Voyager Skrevet 27. juli 2021 #21 Skrevet 27. juli 2021 kvinne35+ skrev (1 minutt siden): En restaurant skal bare passe på og ikke bruke samme overflate til vegansk som til normal mat og ikke bruke smør (smør er melkeproteiner) i stekingen. Man tilpasser allergi kost. Det er stor forskjell på laktoseintolleranse og melkeproteinallergi. Ikke alle havner på sykehuset noen får feber og diare og rød prikkete utslett, sterke magekramper i ei uke og så og forsterket refluks (refluks er når det du spiser/drikker kommer tilbake ut igjen). Og det gjør jo også de fleste restauranter. Men ingen restauranter vil garantere at det ikke kommer et luftbåren fnugg eller snev når noen er så allergiske. Samme med nøtteallergi. Umulig å garantere om noen faktisk kan miste livet av det. Og helt urimelig å be en privat bedrift tilrettelegge for helt ekstreme allergier og sykdommer. 7
Urwa Skrevet 27. juli 2021 #22 Skrevet 27. juli 2021 Athena79 skrev (2 timer siden): Mange norske muslimer ønsker at restauranter har klare rutiner for hvordan halal- og vegansk mat tilberedes, og retter en pekefinger mot Burger King. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/07/27/195775491/norske-muslimer-reagerer-pa-at-alle-burgere-stekes-pa-samme-grill Hurtigmatkjeden opplyser til Vårt Land at de ikke har plass til separate maskiner til steking og fritering. Det er umulig å tilpasse alle, da får de heller spise en annen plass tenker jeg, eller lage mat hjemme. Jeg gjør det. Spiser på Mc D. De steker fisk og veg mat seperat. Mange andre steder vi kan spise. Men nå handler ikke artikkelen om alle muslimene heller da. Ingen jeg kjenner hadde reagert f.eks. 4
Tipponull Skrevet 27. juli 2021 #23 Skrevet 27. juli 2021 (endret) . Endret 27. juli 2021 av Tipponull 6
Jr.Garcon Skrevet 27. juli 2021 #24 Skrevet 27. juli 2021 Ja fyf, her flykter de fra krig og elendighet i hjemlandet og så blir de møtt av FELLES grill på restauranter! Norge burde skamme seg!!!!!!!!!!! Det kommer sikkert en beklagelse snart fra regjeringen - så jævlig patetiske vi nordmenn har blitt. 17
Gjest lurven Skrevet 27. juli 2021 #25 Skrevet 27. juli 2021 De kan jo lage sin egen mat,så får de det som de vil, kjenner en muslim som slakter og lager all maten sin selv.
Drizzt Skrevet 28. juli 2021 #26 Skrevet 28. juli 2021 Athena79 skrev (På 2021-7-27 den 10.56): Mange norske muslimer ønsker at restauranter har klare rutiner for hvordan halal- og vegansk mat tilberedes, og retter en pekefinger mot Burger King. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/07/27/195775491/norske-muslimer-reagerer-pa-at-alle-burgere-stekes-pa-samme-grill Hurtigmatkjeden opplyser til Vårt Land at de ikke har plass til separate maskiner til steking og fritering. Det er umulig å tilpasse alle, da får de heller spise en annen plass tenker jeg, eller lage mat hjemme. Da er det bare å spise et annet sted eller å spise annet enn burgere. Restaurantene trenger ikke tilrettelegge for all slags matpreferanser, kun for allergi. 9
Gjest Villfisker Skrevet 28. juli 2021 #27 Skrevet 28. juli 2021 Da får de betale ekstra for burgerne sine, for ekstra utstyr og arbeid, eller spise et annet sted. Det er ingen rett å kunne spise ute hvorsom helst. Spisesteder kan ikke legge til rette for alle. Spesielt ikke religion.
Gjest havrekaffe Skrevet 28. juli 2021 #28 Skrevet 28. juli 2021 On 7/27/2021 at 10:56 AM, Athena79 said: Mange norske muslimer ønsker at restauranter har klare rutiner for hvordan halal- og vegansk mat tilberedes, og retter en pekefinger mot Burger King. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/07/27/195775491/norske-muslimer-reagerer-pa-at-alle-burgere-stekes-pa-samme-grill Hurtigmatkjeden opplyser til Vårt Land at de ikke har plass til separate maskiner til steking og fritering. Det er umulig å tilpasse alle, da får de heller spise en annen plass tenker jeg, eller lage mat hjemme. Du glemte den lille viktige detaljen i sitatet ditt hvor han sier at med infomasjon om hvordan maten tilbredes så kan folk ta et valg om de vil spise der eller ikke. Denne tråden er helt klart muslimhets.
Million Skrevet 28. juli 2021 #29 Skrevet 28. juli 2021 (endret) havrekaffe skrev (26 minutter siden): Du glemte den lille viktige detaljen i sitatet ditt hvor han sier at med infomasjon om hvordan maten tilbredes så kan folk ta et valg om de vil spise der eller ikke. Denne tråden er helt klart muslimhets. Neida. Bare at matvanene deres, som er muslimske, ikke hører hjemme i et kristent land. De kan ikke forvente at landet vårt skal islamifiseres til å passe dem og deres matregler. Som en annen sa her; hadde vi møtt opp på en hamburgerbar i Islamabad og forlangt å få en baconburger.... hva hadde skjedd da? Sannsynligvis blitt kjeppjagd derifra. Dette kravet om å tilrettelegge er enveis. Endret 28. juli 2021 av Million 19
Gjest havrekaffe Skrevet 28. juli 2021 #30 Skrevet 28. juli 2021 49 minutter siden, Million said: Neida. Bare at matvanene deres, som er muslimske, ikke hører hjemme i et kristent land. De kan ikke forvente at landet vårt skal islamifiseres til å passe dem og deres matregler. Som en annen sa her; hadde vi møtt opp på en hamburgerbar i Islamabad og forlangt å få en baconburger.... hva hadde skjedd da? Sannsynligvis blitt kjeppjagd derifra. Dette kravet om å tilrettelegge er enveis. Hvordan tolker du sitatet "– Vi trenger alle bedre informasjon om hvordan maten blir tilberedt, slik at vi selv kan velge om vi vil spise der eller ikke." som et krav?
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 28. juli 2021 #31 Skrevet 28. juli 2021 Jeg leste dette. Så lurer jeg på…. når jeg steker en burger på grillen, fjerner den og tørker av/børster av og alle spor brenner vekk. Hvorfor kan de ikke steke halalkjøtt på den samme grillen? Skjønner ikke. Hvis jeg var eier av burgersjappa, ville jeg jo ønsket å servere slik mat som kundene ønsket, men det høres ikke så enkelt ut.
Million Skrevet 28. juli 2021 #32 Skrevet 28. juli 2021 (endret) havrekaffe skrev (6 minutter siden): Hvordan tolker du sitatet "– Vi trenger alle bedre informasjon om hvordan maten blir tilberedt, slik at vi selv kan velge om vi vil spise der eller ikke." som et krav? De vet jo selvfølgelig det, uten å spørre? De bor i Norge. De vet at nordmenn spiser bacon på hamburgeren sin, og de vet at vi ikke slakter kjøttet vårt på halal-vis. De ser på menyen hva som lages der. Så hva er det å kreve informasjon om? De vet dette allerede. Forlanger de store skilt med informasjon de allerede vet om at "her lages ikke maten halal"? Synes noen andre i tråden kom med et veldig godt forslag. Det er såpass mange muslimer i Norge og Oslo nå, at de kunne jo starte sin egen hamburgerkjede med halalmat. De har sikkert kundegrunnlag for det. Finnes forresten ikke en allerede, eid av en pakistaner, kalt "Maliks"? (Oslo) Det er noen år siden jeg har sett en av de, men de ble i sin tid kåret i VG til byens beste burger. Da valfartet alle, nordmenn også, dit for å spise der en stund. Endret 28. juli 2021 av Million 12
Bie-damen Skrevet 28. juli 2021 #33 Skrevet 28. juli 2021 lurven skrev (23 timer siden): De kan jo lage sin egen mat,så får de det som de vil, kjenner en muslim som slakter og lager all maten sin selv. Ja, henter sau rett fra et tilfeldig beite da? Og kutter strupen og lar dyret blø ihjel? Flotte tradisjoner... 10
Ludovica- Skrevet 28. juli 2021 #34 Skrevet 28. juli 2021 Million skrev (6 minutter siden): De vet jo selvfølgelig det, uten å spørre? De bor i Norge. De vet at nordmenn spiser bacon på hamburgeren sin, og de vet at vi ikke slakter kjøttet vårt på halal-vis. De ser på menyen hva som lages der. Så hva er det å kreve informasjon om? De vet dette allerede. Forlanger de store skilt med informasjon de allerede vet om at "her lages ikke maten halal"? Synes noen andre i tråden kom med et veldig godt forslag. Det er såpass mange muslimer i Norge og Oslo nå, at de kunne jo starte sin egen hamburgerkjede med halalmat. De har sikkert kundegrunnlag for det. Finnes forresten ikke en allerede, eid av en pakistaner, kalt "Maliks"? (Oslo) Det er noen år siden jeg har sett en av de, men de ble i sin tid kåret i VG til byens beste burger. Da valfartet alle, nordmenn også, dit for å spise der en stund. Akkurat det er vel ingen selvfølge akkurat. Ikke alle nordmenn spiser svin. 2
