Gå til innhold

Håp om 2022 baby!!


Egirl

Anbefalte innlegg

Jeg vil være med i prøverdagbok gjengen👀

Jeg er 28 og mannen min er 30. Gift, hus og OK jobber. Alt som mangler nå er jo en baby! Så i mai bestemte vi oss for å prøve å få baby!! Så denne måneden blir vel PP3?

Har tidligere ført opp når jeg har hatt menstruasjonen, men har ikke ført når EL har skjedd enda... Heldigvis merker jeg når jeg har EL (får masse symptomer😵). Hadde menstruasjon 21 juni sist. Da var den 4 dager over (99% sikker at det var pga. stress).

Nå er den 4 dager over igjen, men jeg har ingen symptomer på graviditet. Mannen vil kjøpe test imorgen så det skal vi gjøre. Det hadde vært utrolig gøy (men litt kjedelig for denne dagboken...) å være gravid, da hadde kanskje mannen og baby delt bursdag. Men har ikke helt troa😂

Uansett så får vi se hvordan det går. Vi vet jo faktisk ikke om det er noe galt med oss eller ikke, vi må jo bare prøve videre og se😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har følt meg så rar idag😞 Har veldig rare murringer som jeg ikke har kjent før. Det føles ut som at noe foregår i livmoren min, men testen (RFSU, de hadde bare tidlig test) er jo blank. Er straks 6 dager IKM så det er ikke graviditet.

Fortsatt ingen tegn til mens heller så nå er jeg litt frustrert over kroppen min. Den har aldri vært senere enn 4 dager! Tenkte kanskje EL kan ha vært senere enn antatt siden jeg ikke tester EL, men hadde EL symptomer til vanlig tid 😅

Nå håper jeg at mensen kan komme så vi er i gang igjen😊

IMG_20210726_172314.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte både graviditetstester og EL-tester igår😇 

Nå trenger jeg å få ut litt rotete tanker her -

Har gått detaljert gjennom det jeg har skrevet ned av syklusen min og det ser ut til at jeg har en syklus på 31 dager. Ettersom jeg ikke har skrevet ned når EL faktisk har skjedd så er jeg redd at jeg kanskje har feilberegnet litt. Noen ganger er EL beregnet 6 dager etter, noen ganger 12 og 16... Jeg har fortsatt ikke mensen og idag er jeg akkurat 1 uke over. Mannen foreslo at jeg tar en digital test på fredag sånn at vi er helt sikre. Alternativene er at mensen er treg pga. feilberegning av EL eller at jeg kanskje er gravid pga. feilberegning av EL. Synes dette er litt frustrerende siden jeg vil starte prøvingen igjen.

Opplever fortsatt en rar murring, igår føltes det nesten ut som et press - litt vanskelig å forklare. Jeg har hatt en del halsbrann og litt kvalmhet, og sliter skikkelig med korsryggen. Har tenkt at jeg har sovet dårlig og reagert litt på mat, men nå begynner tankene å gå videre til kanskje tegn på graviditet? Jeg mangler fortsatt de klassiske tegnene jeg får av mensen. Har mye blank/litt hvit utflod og dette pleier jeg ikke ha før mensen. Men testen jeg tok for 2 dager siden var negativ, så isåfall så må jo EL vært kjempesen og sen kan jeg ikke huske at den var denne måneden. Er iallfall CD38, 19DPO(?) og 7IKM. Føler egentlig at håpet er ute for denne PP🥴

Ble litt negativt dette, men blir mye tanker og bekymringer når kroppen ikke følger det vanlige mønsteret😅 Ellers er jeg i godt humør og mot!!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg syns jeg ser en svak strek på testen jeg da, så det gjør det vel ikke lettere for deg 😂😂

men er det ikke noe denne pp så er det veldig bra du har bestilt el tester.

masse lykke til ihvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som prøver! Ikke noe kjekt å ikke vite sikkert hvordan syklusen er. Men jeg hadde tenkt å skrive akkurat det samme som Misanthropis🙈 Jeg kan se en svak strek fra testen du tok.

Du har ikke en ny du kan ta i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, seriøst?😳 Har ingen tester hjemme nå, men skal ut en tur senere. Burde kanskje kjøpe en og teste imorgen tidlig? Skal se om jeg får tak i en digital kanskje? Nå ble jeg forferdelig usikker her, men veldig interessant at dere begge ser noe @Sullamittog @Misanthropis🥰 Kanskje det er håp?!

