Gå til innhold

Hvordan fungerer ventelisten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da blir det spennende! Jeg er på 5. plass så blir spennende for meg også. Godt det ikke er så mange dager igjen før vi får vite om det går veien i siste opptak 😅🥺

Anonymkode: 70c65...f0f

Ja, det blir spennende! Masse lykke til☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jordbær, skrev (1 time siden):

Ja, det blir spennende! Masse lykke til☺️

Tusen takk! Lykke til til deg også! 🤩 La dagene frem til svar gå fort!

Anonymkode: 70c65...f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er studiestedene flinke å registrere de som ikke møter opp i starten og følge opp dette, sånn at vi som står på venteliste faktisk har mulighet til å få en ledig plass?

Anonymkode: a94b4...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er studiestedene flinke å registrere de som ikke møter opp i starten og følge opp dette, sånn at vi som står på venteliste faktisk har mulighet til å få en ledig plass?

Anonymkode: a94b4...c01

Hos oss registerer vi første dag, og sier i fra til opptak. Vi har obligatorisk oppmøte. 

Anonymkode: aa68b...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos oss registerer vi første dag, og sier i fra til opptak. Vi har obligatorisk oppmøte. 

Anonymkode: aa68b...b7f

Det er veldig bra, håper alle studiesteder er like "pliktoppfyllende" på dette som dere😁🙏😀🥰

Anonymkode: a94b4...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/28/2021 at 7:41 PM, Kastanjefrø said:

Hvorfor er favoritthobbyen til alle på KG å kverulere på konkurransepoeng/snitt? Det er åpenbart ut fra konteksten hva det er snakk om. 

Sikkert fordi det er så mange som tar feil og blander. Like greit å lære det.

Det er ikke kverulering, det er et forsøk på å rette og veilede. Kverulering blir noe annet, dette dreier seg om fakta.

Anonymkode: da2c7...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er studiestedene flinke å registrere de som ikke møter opp i starten og følge opp dette, sånn at vi som står på venteliste faktisk har mulighet til å få en ledig plass?

Anonymkode: a94b4...c01

Ja, det er de :) Første dagen må man måte opp og registrere seg. Lite moro begivenhet på en campus med tusenvis av studenter for øvrig, men heldigvis en engangsgreie for de fleste.

Anonymkode: da2c7...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sikkert fordi det er så mange som tar feil og blander. Like greit å lære det.

Det er ikke kverulering, det er et forsøk på å rette og veilede. Kverulering blir noe annet, dette dreier seg om fakta.

Anonymkode: da2c7...533

Som tidligere sagt var det i dette og i de fleste andre tilfeller åpenbart ut av konteksten hva personen refererer til. Noe som også er innlysende for alle med IQ over romtemperatur. Å krangle om hva som per definisjon er rett når budskapet kommer klart fram er kverulering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er studiestedene flinke å registrere de som ikke møter opp i starten og følge opp dette, sånn at vi som står på venteliste faktisk har mulighet til å få en ledig plass?

Anonymkode: a94b4...c01

Du må huske at i overbookingen ligger det også en forhåndsinnregning av at en del ikke møter opp, så en ikke møtt er ikke det samme som at det kommer inn en fra venteliste. 

Anonymkode: 375bc...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere spente dere som enda står på venteliste? Hvilken plass står dere på nå før etterfyllingsopptaket? Har dere vært i kontakt med studiestedet for å forhøre dere om de bruker å ta inn i etterfyllingsopptaket?

Anonymkode: 70c65...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dere spente dere som enda står på venteliste? Hvilken plass står dere på nå før etterfyllingsopptaket? Har dere vært i kontakt med studiestedet for å forhøre dere om de bruker å ta inn i etterfyllingsopptaket?

Anonymkode: 70c65...f0f

5.plass😬 Men jeg stresser ikke veldig, har uansett kommet inn på ønsket studie, bare annen skole.

Anonymkode: 37872...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser som bare det. Står på 5.plass på drømmestudiet med 40 studieplasser i Norge😬 de har tilbudt plass til 80 stykker, så har egentlig ikke troa… 

Anonymkode: 5667d...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er dere spente dere som enda står på venteliste? Hvilken plass står dere på nå før etterfyllingsopptaket? Har dere vært i kontakt med studiestedet for å forhøre dere om de bruker å ta inn i etterfyllingsopptaket?

Anonymkode: 70c65...f0f

Veldig spent! Er på 2. plass på profesjonsstudiet, blir et årsstudium først om jeg ikke kommer inn

Anonymkode: 1d81d...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stresser som bare det. Står på 5.plass på drømmestudiet med 40 studieplasser i Norge😬 de har tilbudt plass til 80 stykker, så har egentlig ikke troa… 

Anonymkode: 5667d...22b

Spennende!! Det må jo bare gå! Hvilket studie? 🙌🏼

Anonymkode: 70c65...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man oftest mail og sms når svaret på eventuelt et etterfyllingsopptak er klart eller kan jeg risikere å gå inn i søknaden også ligger svaret der før jeg har fått mail og sms fra samordna? Dette bruker som oftest å skje i hovedopptaket. Men kan det skje i etterfyllingsopptaket? Skjedde dette med noen i suppleringsopptaket? At nytt tilbud lå der inne før dere ble varslet om det? 

Anonymkode: 70c65...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får man oftest mail og sms når svaret på eventuelt et etterfyllingsopptak er klart eller kan jeg risikere å gå inn i søknaden også ligger svaret der før jeg har fått mail og sms fra samordna? Dette bruker som oftest å skje i hovedopptaket. Men kan det skje i etterfyllingsopptaket? Skjedde dette med noen i suppleringsopptaket? At nytt tilbud lå der inne før dere ble varslet om det? 

Anonymkode: 70c65...f0f

Jeg klarte dette i suppleringsopptaket🤯

Anonymkode: 5667d...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg klarte dette i suppleringsopptaket🤯

Anonymkode: 5667d...22b

Er redd for at dette vil skje med meg også, så nysgjerrig som jeg er 😅 Håper bare at det ligger et tilbud der inne!

Anonymkode: 70c65...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...