Gå til innhold

HJELP -Ekstremt lav selvtillit

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med eget selvbilde. 
Jeg gikk gravid helt fram til September i fjor, og det å bli mamma har vært fantastisk. Men jeg sliter med eget selvbilde, og jeg hatet også kroppen min under graviditeten. Jeg hater at jeg har fått litt heng i puppene, at magen har fått heng og at jeg har fått mye strekkmerker. 

Problemet er at det er jeg som må jobbe med meg selv, men jeg ønsker at min mann skal hjelpe. Han spør hva han kan hjelpe med men jeg sliter med å sette ord på det. Generelt ønsker jeg at han skal bli flinkere å si at jeg er fin, men problemet er at jeg ofte klager på at han ikke sier det før han rekker å tenke det. 

Rett etter fødsel så sa han at det var ekkelt at det var blod på meg og senga (han liker ikke blod). Selvom jeg vet han ikke liker blod, og at han syns det er ekkelt så føler jeg han indirekte sier «du er ekkel». 

Samme når han faktisk rekker å si jeg er fin så føler jeg at han tenker «må bare få sagt det». 

Problemet er egentlig ikke mannen min da han virkelig er fantastisk, men meg som har så lav selvtillit nå at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. 

Jeg trøste spiser, og hater meg selv for det etterpå da jeg virkelig vil være slank. Jeg hater sommeren med alle de pene og slanke kroppene rundt om mens jeg ser ut som en hvalross. 

Motivasjon og lyst =0, samtidig som jeg vet at jeg faktisk må gjøre noe. 
Jeg kan ikke beskrive skikkelig hvor langt nede jeg føler meg, eller hvor lav selvtillit jeg har. (Jeg må understreke at jeg til vanlig er ei jente som alltid har hatt høy selvtillit og selvironi) Hva skal jeg gjøre for å få det bedre? Og hvor skal jeg starte?

Anonymkode: b8252...76a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...