AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Den «perfekte» familie er nå to foreldre og to eller flere døtre. Er gravid med en gutt og får spørsmål fra både svigermor, venner og kollegaer om jeg ikke egentlig ville ha jente. Blir så matt. Tenker du det samme? At alle egentlig ønsker seg jenter? Anonymkode: 19e77...9b4 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Nei, selvsagt ikke! Jeg er tydeligvis en av de «perfekte» - to jenter og en gutt. Men synes selvsagt ikke vi er mer vellykket enn de uten jenter i familien. Jeg kjenner mange som har to eller tre gutter (og ingen døtre) og jeg ville virkelig aldri spørre de om de heller ville ha en jente (og tilsvarende om de kun har døtre). Det er utrolig frekt å spørre om synes jeg. Og jeg tenker det heller ikke! Anonymkode: 8a5db...ec4 7
juni Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Hæ? Det er det merkeligste jeg har hørt! Personlig elsker jeg at jeg fikk én gutt! Syntes det gutta lekte var mye morsommere å være med på en det typiske jenter drev med da de var små. Hadde jeg fått jente hadde jeg sikkert elsket det også, da. Har uansett aldri tenkt på at det er forskjell i vellykkethet pga av barnets kjønn. Jeg tror det er noe av det dummeste jeg har hørt, faktisk. 😂 11
Million Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 (endret) Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg ønsket meg faktisk gutt den gangen jeg gikk gravid, og det fikk jeg. Jeg håpet innerst inne (selv om jeg aldri sa det) at jeg ikke ville få jente. Er vokst opp med masse brødre og lekekamerater som er gutter, så jeg følte meg mest komfortabel med et guttebarn. Heldigvis fikk jeg det. Kan ikke skjønne den greia at "alle" liksom skal ønske seg jenter. Gjør alle kvinner det, så kjenner ikke jeg til det i hvert fall. Endret 27. juli 2021 av Million 12
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Det er nok best med jenter, iom at gutter blir stadig mer diskriminert i samfunnet. Anonymkode: 45f68...d7e 4
Gjest BethD Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 Ble faktisk litt skuffa da UL viste jente. Har gutt fra før og ville ha en til.. så nei
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 Nei. vi er 2 voksne og 1 guttebarn. Han er livets gave, kunne aldri tenkt meg noen andre enn han. Hvilket kjønn barnet er har ingenting å si.. Anonymkode: 4c98f...a7f 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 Hæ? Har to døtre, men er da ikke verken bedre eller mer vellykket enn andre med sønner. Anonymkode: ae4b3...7dd 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 Jeg fikk først jente og så gutt. Har alltid tenkt at det mest perfekte er en av hver, og føler meg heldig som fikk det. Men hadde jeg fått to av samme hadde jeg sikkert følt at det var perfekt og:) Anonymkode: f6049...fcc 3
GammelKaktus Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 Merkverdig hvor forskjellige man er. Har en del venner og bekjente fra rundt omkring i verden og det var ikke måte på gratulasjoner når de og foreldrene deres fikk vite jeg var gravid og attpåtil med en gutt, da klarte jeg det jo på første forsøk. 😄 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 Aldri hørt om. Faktisk motsatt. Føler det er gutt som er den store greia i de fleste andre land. Menn blir vellykkede og fører navnet videre. De klatrer lettere opp næringskjeden og har større muligheter for suksess. Både innenfor sport og andre karrierer. Vi lever i en mannsdominert verden dessverre. Så i teorien mener mange at gutter er det perfekte kjønnet å få, men i Norge tenker mange rosa og at man skal få en jente fordi man vil dulle og ha en venninne. Barn er barn. Det viktigste er å få friske barn. Å flere burde faktisk heller tenke at man vil ha barn for å få et barn og ikke kjønn. Anonymkode: 40cbf...456 11
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 Jeg tror folk kommer med slike teite spørsmål uansett hvilket kjønn det er. Foreldre til jenter får ofte "bare vent til de er tenåringer" slengt etter seg. Folk liker å gjøre seg interessante og å ha noe å si om andres liv og da gjerne FREMTIDEN. Ignorer sånne utsagn Anonymkode: fd35c...008 6
Tuba Skrevet 27. juli 2021 #14 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Den «perfekte» familie er nå to foreldre og to eller flere døtre. Er gravid med en gutt og får spørsmål fra både svigermor, venner og kollegaer om jeg ikke egentlig ville ha jente. Blir så matt. Tenker du det samme? At alle egentlig ønsker seg jenter? Anonymkode: 19e77...9b4 Selvsagt ikke
Anonym90059005 Skrevet 27. juli 2021 #15 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri hørt om. Faktisk motsatt. Føler det er gutt som er den store greia i de fleste andre land. Menn blir vellykkede og fører navnet videre. De klatrer lettere opp næringskjeden og har større muligheter for suksess. Både innenfor sport og andre karrierer. Vi lever i en mannsdominert verden dessverre. Så i teorien mener mange at gutter er det perfekte kjønnet å få, men i Norge tenker mange rosa og at man skal få en jente fordi man vil dulle og ha en venninne. Barn er barn. Det viktigste er å få friske barn. Å flere burde faktisk heller tenke at man vil ha barn for å få et barn og ikke kjønn. Anonymkode: 40cbf...456 I Norge er andelen kvinner med høyere utdanning betraktelig høyere enn menn, og har vært økende over mange år. Vi har klart å gjøre gutter til tapere i skolesystemet, fra dagen de setter sine 5,5 år gamle ben på skolebenken. Trist utvikling. Og om noen tror 70-80 % kvinneandel på medisinstudiet osv er positivt, så er det alt annet enn det. 10
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #16 Skrevet 27. juli 2021 Men de spør da ikke om du føler deg mislykket og sier at ei jente hadde vært mer vellykket? Klønete og ufint å spørre om, men de spør sikkert mannen om han er happy fordi det kommer en sønn. Spørsmålet er sikkert ikke: «Føler du deg vellykket nå Lars, siden du for en sønn?» Anonymkode: 9d373...f90
SoWhat? Skrevet 27. juli 2021 #17 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er nok best med jenter, iom at gutter blir stadig mer diskriminert i samfunnet. Anonymkode: 45f68...d7e Det kunne man sagt om kvinner gjennom historien. Vi hadde ikke stemmerett en gang før tidlig 1900-tall. Ikke kunne vi jobbe utenfor hjemmet før på 60-tallet, og de som fikk, var oftest sykepleiere og butikkansatte eller jobbet for andre privat. Høy utdannelse hadde de færreste. Og ikke mange kvinner blant politikere, og en må jobbe fremdeles med ting som lik lønn. Så... hva snakker du om egentlig? 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #19 Skrevet 27. juli 2021 Nei, tenker selvfølgelig ikke det samme. Bare kunnskapsløse folk som tenker sånn. Anonymkode: cf88e...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #20 Skrevet 27. juli 2021 Nei, synes det er litt rart å kommentere. Tenker at en vellykket familie er da vellykket uansett kjønn på barn. Anonymkode: 49759...b0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå