Gå til innhold

Hvor lang tid før man merker forandring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lang tid tar det før mam merker forandring? Begynner relativt utrent, og har derfor planer om lette til middels styrkevideoer 2-3 ganger i uka. Er normalvektig, men ganske slapp i kroppen og litt mage.

Anonymkode: 30943...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
pautina skrev (1 time siden):

6 uker så ser du det godt hvis du starter på null😊

Så digg. Ikke jeg som er ts. Men er det veldig dumt å kjøre litt enkle helkropp-program annenhver dag i en periode? Ser jo at folk er veldig nøye på hvile i mellom. Men er litt i siget nå🤣 og føler at 2-3 dager i uken er litt lite. 

Anonymkode: 14ea5...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så digg. Ikke jeg som er ts. Men er det veldig dumt å kjøre litt enkle helkropp-program annenhver dag i en periode? Ser jo at folk er veldig nøye på hvile i mellom. Men er litt i siget nå🤣 og føler at 2-3 dager i uken er litt lite. 

Så lenge du får fremgang og det fungerer for deg, så er det ikke dumt 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å være helt ærlig her: "middels styrkeøvlser" vil ikke gi noen synlige resultater. Du vil merke at du blir sterkere, og at øvelsene vil føles lettere uten at du blir støl etterpå, men du vil ikke kunne se det. For å bli synlig definert må du bruke vekter og gå ned i fettprosent. Det siste oppnår du kun med kosthold. 

Anonymkode: 45ce0...665

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For å være helt ærlig her: "middels styrkeøvlser" vil ikke gi noen synlige resultater. Du vil merke at du blir sterkere, og at øvelsene vil føles lettere uten at du blir støl etterpå, men du vil ikke kunne se det. For å bli synlig definert må du bruke vekter og gå ned i fettprosent. Det siste oppnår du kun med kosthold. 

Anonymkode: 45ce0...665

Hvor tunge vekter? Har nå noen på 3 kg (dumbbells), og de er for tunge for noen øvelser og jeg klarer det akkurat på andre (full body video jeg fant), og noen øvelser er slik at jeg merker dem godt, men det går greit. Har bestilt 4 kg også nå, og improviserer med andre ting der 3 kg er for tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor tunge vekter? Har nå noen på 3 kg (dumbbells), og de er for tunge for noen øvelser og jeg klarer det akkurat på andre (full body video jeg fant), og noen øvelser er slik at jeg merker dem godt, men det går greit. Har bestilt 4 kg også nå, og improviserer med andre ting der 3 kg er for tunge.

Tipper du vokser ut av disse ganske raskt!👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 17.50):

Hvor lang tid tar det før mam merker forandring? Begynner relativt utrent, og har derfor planer om lette til middels styrkevideoer 2-3 ganger i uka. Er normalvektig, men ganske slapp i kroppen og litt mage.

Om du er utrent og begynner med 3 styrkeøkter i uken, så bil du meget raskt merke forandring. Snakker om kanskje et par uker. 

Den aller største forandringen merker du i starten om man begynner som utrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 19.19):

Hva mener du med «enkle helkroppprogram»?

Om du er utrent og begynner med markløft, knebøy, militærpress, benkpress, chins og dips annen hver dag, så er det oppskrift på å skade deg 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sicario skrev (3 timer siden):

Hva mener du med «enkle helkroppprogram»?

Om du er utrent og begynner med markløft, knebøy, militærpress, benkpress, chins og dips annen hver dag, så er det oppskrift på å skade deg 😊

Jeg er uvant med styrketrening, men trener mye cardio. Så jeg vet ikke om jeg kan kalles utrent. Har også tatt armhevinger og situps jevlig i alle år 🤣 

Mener enkle workouts som man finner på YouTube, hvor man kun bruker ganske lette manualer, ganske lett dumbbell (har en på 10 kg), strikk og kroppsvekt. Tar ca 45 min til sammen. Er dette oppskrift på skade tenker du, eller mener du hardtrening på studio med heavy vekter? Det har jeg null erfaring med..  🙈 Jeg ønsker bare å bli litt mer definert, typ litt mer muskler og litt mindre fett, men ikke gå ned i vekt, da jeg har en bmi på 19.2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er uvant med styrketrening, men trener mye cardio. Så jeg vet ikke om jeg kan kalles utrent. Har også tatt armhevinger og situps jevlig i alle år 🤣 

Mener enkle workouts som man finner på YouTube, hvor man kun bruker ganske lette manualer, ganske lett dumbbell (har en på 10 kg), strikk og kroppsvekt. Tar ca 45 min til sammen. Er dette oppskrift på skade tenker du, eller mener du hardtrening på studio med heavy vekter? Det har jeg null erfaring med..  🙈 Jeg ønsker bare å bli litt mer definert, typ litt mer muskler og litt mindre fett, men ikke gå ned i vekt, da jeg har en bmi på 19.2. 

Skjønner😊. Var bare usikker på om du gjorde øvelser typ hjemme med strikk, manualer etc, eller mente fullkroppsprogram på studio med tunge vekter. 

Om målet ditt er å bli mer definert/markert uten å gå ned i bmi, så må det muskelvekst til og reduksjon i kroppsfett. Er ikke så glad i bmi som indikasjon, da jeg ikke vet noe som helst om fettprosenten din 😊
Men med en BMI på 19, så er du i hvert fall ikke overvektig 😅

Økning av muskelmasse er utfordrende med strikker, kroppsvekt og lette manualer, men skaderisikoen er jo relativt liten. 

Men til syvende og sist, så er det fett og væske som skjuler def/markering av muskler.

Kjør på med øvelsene du gjør du👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...