare mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som dagbokskriver og velkommen til forumet! :sjarmor:

Tænk ju!

I morgen skal jeg på kurs i forbindelse med jobben - forberedelser, hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Ville bare innom og gi deg en klem fordi du faktisk forstod hva jeg mente i spørre om barn-tråden :klem:

Og når jeg leser det du skriver, så tror jeg jammen at jeg kommer innom igjen senere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Monday, bloody monday... :frustrert:

Neida, så ille er det da virkelig ikke. Men det var disse forberedelsene, da, hvordan gikk det med dem?

Dem har vi nemlig ikke sett.

Jeg husker ikke helt hva vi skal ha om, engang. For en dårlig ansatt jeg er. Ihvertfall av og til. Lett å distrahee... hæ? Hva snakket vi om?

Nå vel!

Jeg synes det er viktigere hva jeg skal ha til middag i dag. Det må jeg saktens si at jeg synes - men jeg tror nok jeg skal holde det for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...