Gå til innhold

Reaksjon på melding etter hundepass.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen i min nære krets har to hunder, som jeg ofte passer, sier alltid ja siden jeg veit det vil forenkle hverdagen til de som eier dem.      En periode ble det veldig mye, ca 2/3 av måneden, med overnatting alle gangene. Etter siste periode får jeg melding fra eier etter hundene er hentet herfra, om at det ikke lukter bra av hundenes bånd, etter de har vært her. Hvordan ville du reagert?

Anonymkode: 77624...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det de mener det lukter? Er det en slags svette etter å ha holdt hardt (og lenge) i nylonbånd? Og har du fått betalt for å passe? 

Jeg tror jeg hadde svart noe sånt som at "Det har jeg ikke kjent selv, men båndet er jo velbrukt, og det meste lukter hvis det ikke vaskes jevnlig."

Så hadde jeg nok vært litt mindre åpen for å passe i fremtiden, hvis det er takken man får.

AnonymBruker
Skrevet

Høres det ut som om de prøver å legge skyld på deg, bare lat som om du ikke skjønner det. Du kan svare "å, du kan vaske det. Kanskje det hjelper"

Anonymkode: 2e7d7...54b

• Liker 16
Skrevet

Wtf 

Hadde også svart at de kanskje må vaske båndet. Lukter? Hva da liksom?

De hundene hadde jeg ikke passet like mye fremover. Fyf

• Liker 12
Skrevet

Hadde spurt "hva mener du det lukter da? Du får vel vaske båndene til hundene dine da?"

Utakk er verdens lønn!

• Liker 26
Skrevet

Da hadde jeg svart at det var jo merkelig og at da for eierne prøve å vaske de eller kjøpe nytt.

Og så hadde jeg ikke sagt ja til å passe deres hunder igjen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For en tullete melding. Selvsagt lukter det av båndene innimellom etter noe tids bruk, og da vasker man dem. Det er eiers ansvar. 

Anonymkode: f260e...059

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (25 minutter siden):

Hva er det de mener det lukter? Er det en slags svette etter å ha holdt hardt (og lenge) i nylonbånd? Og har du fått betalt for å passe? 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Høres det ut som om de prøver å legge skyld på deg, bare lat som om du ikke skjønner det. Du kan svare "å, du kan vaske det. Kanskje det hjelper" Anonymkode: 2e7d7...54b

SoWhat? skrev (22 minutter siden):

Wtf 

Hadde også svart at de kanskje må vaske båndet. Lukter? Hva da liksom?

Million skrev (19 minutter siden):

Hadde spurt "hva mener du det lukter da? Du får vel vaske båndene til hundene dine da?"

FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Da hadde jeg svart at det var jo merkelig og at da for eierne prøve å vaske de eller kjøpe nytt.

Og så hadde jeg ikke sagt ja til å passe deres hunder igjen. 

Jeg svarte at det ikke var noen hyggelig melding å få, og at de heller kunne komme hit og snakke om det ansikt til ansikt, da jeg syns dette var en ubehagelig feedback å få etter å ha stilt opp så mye den perioden.

Da de kom, var de helt uforstående til at jeg hadde tolket meldingen negativt, og at dette ikke var noe de syns jeg kunne reagere på. Dette er folk jeg er glad i, så jeg ble fortvila og sa dette var helt vanlig å reagere på, og ikke noe hyggelig.
Men nei, det var ikke sjans for meg å bli hørt eller forstått på det.

Etterpå har jeg passet hundene mange ganger, i ferier, helger, hverdag. Jeg henter også ofte hundene hjemme for å ta de med på tur mens eierne er på jobb, eierne som forespurte dette, er glad for dette, siden de slipper ha dårlig samvittighet for at hundene er inne hele arbeidsdagen.

På starten av denne sommeren passet jeg den ene, mest aktive hunden, en del dager og netter over en periode på to uker. Helt ut av det blå fikk jeg melding med beskyldninger om ting jeg ikke hadde gjort. 
De mente jeg hadde fortalt videre noe om hundene jeg ikke skulle, angående dårlig atferd hos den ene. De skrev at dette ville gå hardt utover hunden, og at jeg hverken tenkte på den eller de som eiere. 

Jeg ble helt fra meg, og skjønte ingenting, siden det siste jeg vil er å være slik som de beskrev. Ringte de og sa dette måtte snakkes om, gråt og var fortvila. Sendte også melding tilbake om at slike ting tar man muntlig.
Da fikk jeg som svar at det kom på mld fordi de visste de ikke ville komme igjennom til meg med dette, at jeg overreagerte og at de måtte ha lov til å fortelle meg ting uten at jeg reagerte så absurd, og at de var glad i meg og ikke ville snakke mer om dette!?

Jeg sto på mitt på å ville snakke om dette, så den ene eieren kom motvillig hjem til meg. Denne fortalte at den andre ville holde avstand til meg pga hvordan jeg reagerer. Eh what, sa jeg?  Jo, denne andre i paret var blitt traumatisert av min reaksjon den gangen, da det handlet om lukt på båndene, og at jeg burde ha merket på disse 2 årene som har gått siden det, at personen unngikk meg?

Etter dette ble jeg spurt om å passe den ene hunden igjen det har jeg nå gjort hele ferien, og har fortsatt ikke hørt et ord fra personen som tok avstand. Det er denne som i utg.pkt. er eier av hundene, bor sammen med personen jeg pratet med, som er i min nære familie.

Har aldri fått noe betalt for hundepass. Jeg spurte personen som ville snakke med meg om de opplevde det var greit å spørre meg om å være hundevakt, om de tenkte seg om to ganger før de spurte meg? Nei, det følte de var helt grei skuring.

Skriver alt dette fordi jeg nå føler jeg må bygge meg opp til å formidle at de nå må finne andre hundepassere enn meg. Har vært lei meg i hele sommerferien for dette. Det ble jo klart at beskyldningene mot meg var helt feil, men fikk ikke et ord som unnskyldning for det. Grunnen til det er altså at de mente jeg var slem som reagerte den gangen.

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Noen i min nære krets har to hunder, som jeg ofte passer, sier alltid ja siden jeg veit det vil forenkle hverdagen til de som eier dem.      En periode ble det veldig mye, ca 2/3 av måneden, med overnatting alle gangene. Etter siste periode får jeg melding fra eier etter hundene er hentet herfra, om at det ikke lukter bra av hundenes bånd, etter de har vært her. Hvordan ville du reagert?

Hadde spurt hva jeg skulle med informasjonen. Av ren nysgjerrighet. Hunder lukter, de ruller seg i dritt og er det vått lenge surner båndene. De fleste vasker slike uten å informere andre om det. 

Anonymkode: c3232...0e0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres jo helt vilt ut! Blir de ikkje flaue over å krangle med deg for så å sende hundene til deg for gratis hundepass?

Når det gjelder det illeluktende båndet, så syns jeg både du og den som sendte meldingen opptrådte rart. Det var rart å sende en slik melding, men det var også rart av deg å svare at det var ubehagelig å få en melding om at båndet luktet vondt, og at du ville prate om det ansikt til ansikt. Du var veldig lettkrenket i den situasjonen. 

Anonymkode: 7f4ca...8e5

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Ville sendt en melding og sagt det akkurat som jeg følte det. Ville også passet på å sende den til hn som holder avstand. Begynt med meldingen: ja, du tenker vel jeg overreagerer, men dette er sånn jeg føler det.

Fortell dem hvordan du føler det inni deg, og hvorfor. Si samtidig at du ikke er trygg nok på dem som mennesker til å passe dyrene deres igjen, og at det er trist for deg, men at de nok tidsnok vil finne en ny hundepasser (noe de ALDRI vil, btw). 

Anonymkode: 96d3b...46f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette høres jo helt vilt ut! Blir de ikkje flaue over å krangle med deg for så å sende hundene til deg for gratis hundepass?

Når det gjelder det illeluktende båndet, så syns jeg både du og den som sendte meldingen opptrådte rart. Det var rart å sende en slik melding, men det var også rart av deg å svare at det var ubehagelig å få en melding om at båndet luktet vondt, og at du ville prate om det ansikt til ansikt. Du var veldig lettkrenket i den situasjonen. 

Anonymkode: 7f4ca...8e5

Grunnen til at jeg reagerte var at lukten det var snakk om, kom fra meg og mitt hjem. Det var ikke generell lukt av et møkkete hundebånd, men at det var en dårlig lukt fra meg. Er det å være lettkrenket?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor fortsetter du å passe hundene når du får slike beskyldninger? Du legger jo selv opp til at de kan bruke deg som gratis hundepass. 

Anonymkode: 0408b...ffc

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Her må du bare si nei til å passe hundene mer! Best å holde seg unns slike folk. Og ikke la deg utnytte! 

Anonymkode: b4324...a37

• Liker 6
Skrevet

Forstår at du ikke liker tilbakemeldingen, men jeg rtor jeg hadde svart noe sarkastisk og latt det bli med det. 

Synd dersom dette er en hund du liker å passe, men man kan ikke omgås dustete eiere. Så mye rare folk det finnes.... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du sender en melding og skriver at du føler at det er ubehagelig å fortsette å passe hundene for dem når du er gjort oppmerksom på at den ene eieren faktisk unngår deg og ikke vil ha noe med deg å gjøre. Du slutter å passe disse hundene NÅ, for du blir utnyttet så sinnsykt! 

Anonymkode: 66252...bcf

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg svarte at det ikke var noen hyggelig melding å få, og at de heller kunne komme hit og snakke om det ansikt til ansikt, da jeg syns dette var en ubehagelig feedback å få etter å ha stilt opp så mye den perioden.

Da de kom, var de helt uforstående til at jeg hadde tolket meldingen negativt, og at dette ikke var noe de syns jeg kunne reagere på. Dette er folk jeg er glad i, så jeg ble fortvila og sa dette var helt vanlig å reagere på, og ikke noe hyggelig.
Men nei, det var ikke sjans for meg å bli hørt eller forstått på det.

Etterpå har jeg passet hundene mange ganger, i ferier, helger, hverdag. Jeg henter også ofte hundene hjemme for å ta de med på tur mens eierne er på jobb, eierne som forespurte dette, er glad for dette, siden de slipper ha dårlig samvittighet for at hundene er inne hele arbeidsdagen.

På starten av denne sommeren passet jeg den ene, mest aktive hunden, en del dager og netter over en periode på to uker. Helt ut av det blå fikk jeg melding med beskyldninger om ting jeg ikke hadde gjort. 
De mente jeg hadde fortalt videre noe om hundene jeg ikke skulle, angående dårlig atferd hos den ene. De skrev at dette ville gå hardt utover hunden, og at jeg hverken tenkte på den eller de som eiere. 

Jeg ble helt fra meg, og skjønte ingenting, siden det siste jeg vil er å være slik som de beskrev. Ringte de og sa dette måtte snakkes om, gråt og var fortvila. Sendte også melding tilbake om at slike ting tar man muntlig.
Da fikk jeg som svar at det kom på mld fordi de visste de ikke ville komme igjennom til meg med dette, at jeg overreagerte og at de måtte ha lov til å fortelle meg ting uten at jeg reagerte så absurd, og at de var glad i meg og ikke ville snakke mer om dette!?

Jeg sto på mitt på å ville snakke om dette, så den ene eieren kom motvillig hjem til meg. Denne fortalte at den andre ville holde avstand til meg pga hvordan jeg reagerer. Eh what, sa jeg?  Jo, denne andre i paret var blitt traumatisert av min reaksjon den gangen, da det handlet om lukt på båndene, og at jeg burde ha merket på disse 2 årene som har gått siden det, at personen unngikk meg?

Etter dette ble jeg spurt om å passe den ene hunden igjen det har jeg nå gjort hele ferien, og har fortsatt ikke hørt et ord fra personen som tok avstand. Det er denne som i utg.pkt. er eier av hundene, bor sammen med personen jeg pratet med, som er i min nære familie.

Har aldri fått noe betalt for hundepass. Jeg spurte personen som ville snakke med meg om de opplevde det var greit å spørre meg om å være hundevakt, om de tenkte seg om to ganger før de spurte meg? Nei, det følte de var helt grei skuring.

Skriver alt dette fordi jeg nå føler jeg må bygge meg opp til å formidle at de nå må finne andre hundepassere enn meg. Har vært lei meg i hele sommerferien for dette. Det ble jo klart at beskyldningene mot meg var helt feil, men fikk ikke et ord som unnskyldning for det. Grunnen til det er altså at de mente jeg var slem som reagerte den gangen.

De er jo sinnsyke! Tenker du bare sier nei neste gang de spør om hundepass. De har utnyttet deg nok nå!

Anonymkode: 48496...254

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Grunnen til at jeg reagerte var at lukten det var snakk om, kom fra meg og mitt hjem. Det var ikke generell lukt av et møkkete hundebånd, men at det var en dårlig lukt fra meg. Er det å være lettkrenket?

Kan vel uansett ikke være noe som lukter værre  enn hund skulle du sagt til dem 😆

Anonymkode: 2e7d7...54b

• Liker 5
Skrevet

Hadde ikke giddet dette dramaet, og å få beskjed om at noen unngikk meg for en samtale for to år siden. At vedkommende ble traumatisert?! Eh.. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...