Og som Misanthropis sier om det ikke går så kommer jeg iallfall til å finne ut når EL er ved bruk av EL-tester neste PP🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egirl skrev (Akkurat nå):

Æh, seriøst?😳 Har ingen tester hjemme nå, men skal ut en tur senere. Burde kanskje kjøpe en og teste imorgen tidlig? Skal se om jeg får tak i en digital kanskje? Nå ble jeg forferdelig usikker her, men veldig interessant at dere begge ser noe @Sullamittog @Misanthropis🥰 Kanskje det er håp?!

Og som Misanthropis sier om det ikke går så kommer jeg iallfall til å finne ut når EL er ved bruk av EL-tester neste PP🙈

Viktig å alltid ha håp ☺️
Og om du kan, så hadde jeg kjøpt clearblue early detection test. Har 5 barn og har testedilla deluxe så forbruket mitt av el og hct tester har vært through the roof, 😆  og da rfsu har vært testet og prøvd et par ganger også, så skuffer de hver gang, de er mye mindre sensitive og får negativ på samme urinprøve som babyplan strips og cb gir tydelig positiv….jeg har ikke vært inponert eller fornøyd med de. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt både early detection og en digital igår. Early detection hadde en så svak strek at det var nesten umulig å skimte den. Var ikke sjans å få det på bilde. Tok en digital nå og den viser "ikke gravid". Kanskje jeg var gravid, men mistet? Er iallfall ikke gravid nå. Må smøre meg med skikkelig tålmodighet og krysser fingrene for at mensen kommer snart🤞

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egirl skrev (3 minutter siden):

Fikk kjøpt både early detection og en digital igår. Early detection hadde en så svak strek at det var nesten umulig å skimte den. Var ikke sjans å få det på bilde. Tok en digital nå og den viser "ikke gravid". Kanskje jeg var gravid, men mistet? Er iallfall ikke gravid nå. Må smøre meg med skikkelig tålmodighet og krysser fingrene for at mensen kommer snart🤞

 

 

Oi, spennende da, strek er strek, men ja enten veldig tidlig gravid eller kjemisk…er ikke godt å si… 

nei krysser fingrene for deg og sender litt tålmodighet 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, og lykke til fremover med prøvingen!

Det er akkurat 1 år siden jeg sluttet på prevensjon for å bli prøver, og nå er jeg her med et barn som fyller 1 år til høsten. Husker prøvetiden var altoppslukende, stressende, spennende og frustrerende. 
 

jeg sier som en over meg her, synes jeg skimter en strek på testen din 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! Nå føler jeg meg litt teit, men etter å ha lest litt så lærte jeg nettopp at det er EL som "bestemmer" når mensen kommer. Dette betyr jo at forrige måned var EL ca. 1 uke senere enn antatt. Siden mensen er sen igjen så har nok EL vært sen denne måneden også. Det er så mange muligheter😂 

@Carro123Åååh, så gøy🥰Håper på at jeg også kan ha en liten en neste år! Det er absolutt frustrerende og altoppslukende ja😅 Jeg liker å løse problemer og finne ut av ting så det tar jo nesten helt av til tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Egirl said:

Takk dere! Nå føler jeg meg litt teit, men etter å ha lest litt så lærte jeg nettopp at det er EL som "bestemmer" når mensen kommer. Dette betyr jo at forrige måned var EL ca. 1 uke senere enn antatt. Siden mensen er sen igjen så har nok EL vært sen denne måneden også. Det er så mange muligheter😂 

@Carro123Åååh, så gøy🥰Håper på at jeg også kan ha en liten en neste år! Det er absolutt frustrerende og altoppslukende ja😅 Jeg liker å løse problemer og finne ut av ting så det tar jo nesten helt av til tider.

Det stemmer! Så derfor det er lurt med eggløsningstester fordi mange går glipp av eggløsningen på grunn av feilberegninger eller variasjoner i syklus ☺️ Da er det også lettere å vite når man skal forvente mensen og når det er riktig tidspunkt å teste i forhold til antall dager etter eggløsningen! Anbefaler det altså! Det er heller ikke sånn at symptomer = eggløsning så testing er en bedre indikator på når faktisk egget slipper. Temperaturmålinger (også kalt temping) er vel det sikreste, men kanskje ikke noe for nybegynnere. Lykke til med prøvingen!☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, sommerfugl154 said:

Det stemmer! Så derfor det er lurt med eggløsningstester fordi mange går glipp av eggløsningen på grunn av feilberegninger eller variasjoner i syklus ☺️ Da er det også lettere å vite når man skal forvente mensen og når det er riktig tidspunkt å teste i forhold til antall dager etter eggløsningen! Anbefaler det altså! Det er heller ikke sånn at symptomer = eggløsning så testing er en bedre indikator på når faktisk egget slipper. Temperaturmålinger (også kalt temping) er vel det sikreste, men kanskje ikke noe for nybegynnere. Lykke til med prøvingen!☀️

Helt klart! Utrolig hvordan det egentlig fungerer og hvor vanskelig det kan være noen ganger. Testene kommer nok i posten idag så jeg er klar😄Tusen takk!!

Klarte ikke la være å ta en digital test til (hadde en ekstra) idag morges. Vet at det er litt dumt å teste dagen etter en annen test. Fortsatt negativ og jeg har hatt noe som minner om EL stikninger idag. Så lurer på om kroppen min hoppet totalt over EL denne måneden? Liker ikke dette helt da til tross for litt rot i Juni og denne mnd så pleier kroppen min å ha en fast syklus på 31 dager. Hvis man følger min vanlige/tidligere syklus så skal EL være rundt den første uka i en ny måned. Så høres ut som en ok teori😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant ut av det!!! Kroppen min ser ut til å ha hoppet over en EL. Fikk EL-testene idag og måtte sjekke med en gang. Litt svak rosa strek. Har hatt EL stikninger i hele dag så forhåpentligvis blir det en sterk strek snart😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 2, PP4! (kanskje egenlig 3, men kaller det 4😅)

Nå falt alle puslebitene på plass og da er det bare å vente. Vi begge står i vaksinekø, så det er mulig at vi må ta en liten pause og se hvordan syklusen min er etter vaksinen. Men det får vi ta når den dagen kommer. For nå er jeg fornøyd at kroppen virker😎

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD5, PP4

Nesten ferdig med menstruasjonen, spotter bare litt nå. EL er estimert til 19.08, men skal få til å teste denne gangen så vi treffer🤞 Må si at jeg aldri har vært så glad for å få mensen som på fredag, men nå er jeg litt lei😂 

Er litt urolig og spent på om jeg får EL. Er fortsatt litt bekymret over at kroppen min hoppet over en EL selv om jeg har lest det kan skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD10, 4PP.

Har skrevet det tidligere men er så spent på om EL kommer denne mnd. Skrev feil i forrige innlegg, EL er estimert til 24.08 (CD19). Fikk plutselig skikkelig EL-smerter idag, løp for å teste men var selvfølgelig negativ (0,20)😂Var sikkert bare magevondt! Skal begynne å teste hver dag nå og håper på en positiv EL test iløpet av neste uke🤩🤞

Har begynt å faktisk legge inn når vi har lagt inn aksjer (som folk sier her😏) også. Vi gjør det ofte og uten noe mønster men både mannen og jeg lurer på om vi skal holde oss til annenhver dag denne mnd. Leste at dette kan være lurt.

Vi kjøpte hus for noen mnd siden og pusser opp gjesterommet nå. Håper så at vi kan pusse opp det som vil bli barnerommet før året er over❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14

Ser ingen økning på EL-testene, de har holdt seg veldig svake hele tiden. Er det mulig å ha klare EL-symptomer (slim, svake smerter, litt høy temp) uten å faktisk ha EL? Ettersom den i teorien skal komme om 4 dager så er det merkelig at de er så svake. Har begynt å få symptomer på EL nå, men det hadde jeg forøvrig i juli også. 

Uff, vet ikke hvorfor jeg bekymrer meg så mye. Vi er bare i PP4 men er redd for at jeg ikke kan bli gravid. Vi har flyttet og står fortsatt på venteliste hos fastlege her. Det ser ut til å ta 4-5 mnd før vi får plass... gamle legen er i en annen kommune og det blir for langt å dra. 

Over til noe positivt har jeg fått vaksinetime imorgen og får endelig 1 dose. Er spent på hvordan syklusen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil gjerne følge med i dagboken din håper på positiv test denne syklusen for deg, masse lykke til!☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, alilja said:

vil gjerne følge med i dagboken din håper på positiv test denne syklusen for deg, masse lykke til!☺️

Tusen takk❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...