Million Skrevet 28. juli 2021 #35 Skrevet 28. juli 2021 Ludovica- skrev (1 minutt siden): Akkurat det er vel ingen selvfølge akkurat. Ikke alle nordmenn spiser svin. De vet at MANGE nordmenn spiser bacon da. Veldig mange. Og mange vil ha det på burgeren sin. Fornøyd? Flisespikkere altså.... 11
Ludovica- Skrevet 28. juli 2021 #36 Skrevet 28. juli 2021 Million skrev (Akkurat nå): De vet at MANGE nordmenn spiser bacon da. Veldig mange. Og mange vil ha det på burgeren sin. Fornøyd? Flisespikkere altså.... Trenger ikke bli så sur 2
Gjest loveli Skrevet 28. juli 2021 #37 Skrevet 28. juli 2021 Million skrev (7 minutter siden): De vet jo selvfølgelig det, uten å spørre? De bor i Norge. De vet at nordmenn spiser bacon på hamburgeren sin, og de vet at vi ikke slakter kjøttet vårt på halal-vis. De ser på menyen hva som lages der. Så hva er det å kreve informasjon om? De vet dette allerede. Forlanger de store skilt med informasjon de allerede vet om at "her lages ikke maten halal"? Synes noen andre i tråden kom med et veldig godt forslag. Det er såpass mange muslimer i Norge og Oslo nå, at de kunne jo starte sin egen hamburgerkjede med halalmat. De har sikkert kundegrunnlag for det. Finnes forresten ikke en allerede, eid av en pakistaner, kalt "Maliks"? (Oslo) Det er noen år siden jeg har sett en av de, men de ble i sin tid kåret i VG til byens beste burger. Da valfartet alle, nordmenn også, dit for å spise der en stund. Mhm! Synes det er veldig greit at de som serverer halal-mat informerer om det, så kan man bare gå ut i fra at det ikke er halal hvis det ikke står noe skilt... Det får være grenser. Men nå er jeg sterkt imot religion da, så det er vel derfor jeg ikke kan forstå at man skal tilpasse noe som helst etter eventyrbøker... Jeg kjenner uansett ingen muslimer som ikke spiser på Mc.Donalds. Det er vel egentlig naturlig når ikke de fanatiske muslimene vil ha noe med en hvit kvinne uten gudstro å gjøre. 😛
Gjest loveli Skrevet 28. juli 2021 #38 Skrevet 28. juli 2021 Ludovica- skrev (5 minutter siden): Akkurat det er vel ingen selvfølge akkurat. Ikke alle nordmenn spiser svin. Det tilbys bacon på burgeren = ikke spis der hvis du ikke vil ha svin i maten din.
Million Skrevet 28. juli 2021 #39 Skrevet 28. juli 2021 loveli skrev (1 minutt siden): Mhm! Synes det er veldig greit at de som serverer halal-mat informerer om det, så kan man bare gå ut i fra at det ikke er halal hvis det ikke står noe skilt... Det får være grenser. Men nå er jeg sterkt imot religion da, så det er vel derfor jeg ikke kan forstå at man skal tilpasse noe som helst etter eventyrbøker... Jeg kjenner uansett ingen muslimer som ikke spiser på Mc.Donalds. Det er vel egentlig naturlig når ikke de fanatiske muslimene vil ha noe med en hvit kvinne uten gudstro å gjøre. 😛 Jeg bor i et strøk med svært høy andel innvandrere, og den lokale hamburgerrestauranten har alltid kø av muslimer som skal kjøpe mat der. Så det virker ikke som noe stort problem blant en del av de. Det er vel bare de strengt religiøse kanskje som ikke kan spise på slike steder? 5
Ludovica- Skrevet 28. juli 2021 #40 Skrevet 28. juli 2021 loveli skrev (1 minutt siden): Det tilbys bacon på burgeren = ikke spis der hvis du ikke vil ha svin i maten din. Tja noen burgere er vel med, noen uten. Jeg bestiller ikke svin nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå